Beantwoorden
t605128
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm! All I want for X-mas is YOU

Telemeter rekent geen verbruik aan

mijn telemeter rekent al een paar dagen geen verbruik aan.telenet.JPG

nog iemand met het zelfde...

 

Titel gewijzigd door Kevin (mod) I Vorige titel: telemeter

0 Likes
116 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telemeter rekent geen verbruik aan

@flip1953 

Volledig met je eens!

@Christof75 

"Ik vind wel dat telenet enkel onderscheid zou mogen maken in hun abonnementen op basis van snelheid en niet qua volume."

Bij ziggo is dit bv het geval. Heb bij vrienden in nl eens gezien op hun ziggo, en daar gaat de prijs omhoog als je nog meer tv zenders wilt, als je nog meer (of nog meer) snelheid en/of verbruik wil enz.

Kwa verbruik ma het natuurlijk iets meer altijd lol.

Ben sinds begin bij telenet. 97'? (toen het telenet geworden is om correct te zijn) weet niet meer wat toen de up en down was, en je verbruik was, maar was bij de eerste die bij telenet was bij ons in de wijken. En toen al als een paar man in de straat telenet had, was het behale (zo goed als) van je volle snelheid al bijna onmogelijk.

Rond 2001 2002? Als je met de ps2 online kon, en wat downloaden, zat je direct aan je volume, was toen kostelijk grapje om altijd maar elke maand volume bloks bij te kopen, ook al nam je als particulier steeds de duurste/snelste lijn.

Blij met wat we nu hebben met ons 3tb, mag altijd meer kan nooit kwaad 😝 , maar zoals al meerdere malen aangehaald zou de upload toch echt omhoog kunnen.

Er waren al verschillende landen enkele jaren terug al die serieuze down en up hadden en dit aan een fractie van de prijs die wij hier betalen. Zodus het kan zeker beter. Maar... daar heb je concurrentie voor nodig, en daar zal hopelijk Fiberklaar (waar bedrijven op kunnen intekenen) hopelijk een antwoord op kunnen bieden. Telenet heeft veel te lang (in mijn ogen) niet echt concurrentie gehad, waardoor ze ons ook minder moesten geven en duurder kon aanrekenen.

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telemeter rekent geen verbruik aan


@DeLLiAnO  schreef:

"Ik vind wel dat telenet enkel onderscheid zou mogen maken in hun abonnementen op basis van snelheid en niet qua volume."


Dat zou inderdaad een fijnere keuze zijn. Echter is Telenet niet de enigste die hier een harde limiet toepast. Dus er is geen druk bij hen om die weg te laten. Want zoals ik al eerder zei zorgt die Telemeter voor winstoptimalisatie in hun cijfers. In Nederland ligt de situatie hierin wat anders.


@DeLLiAnO  schreef:

 

Ben sinds begin bij telenet. 97'? (toen het telenet geworden is om correct te zijn) weet niet meer wat toen de up en down was, en je verbruik was, maar was bij de eerste die bij telenet was bij ons in de wijken. En toen al als een paar man in de straat telenet had, was het behale (z


Als je bij de eerste was met Telenet dan heb je alleszins de periode gekend zonder Telemeter. Ja je leest het goed! Telenet heeft in hun beginjaren geen enkele limiet toegepast. Niet op het dataverbruik en niet op de snelheid. Pas nadien kwam er een limiet en die was niet mals. Van grenzeloos naar plots 10GB per maand, waarvan je hier maar 10% voor upload kon gebruiken. Nadien zijn die cijfers langzaam maar zeker wat opgetrokken.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telemeter rekent geen verbruik aan

Weet ik echt niets meer van. Maarja toen had men compaq pctje ook maar 4gb hdd, en online gaming via consoles bestond toen nog niet.

Wat ik wel nog weet toen, was een aansluiting 10.000fr en 2.000fr voor de modem. En eens er op de wijk een paar telenet hadden, kon je toen al verschil voelen in download. 

Zoveel jaren later was ik wel blij met de half aangerekende download volume vanaf 12u savonds

Men buur had paar maanden voor ik bij telenet was, internet van Belgacom, en die hadden onbeperkt internet volume (inbelmodem pc) Met als nadeel te lang op internet en vele die toen vergaten uit te loggen, ze ineens maand erop 40.000fr (en meer) moeste betalen. Was in begin zo groot en vaak voorkomend probleem dat ze toen bij vele voor 1x deel kwijtscholden.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Telemeter rekent geen verbruik aan


@DeLLiAnO  schreef:

Wat ik wel nog weet toen, was een aansluiting 10.000fr en 2.000fr voor de modem

...

Men buur had paar maanden voor ik bij telenet was, internet van Belgacom, en die hadden onbeperkt internet volume (inbelmodem pc) Met als nadeel te lang op internet en vele die toen vergaten uit te loggen, ze ineens maand erop 40.000fr (en meer) moeste betalen. 


Die bedragen kloppen inderdaad 😉 
Telenet kwam toen nog in de wijken met gele tentjes op zoek naar nieuwe klanten. De installatiekosten en de waarborg voor de modem waren toch wel een investering, ook voor die periode. Maar het alternatief met een inbelmodem was zeker en vast niet al te beter voor die telefoontarief. Bovendien hield je de lijn bezet waardoor je huisgenoten zelfs niet konden bellen. Ach...we zijn er toch allemaal serieus op voorruit gegaan als je vergelijkt met die periode.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telemeter rekent geen verbruik aan

We zijn aan het afwijken. De Telemeter... Hij doet het nog altijd niet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telemeter rekent geen verbruik aan

Veel mensen hebben gewoon internet  en nog een aantal streamingdiensten

dus die nemen geen one 66 euro vind de jeugd te veel en daar nog gsm er bij 10 euro 15 euro er bij

ze stellen zelf hun pak samen daarmee dat de jaar cijfers gelijk was door prijsstijging dit jaar

in totaal wel verloren maar dat hadden we voorspelt door veel diensten niet of wel werken

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telemeter rekent geen verbruik aan

@luc55 Daar zit wel al een gsm abo bij met 300gig

@BillyX Ik was de eerste in de streek hier bij telenet vele maanden voor ze met hun tent kwamen. In mijn kontract stond 300Mb per maand. Ook nog 12000 betaald.

Ik was toen in een computerclub, we spraken af en spreidden onze downloads van games onder elkaar en altijd in de daluren om niet erover te gaan.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telemeter rekent geen verbruik aan

Ondertussen is de Telemeter weer in gebruik en het verbruik is weer toonbaar. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telemeter rekent geen verbruik aan

Een gsm met 300 gb heeft niet iedereen nodig  ze komen er soms helemaal niet

Er was een lange tijd vraag naar een tussen product en dat is er nog altijd niet

en voor telefoon zelf is er ook niets

de markt zit niet stil die lokt klanten bij elkaar weg

elke maand zijn er overal actie

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Telemeter rekent geen verbruik aan


@Christof75  schreef:

 Ik was de eerste in de streek hier bij telenet vele maanden voor ze met hun tent kwamen. In mijn kontract stond 300Mb per maand. Ook nog 12000 betaald.

Ik was toen in een computerclub, we spraken af en spreidden onze downloads van games onder elkaar en altijd in de daluren om niet erover te gaan.


In die tijd werd alleen het volume gerekend wat buiten het Telenet netwerk ging (transit).

Volumes tussen Telenet gebruikers onderling, en van/naar de Pandora news servers (Bommanews) telde niet mee 😀 ...

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Telemeter rekent geen verbruik aan

@flip1953 

Lol pandora das juist me de bomma haha.

Ja maar tijd later met bekendheid van napster (later bearshare en andere) ging het er goed door het volume lol

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telemeter rekent geen verbruik aan

@flip1953 Just, was da al vergeten

0 Likes