24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Na installatie van MacOs Monterey update werkt Safespot op iMac niet meer....icoon bovenaan is verdwenen en bij poging om te herinstalleren verschijnt de boodschap dat er zich een fout heeft voorgedaan bij installatie van scripts uit het pakket BDEndpointinstaller.pkg
Heb de modem al herstart maar dit heeft geen effect.
Titel gewijzigd door RaL (mod) | Vorige titel: Safespot
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het had idd ergens gecommuniceerd kunnen worden als er een probleem was door bepaalde updates. Laten we ervan uit gaan dat ze alles in het werk stellen om het opgelost te krijgen.
Ik heb een Mac mini met intel core I7 met Monterey.
Twee maand geleden functioneerde Safespot ook niet. en kon ik het programma niet in werking
krijgen. ik heb vandaag de laatste update van Monterey 12.3 geïnstalleerd.
Ik heb de bestaande safespot gedeïnstalleerd en het programma van de website van telenet
gedownload en terug geïnstalleerd via de app. safespot. Het is zeer goed gelukt.
De installatieprocedure mocht wel iets eenvoudiger.
Hopelijk blijft dit zo pc eens her opstarten en kijken als het nog in orde is.🤔
Het blijft niet zo. Het blijft huilen met de pet op. Sinds 7/4/22 krijg ik volgend bericht:
"On-access bescherming is uitgeschakeld. Licentie is verlopen".
Terug alles gedeïnstalleerd en Safespot opnieuw geïnstalleerd. Hetzelfde resultaat.
De softwarespecialisten (bitdefender)van telenet zullen nog bezig zijn een update in elkaar te knutselen. Hoelang houden de klanten van safespot dit nog vol? Dit is echt pijnlijk.
Ervaar je nog altijd problemen ?
Heb je wel de juiste versie erop geïnstalleerd ?
Op deze pagina staat de juiste versie om Safespot opnieuw te installeren. Heb op de MacBook Pro M1 alles opnieuw erop gezet en het werkt perfect en onlangs op de nieuwe iMac M1 ook geïnstalleerd en werkt ook perfect.
Ik heb een Mac OS Intel. Deze versie heb ik ook geselecteerd.
Het blijft zoals de Spanjaarden zeggen: Manana!
De oplossing kan ook voor volgend jaar zijn. Maar het is wel frustrerend.
Als ik de commentaren lees, ben ik precies niet alleen die zich druk maakt op het uitblijven van een oplossing. De fouten stapelen zich gewoon op: van niet functioneren tot uw licentie is verlopen.
Bij mij hetzelfde probleem ,ongelooflijk dat Telenet daar mee voort werkt.Dit is geen klanten binding en ze weten verdomd goed dat er problemen zijn al 6 maanden lang?
Vreemd dat dit bij jullie niet werkt aangezien het hier al een tijd je is opgelost door de nieuwe link te gebruiken.
@elibar houd er rekening mee dat Telenet dit ook dient door te geven aan de ontwikkelaars van Safespot , en dat is niet Telenet zelf. Dus die zullen ergens een update dienen uit te brengen en dan door te geven aan Telenet alvorens Telenet zelf openbaar kan maken naar de klant.
Ik heb uw pagina van de telenet website gebruikt, maar tevergeefs. Hij blijft volharden.
"On-access is uitgeschakeld" en de licentie is verlopen als je de geschiedenis opvraagt.
Wij kunnen hier nog lang over leuteren, maar feit is wel het programma blijft wel melden in het rood:
"U loopt risico".Maar betalen moet je wel, zelfs met risico. Op dat vlak moet je geen cadeaus verwachten.
Telenet is verantwoordelijk daarvoor ,als ze iets uitbrengen moet het perfect werken vind ik.
Heb hier ook al een reactie gelezen dat er iemand is geweest die een Cleaner er over heeft gegooid en het op die manier heeft kunnen oplossen. Misschien is dat een optie om het eens te proberen ?
Kijk ook wel zeker na dat je de Safespot ook de volledige schijftoegang bied.
CleanMyMac even laten lopen na het verwijderen van Safespot op mijn MacBook Pro was maar een oplossing van tijdelijke aard. Nadien kwam de melding dat de geïnstalleerde versie van Safespot recenter was dan de versie op de update-server. Om dan uiteindelijk in het stadium te belanden van de verlopen licentie.
Momenteel nog steeds niet opgelost na meerdere keren (sinds januari) contact te hebben opgenomen met de helpdesk van Telenet. Momenteel wacht ik nog steeds op een reactie van Telenet op een melding van 1 april via WhatsApp, waarbij m'n mij belooft om mij verder op de hoogte te houden via mijn gsm-nummer, maar dat dit wel enkele (werk)dagen kan duren.
En het meest vermoeiende is dat je telkens opnieuw het hele verhaal mag doen vooraleer je terug met een vage belofte afgescheept wordt.
Ondertussen ben ik, na minstens 1x per week de app te verwijderen en opnieuw te installeren, in het stadium beland dat ik de app verwijderd heb van mijn MacBook en deze om veiligheidstreden niet meer buiten mijn eigen netwerk gebruik. Binnen mijn eigen netwerk zou ik - volgens Telenet - beveiligd zijn via de software op de modem.
Trouwens op de website van Telenet kan je langs geen kanten uitmaken of de app al dan niet geüpdatet is. Er staat geen enkel versie-nummer of datum bij de link naar de app voor het desbetreffend besturingssysteem.
Uw commentaar is identiek aan mijn ervaring. De helpdesk van Telenet zegt hetzelfde. De modem is beschermd. Maar het programma vertelt het tegenovergestelde: on access is uitgeschakeld en de licentie is verlopen. Wie gelooft Telenet nog. Ik merk alleen: amateurisme op groot schaal.
wij zullen elke week nog eens installeren totdat wij het beu zijn.
Ik heb het gewoon van iMac gegooid ,modem is toch beschermd zeggen ze maar is dit wel zo.Spijtig dat Telenet niet ingrijpt ,prijzen verhogen is geen probleem voor Telenet maar dan moeten ze wel maken dat alle progamma's van Telenet perfect werken.We betalen er genoeg voor.
Hi all,
Deze workaround heeft het issue bij me opgelost:
Uitleg over Terminal voor iedere macOS versie vind je overigens hier
https://support.apple.com/nl-be/guide/terminal/apd5265185d-f365-44cb-8b09-71a064a42125/mac