Beantwoorden
zippex
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Happy New Year! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Yelo Play casten naar Chromecast gen. 1 werkt niet meer

Ik kan perfect tv kijken in de yelo-app op mijn smartphone of via de website via mijn laptop.

Casten uit de vrtnu app naar mijn chromecast lukt prima.

Echter wanneer ik wil casten naar mijn chromecast (1ste generatie) aangesloten op mijn LG oled55gx6pla dan toont hij het yelo play logo op mijn tv en staat er ready to cast.

Als ik dan begin te casten dan toont hij het logo van het kanaal en een witte balk met LIVE erachter. Er begint dan zowel op mijn smartphone als op de tv een wit cirkeltje te draaien en daar blijft het bij...

Stop ik dan het casten in de yelo app dan kan ik wel terug tv kijken op mijn smartphone maar op de tv schakelt het casten niet uit. Moet geforceerd dit stoppen...

 

Titel gewijzigd door MarianneM (mod)| Vorige titel: chromecast streamen werkt niet
0 Likes
87 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yelo Play casten naar Chromecast gen. 1 werkt niet meer

@Rony63  

Je zou ook kunnen wachten op het antwoord of er ook daadwerkelijk een fix voor komt. Maar het houd je natuurlijk niet tegen om er geen te kopen dat is keus die je zelf maakt. Achteraf kan je altijd nog ene kopen moest er toch geen fix komen maar als er een fix komt dan heb je niet ene voor niks gekocht. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
delange
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Yelo Play casten naar Chromecast gen. 1 werkt niet meer

@Suzy 

 

Kan jij mij één goede reden geven waarom het oplossen van dit probleem zo lang duurt? Als jullie dit NIET gaan oplossen, had ik dat ook graag geweten. Mijn verstand is echter te klein om te begrijpen waarom dit zo lang duurt.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Yelo Play casten naar Chromecast gen. 1 werkt niet meer

Enkele dagen geleden nogmaals intern navraag gedaan en deze keer heb ik een finaal antwoord voor jullie, de collega's hebben aangegeven dat je als klant best niet meer hoopt of wacht op een fix

 

Wat kadering: Telenet werkt samen met vendors voor de videoplatformen. De vendors zijn op de hoogte van het probleem en hebben aangegeven er naar te zullen kijken. Maar de developers van Telenet hebben hier zelf helaas verder geen impact meer op.  

 

Conclusie: Yelo Play zal je niet meer kunnen casten naar een Chromecast van de 1ste generatie. 

 

Heb ineens gevraagd dat men het artikel op de Telenet website ook aanpast en verduidelijkt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

KoenMol
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

Yelo Play casten naar Chromecast gen. 1 werkt niet meer

Betekent dit dat eigenaars, van Chromecast gen1, in hun portemonnee mogen duiken om iets gefixt te krijgen waar zij , zonder voorafgaand bericht, geen schuld aan hebben ???

DavyP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Yelo Play casten naar Chromecast gen. 1 werkt niet meer

@Suzy  

 

Wat ik dan wel raar vind, is dat Play Sports en Streamz (weet niet of jullie nog andere apps hebben) wél nog werken op generatie 1 chromecast. Behalve met Yeloplay heb ik met geen enkel andere app problemen om te streamen naar gen 1.

Ik heb me ondertussen dan maar 2 nieuwe chromecasts generatie 3 aangeschaft zodat ik in de keuken en boven opnieuw naar alle zenders kan kijken (met VRTnu en VTM go was mijn aanbod toch maar beperkt). Oude chromecast zit nu op mijn TV waar de digicorder op is aangesloten.

0 Likes
delange
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Yelo Play casten naar Chromecast gen. 1 werkt niet meer

@Suzy 

 

Dus jullie hebben gedurende lange tijd verkeerdelijke informatie via jullie website verkondigd, waardoor ik dus chromecasts gen.1 (3 in totaal) heb aangekocht waarmee ik nu dus helemaal niets meer ben. Met andere woorden, weggesmeten geld blijkbaar. Ik ben ook niet tevreden met jouw antwoord, want je biedt geen oplossing aan. Een probleem aankaarten is één ding, het probleem oplossen en een service aanbieden is een tweede ding. Vandaar mijn zéér duidelijke vraag: welke (kostenloze) oplossing bieden jullie mij aan? Graag hoor ik jouw feedback.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Yelo Play casten naar Chromecast gen. 1 werkt niet meer

@delange daar kan ik ja via De Netweters niet mee helpen. Dit is in de eerste plaats een peer-to-peer community waar jullie elkaar helpen. Bij outages of algemene problemen waarover we meerdere vragen krijgen, zullen wij hier ook info delen of feedback geven over de status. Heb je effectief een vraag over je eigen klantendossier of een klacht of verwacht je een tegemoetkoming, dan neem je hiervoor best direct contact op met de klantendienst (telefonisch of via sociale media) zodat ze dit individueel met je kunnen bekijken. 

 

En toch even corrigeren: de informatie op de website was niet incorrect, aangezien dit voorheen wel mogelijk was en dit gezien werd als een tijdelijk probleem. Na onderzoek is nu gebleken dat dit niet opgelost kan worden, met als gevolg dat het artikel aangepast zal worden.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Yelo Play casten naar Chromecast gen. 1 werkt niet meer

@delange Uiteraard geen leuke situatie voor je, zeker dat je daar met 3 Gen 1's (2014) zit. Het is natuurlijk je recht om niet tevreden te zijn met het antwoord van Suzy, maar zoals zij ook aangeeft, dit is geen klantendienst. Die feedback kan je dus best elders vragen. 

 

En kudos aan @Suzy voor het definitieve antwoord, ik kan me inbeelden dat ze hier ook serieus voor heeft rondgelopen, en constant updates heeft zitten vragen bij bepaalde diensten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

delange
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Yelo Play casten naar Chromecast gen. 1 werkt niet meer

@KoenMol 

 

Je hebt gelijk: we worden niet verwittigd. Ik kan perfect leven met het feit dat iets niet meer ondersteund wordt, MAAR dan moet dit op voorhand verwittigd worden naar de klant toe, wat niet gebeurd is.

 

Anyway, ik heb ondertussen de klantendienst aan de lijn gehad (klachtenformulier ingevuld en dan bellen ze jou hopelijk op!) en zij geven hun fout toe: ze hadden dit beter moeten communiceren, tiens.

 

Er valt een compensatie te rapen. Ze willen geen nieuwe chromecast opsturen, maar wel de waarde van een chromecast aftrekken van je volgende afrekening. Bevestiging hiervan hebben ze ook reeds via mail verstuurd.  

KoenMol
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

Yelo Play casten naar Chromecast gen. 1 werkt niet meer

@delange 

 

We geraken ergens. Wanneer heb jij dat formulier ingevuld ? Ik heb dit vrijdag gedaan, maar nog geen tegenbericht of telefoon ontvangen.

0 Likes
delange
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Yelo Play casten naar Chromecast gen. 1 werkt niet meer

@KoenMol 

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/forms/klacht/

 

Ik heb hen ook via whatsapp aangesproken en telefoonnummer op die manier ook meegedeeld:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/

0 Likes
VoPo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! A born reader! Handje vol! Follow the reader, reader!

Yelo Play casten naar Chromecast gen. 1 werkt niet meer

@delange 

Is die compensatie voor nieuwe Chromecast uiteindelijk doorgevoerd voor jou? Want ik heb hiervoor ook een klacht ingediend bij Telenet, maar daar spraken ze niet van een compensatie te voorzien. Alleen maar dat de Chromecast met korting bij hun te koop is...

0 Likes
delange
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Yelo Play casten naar Chromecast gen. 1 werkt niet meer

@VoPo 

 

De korting wordt pas bij de volgende afrekening toegekend, dus nog even wachten.

Ze spraken inderdaad over het feit dat er een korting was maar daar ben ik niet mee geholpen. Ik wil geen kosten maken voor iets waarvoor ze ons niet hebben gewaarschuwd. Ik kan leven met het feit dat er geen updates komen (Apple,... doen dat trouwens ook), maar dan moet dit op voorhand gemeld worden EN aangepast worden op hun website. Dat is niet het geval. Beide argumenten kloppen volledig waarop de klantendienst toegaf een fout te hebben begaan en ik heb aangedrongen op een korting, dewelke ze dan ook hebben toegekend.

0 Likes