@sb
Dat is juist tevreden om een bemiddelingsklacht in te dienen. In eerste instantie Neem je contact met je leverancier (in dit geval dus Telenet). Je vraagt een oplossing voor het probleem en je geeft ook je belang weer. In dit geval, dat je regelmatig belt naar het buitenland. Di betekent dus ook dat als je nooit naar het buitenland belt, je geen belang hebt. Ik veronderstel dat de klagers het niet hebben over één keer. Dus als je in dat geval bent heb je een afrekening waarop je kan zien dat je een belang hebt. Je vraagt aan Telenet om die kost niet te moeten betalen want de Triing werkt niet. Het is ook duidelijk dat dit niet op zal gaan voor een tijdelijke toevallige storing. Ofwel gaat Telenet akkoord met je voorstel en is er dus geen probleem mee, ofwel gaat Telenet niet akkoord. Dat is dan het moment om een bemiddelingsklacht in te dienen bij de ombudsman. De ombudsman zal je gemotiveerde klacht doorsturen naar Telenet. Telenet moet hierop een antwoord geven ook met motivatie. Stel dat zij als motivatie opgeven dat het slechts een gratis service is dan reageer je daarop dat de reclame die ze maken u in de waan laat dat je effectief gratis kan bellen en dat ze u misleid hebben met hun informatie.
Ik garandeer u, voor één telefoontje zou ij het niet aanraden, maar als je regelmatig belt naar het buitenland dan zeker. Wat verlies je? De inspanning om te schrijven (via de website van de ombudsman). Wat kan je bekomen? Dat Telenet al die communicatie die je niet met Triiing hebt kunnen doen, moet terug betalen en dat je in afwachting van de oplossing deze communicaties niet meer aangerend worden.
De druk via de ombudsman kan wonderen doen.