24775
netweters
|
152606
antwoorden
|
20723
vragen
|
Sinds eergisteren werkt de chromecast niet meer via Yelo Play. Deze ochtend werkt mijn externe chromecast tv wel weer, die met de ingebouwde Chromecast (Sony Android) nog steeds niet. Andere apps die kunnen chromecasten (Netflix, Twitch, ...) doen dat wel.
Zowel via iPad, iPhone, iMac kan er geen connectie gemaakt worden met de Sony android tv. Alles is up to date.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hier net hetzelfde verhaal.
Ik heb een MiBox S met ingebouwde Chromecast.
Tot een maand geleden werkte dit prima, nu kan ik vanuit elke app (Google Chrome tabblad, youtube, ...) casten behalve op men smartphone vanuit de Yelo app en ook niet vanaf een Google Chrome tabblad waarop ik in yelo tv kijk.
Nog eens gebeld na een kleine maand, ze gingen met toen opbellen. Niet dus.
Antwoord: een interne chromecast supporteren we niet. Waarom niet? Daarom niet...
Je moet maar een externe kopen.
Ok, toppie. Dus aan allen die met hetzelfde probleem zitten. Ze gaan er niets aan doen.
Als ik goed kan lezen wordt er nergens vermeld dat een ingebouwde chromecast niet ondersteund wordt (het werkte ook tot voor een maand). Maar dat is het laconieke antwoord dat je krijgt. Als je vraagt waarom niet, krijg je geen antwoord. Ik suggereerde ook om me dan maar een externe chromecast cadeau te doen, aangezien ze die toch voor 5 euro bij Yugo meeverkopen. Neen, dat ging niet uiteraard.
Dus eigenlijk is dit zeer bedrieglijke reclame. Werkt bij elke tv met chromecast... Een normaal bedrijf (Netflix, Prima, Twitch, Youtube) zorgt er dan voor dat na een update de software aangepast wordt. Niet bij Telenet...
Uiteindelijk heb ik naar het radioprogramma 'De Inspecteur' gemaild, omdat ik dit eigenlijk niet vind kunnen. Ze zijn daar met vakantie tot in september. We zien wel wat er van komt.
"Beste
Ja, dat is uiteraard onaanvaardbaar. Bij mij heeft het ook altijd gewerkt en nu niet meer. Maar het ligt niet aan de software van de tv. Die krijgt immers al even geen updates meer. (Het gaat om een Philips tv met ingebouwde Chromecast.)
Er is voor mij een casenummer aangemaakt, maar daar heb ik nog niets van teruggehoord.
Andere apps (YouTube, Google Foto's, ...) werken wél nog op tv.
Is dit nu het officiële standpunt van Telenet, wij ondersteunen tv's met ingebouwde Chromecast niet meer?
Zeer vreemd standpunt dan.. aangezien er heel veel apparaten zijn met ingebouwde Chromecast. Lijkt me eerder onkunde dan een beslissing. Toch maar e ens horen bij de concurrentie. 😏
Ik heb ook gereageerd op de facebookpagina van Telenet en krijg enkel hetzelfde te horen.. Interne Chromecast wordt niet meer ondersteund! Een beetje kort door de bocht voor een provider die de duurste is in België.. Hiervoor mag men toch wel een Topservice verwachten van de technische en niet dit gepruts! Anders is het mobdro gebruiken en geen voetbal abonnement!
@Beukenoot666 schreef:Ik heb ook gereageerd op de facebookpagina van Telenet en krijg enkel hetzelfde te horen.. Interne Chromecast wordt niet meer ondersteund! Een beetje kort door de bocht voor een provider die de duurste is in België.. Hiervoor mag men toch wel een Topservice verwachten van de technische en niet dit gepruts! Anders is het mobdro gebruiken en geen voetbal abonnement!
Als dit waar is, dan is dat niet te vatten. Des te meer omdat er totaal geen communicatie over gegeven is. (Een prijsstijging wordt daarentegen wél aan de grote klok gehangen.) Nu ja, even wachten om te zien of dit elders ook bevestigd wordt. Het is niet de eerste keer dat we geconfronteerd worden met tegenstrijdige informatie.
Bij Orange krijg je een Chromecast voor 20 euro - allen daarheen !!
Ik ben deze ochtend een chromecast gaan kopen bij Telenet, na mijn verhaal gedaan te hebben. Voor een tv met al een chromecast, waar alles perfect werkt, Youtube, Netflix, Prime, VRT, VTM, ... Beetje absurd maar ik was het getelefoneer beu.
Nog maar eens bericht op fb.
Het is inderdaad zo dat we een ingebouwde chromecast bij het gebruik van Yelo Play niet ondersteunen. We kunnen de werking ermee dus inderdaad niet garanderen. Onze collega's bekijken wel de mogelijkheden. Je kan wel nog casten met een externe chromecast.
Dit is echt onbegrijpelijk... altijd gewerkt, en nu niet meer... pfff 🤬🤬🤬
Net nogmaals gebeld met de klantendienst... ze erkennen het probleem 🙄 maar zouden dus wél aan het werken zijn aan een oplossing en die zou er in de loop van volgende week toch komen... fingers crossed...