24748
netweters
|
152289
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hallo
Wanneer ik Yelo TV opstart via safari van Mac IOS krijg ik de volgende fout mleding: WE'RE UPDATING THE YELO PLATFORM.
Via de computer van mijn vrouw ook een Mac heeft ze geen probleem weet er iemand wat ik moet doen om het probleem op te lossen.
Groeten
Patrick
Surf eens op beide Apple pc's met Safari naar https://www.microsoft.com/getsilverlight/ en kijk eens of ze beide dezelfde Silverlight versie hebben.
De nieuwe yeloplay.be-website werkt enkel met de laatste versie van Silverlight (5.1.50901.0).
Kan je ook de laatste versie voor Silverlight op Safari hier ook vermelden, dan hebben de andere Telenet-klanten met hetzelfde probleem hier misschien ook iets aan.
Sinds enkele dagen stellen wij hetzelfde probleem voor op onze iMac.
Aangezien ik niet direct een aanwijzing vond dat andere mensen ditzelfde probleem ondervonden, dacht ik dat het aan client side lag. Hierdoor dus ook alle cookies en het cachegeheugen verwijderd, maar dit leverde geen resultaat op.
Ook Microsoft Silverlight is up-to-date en toch blijven we op dezelfde webpagina terechtkomen en zijn dus niet in staat TV te kijken op dit toestel. Gelieve zo vlug mogelijk een oplossing te vinden voor dit probleem.
Dank bij voorbaat,
Pieter.
Na de recente update van de Yelo Play website, is het inderdaad mogelijk dat je deze melding te zien krijgt wanneer je via Safari wil kijken.
Kan je de cache & cookies van je browser eens verwijderen? Nadat je dit hebt gedaan, is het belangrijk om deze link te gebruiken de eerste keer dat je terug gebruik wil maken van Yelo.
Ook hier dezelfde foutmelding op een Macbook pro, op de andere Mac's in huis geen problemen. Zowel een oude versie van silverlight geïnstalleerd als de nieuwste, steeds computer opnieuw opgestart, niets helpt.
Ook het verwijderen van cookies en cache helpt niet. Heeft er iemand dit probleem wel al kunnen oplossen?
@Arthur2 schreef:@Ex-Netweter Silverlight wordt niet meer gebruikt. 🙂
Kun je even een andere browser proberen, bv Google Chrome?
Bij Chrome werkt het ook niet, na het downloaden van Firefox werkt dit hier wel. Dan zullen we maar van browser veranderen 🙂 Bedankt voor de tip!
@Arthur2 schreef:
@Ex-Netweter
Misschien kan je even proberen om alle browsergegevens in chrome te wissen. Als het dan nog niet werkt herinstalleer chrome, dan zou het moeten werken. 🙂
Na herinstallatie van Chrome werkt het ook hier bij terug. Bedankt!
Ook bij Safari lijkt het terug te werken na herinstallatie van macOS Sierra.
@Arthur2 schreef:@Ex-Netweter Silverlight wordt niet meer gebruikt. 🙂
Kun je even een andere browser proberen, bv Google Chrome?
Nochtans, ik heb na het lezen van dit bericht silverlight eraf gezwierd, en als ik nu een film wil bekijken verschijnt er mooi op het scherm: "als u video wil bekijken moet u Silverlight installeren" ....
Uitgetest met Firefox.
@StefaanH - Ik heb net ook eens getest uit nieuwsgierigheid, want ik gebruik die hele Yelo niet. Onder Windows 7 Home Premium x64 SP1:
- Fx 50.0.2 x64: melding om Silverlight te installeren
https://s16.postimg.org/arlprdbvp/Fx_50_0_2_silverlight.png
- IE 11.x x64: melding om Silverlight te installeren
- PaleMoon Portable 27.0.1 x64: inloggen lukt niet
- PaleMoon Portable 27.0.1 x32: melding dat ik moet updaten naar een andere browser (Chrome, Safari, Fx, IE of Edge)
- Chrome Portable 54.0.2840.99: dit werkt
Onder Linux Mint 18 (Live):
- Fx 47.0: melding om Silverlight te installeren
Geen groot succes moet ik zeggen... 😕
@Arthur2 schreef:
... knip ...
@StefaanH welke statement bedoel je? 🙂
Ik bedoel dit:
@Ex-Netweter Silverlight wordt niet meer gebruikt.
Uit de praktijk blijkt dus dat Silverlight wel degelijk nog nodig is om met Firefox te kunnen werken. Ik heb Silverlight dus opnieuw geïnstalleerd en nu werkt alles dus als vanouds. Win 7 Enterprise 64 bit..
Switchen naar Chrome gaat niet want dan moet ik opnieuw registreren, ondanks dat het dezelfde PC is, en er zijn reeds 5 apparaten geregistreerd.
BTW, origineel had ik Yelo draaien onder Chrome, maar heb moeten switchen naar Firefox omdat het onder Chrome niet meer draaide (als ik me goed herinner omdat Java niet meer ondersteund werd). Ik heb nu wel geen problemen met Firefox zoals anderen blijkbaar wel.