24754
netweters
|
152376
antwoorden
|
20698
vragen
|
Ik heb speciaal 2x een MINIX Android media speler gekocht omdat deze goed werk(t)en met de Yelo Play App. Hiermee kunnen we televisie kijken in de ruimtes waar geen kabel is voorzien. De kamer voor de kinderen en de slaapkamer.
Sinds de laaste update (01/2018) blijkt het echter niet meer mogelijk om tv te kijken, telkens een "streaming probleem". Op de box beneden staat nog de versie van voor de update en die doet het prachtig.
Kan iemand bedenken hoe dit valt op te lossen? Beide toestellen zijn niet geroot, niet jailbroken en ondersteunen widevine en ms DRM.
Dank. (en bedank Telenet om ons in de handen van de concurrentie te duwen)
Opgelost! Ga naar oplossing.
De enige keer dat ik een dergelijk probleem heb kunnen oplossen was door de app geheel te verwijderen en opnieuw te installeren. Alvorens opnieuw te installeren het toestel opnieuw opstarten.
schreef:De enige keer dat ik een dergelijk probleem heb kunnen oplossen was door de app geheel te verwijderen en opnieuw te installeren. Alvorens opnieuw te installeren het toestel opnieuw opstarten.
En anders uitkijken naar een nieuwe update... (Melden aan Telenet kan ook geen kwaad.)
Dank je voor de info. Ik heb het inderdaad gemeld aan de helpdesk en ik heb schriftelijk een klacht geformuleerd maar ik vrees dat dat slechts een druppel op een hete plaat zal zijn. Ik heb er werkelijk geen idee van, wie ik bij Telenet zou kunnen aanschrijven voor een probleem die blijkbaar erg veel mensen treft maar alleen maar een (voor mij niet begrijpelijke) beleidskeuze blijkt te zijn van Telenet.
Ondertussen de app al gereset, opnieuw geïnstalleerd, enz. maar geen succes.
Misschien kan ik de app op de een of andere manier downgraden maar daarvoor zal ik wat verder moeten zoeken.
Dank
schreef:Dank je voor de info. Ik heb het inderdaad gemeld aan de helpdesk en ik heb schriftelijk een klacht geformuleerd maar ik vrees dat dat slechts een druppel op een hete plaat zal zijn. Ik heb er werkelijk geen idee van, wie ik bij Telenet zou kunnen aanschrijven voor een probleem die blijkbaar erg veel mensen treft maar alleen maar een (voor mij niet begrijpelijke) beleidskeuze blijkt te zijn van Telenet.
Heb jij enig idee of het hier gaat om een alleenstaand geval of zijn er nog andere gevallen bekend die met MINIX werken?
Ik heb hier zelf nog geen andere meldingen over gezien.
@Ex-Netweter
Kan je even laten weten welke twee versie van Yelo Play je nu op beide media spelers hebt staan?
Dus de versie die nog werkt en dan de nieuwe versie die enkel nog 'streamingsprobleem' geeft.
Ik heb in totaal drie Minix systemen en een tweetal andere android boxen. De Minix systemen zijn de enige die niet jailbroken zijn, niet geroot en met ondersteuning voor DRM. Die toestellen hebben altijd perfect gewerkt, ook met andere providers zoals Stevie en dergelijke.
Ik ben pas dit weekend thuis, dus ik zal dan eens kijken met welke versie het niet werkt en met welke versie wel.
Ik ga ook proberen om de APK van de werkende versie te plaatsen op de Minix die niet werkt.
Ik houd jullie op de hoogte.
Ik vermoed dat het gewoon een nieuwe beperking is die moedwillig zo is geprogrammeerd.
Dag @Suzy, voor mijn juiste beeldvorming, ben jij werkzaam of in contact met de mensen van Telenet? Ik vraag het omdat ons dat misschien meer inzicht kan geven over de beweegredenen van Telenet en of dit een bewuste keuze is of een bug.
De update hebben we (als mijn geheugen me niet in de steek laat) uitgevoerd op vrijdagavond 2 februari.
Groeten en dank voor de input!
Jan
Ik geef je graag wat meer informatie, @Ex-Netweter.
Ben zelf inderdaad werkzaam bij Telenet en verantwoordelijk voor De Netweters. Je zal me zelf niet vaak zien antwoorden, behalve wanneer er grotere zaken meespelen (bugs, algemene problemen, ...).
Voor jouw vraag ga ik dan ook even mijn licht opsteken achterliggend zodat we meer weten over die beweegredenen of om te weten of het gewoon een bug is. 😉
Hartelijk dank, dat doet mij plezier!
Dat is echt goed nieuws!
Ik zal dit weekend al de relevante data doorsturen en ze mogen gerust contact met mij opnemen als er technische vragen zijn of als ik iets dien te testen.
Ik heb zelf een IT achtergrond dus het een en ander kan misschien van pas komen.
Groeten
@Ex-Netweter, onze engineers hebben je verzoek goed ontvangen.
Je mag al meteen iets testen. 😉
Kan je op het toestel waar de streaming niet meer werkte, Yelo Play updaten naar versie 4.18.0? Erna mag je ons laten weten of de stream terug werkt of nog altijd niet. Dan geven we jouw feedback terug door.
Mooie service!
Ik zal dat deze avond testen.