24796
netweters
|
152755
antwoorden
|
20735
vragen
|
Zou het geen suggestie zijn om eventueel een persoonlijkheids check in te bouwen in ' mijn telenet ' en in de telenet app. Zodat deze jou een suggestie kunnen geven of je pakket nog goed bij je past en of je eventuele extra paketten niet overbodig zijn of juist beter naar je behoeften kunnen worden aangepast. Nu heeft men tegenwoordig een pakket met tv , internet en gsm en telefonie dus men betaald voor alles. Maar er zijn mensen die de vaste lijn niet gebruiken maar toch in hun pakket hebben zitten ook al is dat gratis of betalend. Veel mensen weten niet goed wat hun echt verbruiken en of ze ook alles correct gebruiken.
Neem bijvoorbeeld :
Men heeft Wigo 4 GB alles onbeperkt aan internet , Triiing , GSM onbeperkt bellen , vaste lijn.
Maar als men Triiing weinig gebruikt of de gsm heel zelden gebruikt of er blijven genoeg GB's over per maand betaal je dus voor iets wat je zelden gebruikt. Zou het dan niet handig zijn dat er iets kan checken die u bijvoorbeeld dan kan aangeven van , uw pakket is hoog of te veel en stap bijvoorbeeld over naar Whop of Whoppa of Yugo of enkel tv en internet . Dus eigenlijk een optimalisering van uw producten maakt aan de hand van uw gebruik/verbruik.
Voor mij persoonlijk hoeft dat niet. Ik weet héél goed wat ik gekozen heb en waarom. Ik heb totaal geen behoefte aan Telenet die me bepaalde formules door de strot probeert te duwen. En als het dan toch moet, dan liefst een opt-in!
Eigenlijk staat er heel veel informatie op de maandelijkse afrekening. Heel dikwijls hoor ik dat velen de afrekening niet bekijken. Door de domiciliëring zien ze wel maandelijks een bedrag afgaan van hun rekening en als cafépraat vertellen ze dat het toch verschrikkelijk duur is, maar ze nemen niet de moeite om hun afrekening te bekijken of om hun verbruik aan te passen.
Om op de hoogte te blijven is het ook nuttig om regelmatig eens op de website van Telenet te gaan. Het gebeurt regelmatig dat je plots meer krijgt doordat sommige zaken opgewaardeerd worden. Al naar gelang uw persoonlijke behoeften kan je dan ook overschakelen op een goedkopere formule.
@janne_man ben ik mee eens en elke maand kijk ik mijn facturen na als ook eens regelmatig op de website. Maar toch denk ik wel dat het makkelijk is.
Voor uw telefonie gebeurt dit reeds. Dit staat éénmaal per jaar op (het einde van) je factuur. (zie foto). Bij mij was dit de aanrekening van voorbije oktober 2018.
Alle providers zijn verplicht je éénmaal per jaar het juiste abonnement aan te raden aan de hand van je verbruik van het voorbije jaar.