24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Na installatie van MacOs Monterey update werkt Safespot op iMac niet meer....icoon bovenaan is verdwenen en bij poging om te herinstalleren verschijnt de boodschap dat er zich een fout heeft voorgedaan bij installatie van scripts uit het pakket BDEndpointinstaller.pkg
Heb de modem al herstart maar dit heeft geen effect.
Titel gewijzigd door RaL (mod) | Vorige titel: Safespot
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste, hebben dit bij mij ook gedaan, maar na een tijdje komen problemen terug heb safespot nu verwijderd van mijn iMac,voorlopig beste oplossing
Komt deze oplossing van TELENET. Er wordt een bestandje verwijderd. Is dit bestandje de oorzaak van wat? Dit is mij onduidelijk. Blijkbaar komt het probleem terug. Ik blijf sceptisch.
Sinds 15/11/21 komt er weinig schot in deze updates.
Wij zijn nu 15/5/22 en ik krijg sinds de 2 april 2022 opbeurende berichten :
Dit is toch zielig? Nietwaar
Dit spreekt toch boekdelen. Vandaag nog eens alles opnieuw geïnstalleerd . Alles blijft bij het oude. Geen stap verder.
Deze workaround is misschien de oplossing. Alvorens iets te deleten zou ik graag wel willen weten wat ik verwijder.
Er is geen enkele uitleg dit deze werkwijze ondersteunt of verantwoordt. Het gebruik van terminal zou eens terminaal kunnen worden voor onervaren gebruikers.
Wat doet het bestandje .Entreg? Kan dit gemist worden?
Een bestand zo maar vernietigen , kan toch zwaar gevolgen hebben voor de verdere werking. Een twijfelende Netweter.
Op welke manier ben jij er in geslaagd om Telenet Security terug werkend te krijgen op je Mac en is het nog steeds dezelfde installatie waar je op 12/03/2022 naar verwijst hier op het forum? Ik meen mij te herinneren dat jij een tijdje geleden met dezelfde problemen af te rekenen had, waar een groot aantal Mac-gebruikers (waaronder mezelf) mee te maken hadden.
Bij mij werkt Telenet Security, onderdeel van Safespot, nog steeds niet op mijn MacBook Pro met Intel-processor. Ik krijg nog steeds de melding dat de licentie verlopen is, niettegenstaande het hele installatieproces zonder problemen doorlopen werd. Ondertussen ook al eens de workaround die @BVdb op het forum postte uitgeprobeerd, doch zonder resultaat.
Bij de helpdesk geraak je ondertussen ook geen stap verder. Steeds opnieuw de hele uitleg mogen doen, om dan te horen dat ze op de hoogte zijn van het probleem. Dan krijg je de belofte dat ze je binnen een aantal werkdagen opnieuw gaan contacteren, maar uiteindelijk hoor je niets meer. Ik wacht zo al op 2 reacties m.b.t. Telenet Security, ééntje van 20/01 en de ander van 01/04/2022. En hier op het forum is Telenet opvallend afwezig als het over dit issue gaat.
Mijn vertrouwen in Telenet wordt met de dag kleiner...
Klopt ik had deze problemen ook en heb ze opgelost met de vernieuwde versie van Safespot. Ik gebruik nu de nieuwste iMac M1 chip en heb een Macbook Pro M1 chip en daar loopt het weer als een trein op.
Via deze link kom je op de vernieuwde versie uit. Je dient in dit geval te kiezen voor de intel versie en dan opnieuw te installeren.
Ik heb gewoon de oude versie verwijderd en daarna de nieuwe geïnstalleerd. Heb niks van een cleaner er over laten lopen want dat heb ik niet aanwezig op de iMac als de Macbook.
Heb de hele installatieprocedure met het nieuwste installatiebestand voor macOS (Intel) nogmaals doorlopen. Het installeren verliep volledig foutloos. Alleen blijkt, zoals ik gevreesd had, de licentie nog steeds verlopen te zijn. Ook nadat het updateproces succesvol afgerond werd (Productversie: 7.2.6.310110 - Engineversie: 7.9190) blijft de gevreesde melding staan.
Nadien Telenet Security terug verwijderd en de MacBook Pro geüpdatet naar macOS Monterey 12.4 (vandaag verschenen). Opnieuw een foutloze installatie gedaan met het nieuwste installatiebestand, maar met hetzelfde bedroevend resultaat.
Als er van Telenet uit een workaround bestaat om dit probleem met een Mac met Intelprocessor te verhelpen, zouden ze dit toch op één of andere manier mogen communiceren. Alleen vrees ik dat er hier nog geen oplossing voor gevonden werd.
Dan heb ik ook zo geen idee wat er mis loopt. Het is de enige workarround die ik weet en heb.
zou iemand van jullie dit aub nog eens intern willen neerleggen en bekijken wat de oorzaak zou kunnen zijn ? Of een kleine workarround vragen wat er nog voor andere stappen mogelijk zijn ?
Eigenlijk niet te begrijpen dat Telenet niet ingrijpt
Dit gaat niet bij Telenet zijn maar bij Safespot zelf waar ze mee samen werken.
Telenet 'verkoopt' het product maar is geen ontwikkelaar hiervan en dus gaat telenet niet meer kunnen doen dan de vraag er neerleggen.
Bij mij hetzelfde resultaat. De update van Apple met 12.4 heeft niets gewijzigd. Na deinstallatie en herinstallatie van Endpoint Security for Mac (intel) blijft alles bij het oude en
de berichten blijven onveranderd. Zie hieronder:
Dit is stof voor programmeurs. De safespot verantwoordelijke telenet moet toch weten hoe deze berichten ontstaan.
Telenet verwacht blijkbaar dat de gebruikers de problemen oplossen. Maar genoeg is genoeg.
Als het probleem op het einde van mei niet is opgelost, dan wordt Safespot bij mij stopgezet. Geen gezanik meer.
Op tegenstrijdige berichten, kun je geen Security bouwen.
Opzeggen de boel. Logica brengt je van A naar B. Albert Einstein.
Gebruikers hebben geen behoeften aan rangen, maar aan tijdige oplossingen.
@patrick37 schreef:
...
zou iemand van jullie dit aub nog eens intern willen neerleggen en bekijken wat de oorzaak zou kunnen zijn ? Of een kleine workarround vragen wat er nog voor andere stappen mogelijk zijn ?
Terecht dat jullie een update van Telenet verwachten. Daarom heb ik de collega's die met Safespot bezig zijn nog eens al jullie feedback doorgestuurd. Wanneer ik jullie reacties lees, lijkt er toch meer aan de hand te zijn. Wat ik wel kan vertellen is dat het algemene probleem dat in Q1 open stond voor macOS Monterey intern werd afgerond. Dus mogelijks moet er voor dit probleem een nieuw onderzoek worden gestart.
Wij houden jullie uiteraard op de hoogte zodra wij iets van nieuws of info krijgen.
Bedankt om dit nog eens door te geven aan de dienst die zich met Safespot bezig houdt.
Wat mij wel verbaast is dat er een nieuw onderzoek zou moeten opgestart worden omdat de problemen van Q1 zouden opgelost zijn. Mijn eerste melding i.v.m. dit issue is al van 3 maanden geleden (zie schermafbeelding).
Sindsdien reeds verschillende keren via WhatsApp vruchteloos contact gehad met de helpdesk, waar m'n mij na veel uitleg geven gewoon meedeelt dat ze op de hoogte zijn van het probleem en dat er aan gewerkt wordt...
Ik hoop dat het nu menens is bij Telenet en/of zijn softwarepartner Bitdefender en dat er op korte termijn een oplossing uit de bus komt voor de Mac (Intel)-gebruikers. Graag op één of andere manier een seintje als er een oplossing (of een workaround) voorhanden is zodat wij niet telkens opnieuw de hele de-installatie- en installatieprocedure moeten doorlopen om dan te moeten vaststellen dat het probleem nog steeds bestaat.
Alvast bedankt.
Telenet moet overeenkomst dan maar verbreken als het niet werkt.