24748
netweters
|
152273
antwoorden
|
20687
vragen
|
Ik heb sinds kort de Telenet Mobile app geïnstalleerd op de smartphone van mijn vrouw (Samsung Galaxy S7). Dit is degene waar de Telenet SIM kaart in zit en dus gebruik maakt van de mobiele data van ons WIGO abonnement.
Merk op dat mijn vrouw een sales rep is, dus zij zit heel de dag op de baan. Op deze manier komt haar smartphone natuurlijk elke dag in contact met een andere mix van locaties en netwerken doorheen de dag.
Ik heb de Telenet Mobile app op haar smartphone toestemming gegeven om wifi netwerken te beheren. Echter, ik heb de voorbije dagen elke avond even gecheckt, en telkens was wifi uitgeschakeld. Ik schakel die dan weer in, maar de volgende avond is de wifi weer uitgeschakeld.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik kan er me iets bij voorstellen dat 4G op bepaalde locaties beter is dan wifi (bv. als het wifi signaal zwak is), maar als we thuis zijn moet hij gewoon via het bekend (thuis)netwerk verbinden.
Heeft iemand anders ook deze ervaringen (wifi te "over-ijverig" uitschakelen door de app), en eventueel een oplossing? Ik sta nu op punt om het beheren van wifi-netwerken terug uit te schakelen in de app.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als zij de telenet gebruikt ipv van jij dan moet ze de hoofdaanmelding gebruiken, deze vind je in "mijn telenet", onder wifi paspoort
Bij mij was het juist het omgekeerde: de app schakelde WiFi telkens terug aan nadat ik het uitschakelde. Ik heb dan de instelling
Verbinden, ook als Wifi uit staat
uitgeschakeld en dat heeft het probleem opgelost.
Het klinkt in jouw geval misschien tegenstrijdig, maar ik zou eens kijken wat het geeft.
Mijn antwoord is een beetje laat, omdat ik dit eerst over een langere tijd wou testen voordat ik me met zekerheid kon uitspreken over de oplossing.
Maar in ieder geval: @sb: het uitzetten van die setting heeft effectief het probleem opgelost. Inderdaad niet erg intuïtief, maar het werkt wel. Bedankt voor de tip!
Zelfde probleem hier: wifi werd automatisch disabled op android device (Nexus 5X, Android 8.1.0). Door te rebooten in safe mode gemerkt dat het aan 3rd party app lag en de laatst geïnstalleerde apps waren: Telenet Mobile, Triing en Telenet Play.
De 3 apps verwijderd en probleem doet zich niet meer voor.
@Ex-Netweterschreef:Zelfde probleem hier: wifi werd automatisch disabled op android device (Nexus 5X, Android 8.1.0). Door te rebooten in safe mode gemerkt dat het aan 3rd party app lag en de laatst geïnstalleerde apps waren: Telenet Mobile, Triing en Telenet Play.
De 3 apps verwijderd en probleem doet zich niet meer voor.
Verwijderen hoefde niet hoor. Zoals de oplossing van @sb hierboven beschrijft was het voldoende om een setting uit te schakelen 🙂
@sb @BertXL, het zal ongetwijfeld de oplossing zijn voor het probleem. Maar het is en blijft toch een fout in de app?
Als je de setting activeert met naam "Verbinden, ook als Wifi uit staat", heeft dit het gevolg dat de wifi-verbinding van mijn toestel gedeactiveerd wordt. Ik kan er geen lijn in trekken wat de trigger is voor het gedrag, maar zolang het mij niet duidelijk is, ga ik deze app geen rechten geven op mijn toestel.
Wel bedankt voor de feedback!
@Ex-Netweterschreef:@sb @BertXL, het zal ongetwijfeld de oplossing zijn voor het probleem. Maar het is en blijft toch een fout in de app?
Als je de setting activeert met naam "Verbinden, ook als Wifi uit staat", heeft dit het gevolg dat de wifi-verbinding van mijn toestel gedeactiveerd wordt. Ik kan er geen lijn in trekken wat de trigger is voor het gedrag, maar zolang het mij niet duidelijk is, ga ik deze app geen rechten geven op mijn toestel.
Wel bedankt voor de feedback!
@Ex-Netweter Volledig mee eens. Op mijn GSM heeft de app dan ook geen controle over mijn WIFI, maar dat wil niet zeggen dat ik de andere features van de app niet gebruik... Zowel de app als Android laten meer granulaire controle toe over rechten.
@Ex-Netweter
De reden waarom ik de app wél geïnstalleerd heb is omdat het zo makkelijker is om te verbinden met TelenetWiFree, maar ook met andere (gratis) netwerken die ondersteund worden. Nadat ik de optie Verbinden, ook als Wifi uit staat had uitgeschakeld had ik geen WiFi problemen meer. Ik weet echter niet 100% zeker of dit aan de app ligt of aan mijn smartphone.
Blijkbaar zou de optie "Verbinden ook als wifi uitstaat" niet meer bestaan in de nieuwste Android.
In vind het in ieder geval niet terug op mijn Nexus 5X Android 8.1.0
@Ex-Netweter@ schreef:Blijkbaar zou de optie "Verbinden ook als wifi uitstaat" niet meer bestaan in de nieuwste Android.
In vind het in ieder geval niet terug op mijn Nexus 5X Android 8.1.0
Dat kan ik niet bevestigen; ik heb hetzelfde toestel (meest recente updates geïnstalleerd) en die optie staat er nog steeds. Mobile is versie 4.11.0.
Waar schakelen jullie die optie juist uit? Want dat krijg ik niet gevonden