24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Sinds enkele dagen werkt de telenet speedtest niet meer.
Wat is de oorzaak?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Op 3/10/2018 probeerde ik een speedtest uit te voeren.
Functioneerde niet.
Kreeg bericht:
"Kan geen verbinding maken met de testserver. De verbinding kan worden geblokkeerd door een firewall of er is sprake van serverproblemen. Probeer het later nogmaals."
reden?
oplossing?
@khaemwaset@ schreef:Op 3/10/2018 probeerde ik een speedtest uit te voeren.
Functioneerde niet.
Kreeg bericht:
"Kan geen verbinding maken met de testserver. De verbinding kan worden geblokkeerd door een firewall of er is sprake van serverproblemen. Probeer het later nogmaals."
reden?
oplossing?
@khaemwaset je kan altijd deze website http://www.speedtest.net/nl gebruiken. Dit is dezelfde speedtest als die van telenet 😉
Bedankt voor de tip!!
Weet u ook waarom Telenet speedtest niet functioneert?
@khaemwaset, ik heb het intern eens doorgegeven om na te kijken wat er aan de hand is met onze Speedtest. Merk hier namelijk hetzelfde op! Hou je op de hoogte.
@khaemwaset, goed nieuws! Het issue met de Telenet Speedtest is opgelost. Hier lijkt hij alvast terug te werken.
Hier werkt de speedtest ook terug na een week
Volgens mij heb je het verkeerde bericht aangeduid als oplossing; het was immers @Suzy die het probleem heeft opgelost.
Op 24/10/2018 is download snelheid bij herhaling 48 Mbps!!!
Normaal heb ik bij de speedtest een download snelheid van 193 Mbps.
Wat is de oorzaak?
@khaemwaset, heb je al eens een cross speedtest gedaan met bijvoorbeeld Ookla? Anders ga je jouw netwerk eens moeten nakijken. Hier zie ik qua resultaten niet meteen iets eigenaardig. 😉