Beantwoorden
cvw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Tien op tien! Handje vol! Leesbeest!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Hallo iedereen,

 

Dit is geen vraag maar gewoon een ervaring.  Ik heb sinds vandaag de nieuwe Chromecast met Google TV (2020 model, Android TV in feite) . Ik kan bevestigen dat Yugo TV  (android TV versie) er op werkt.  Voorlopig is het ook een positieve ervaring, werkt vlot! (Heb hem nog maar een paar uur.)  Ik had nog geen ervaring met de Android TV versie van Yugo TV maar ik kan alvast zeggen dat het bevalt. Het is meer een 'normale' TV beleving ipv de hele tijd te casten (en prullen met de smartphone soms).

 

De nieuwe Chromecast is nog niet officieel in België te koop,  maar bij Fnac België kan je hem gewoon online bestellen. Het is een grijze import vanuit Frankrijk, denk ik. Doosje is in het frans en vermeldt enkele franse TV diensten. Maar de chromecast kan je gewoon instellen in gelijk welke taal (incl. nederlands).

35 reacties
NV1
Ex-Moderator
Ex-Moderator
Berichten: 28
Topicvreter! Topicwurm! Say what?! On a roll...

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Hoi Netweters!

 

Wie helpt er @cvw verder met z'n vraag? 🙂

 

Nicolas 


Nicolas | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
cvw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Tien op tien! Handje vol! Leesbeest!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Hoi, bedankt voor de reactie! Maar mijn post was geen vraag, gewoon een post over mijn ervaringen met Yugo TV op de nieuwe Chromecast met Google TV. Nog steeds grotendeels positief, na enkele dagen gebruik!

 

Als mensen vragen hebben over mijn ervaringen, post hier gerust!

 

Mvg

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Bedankt om te delen, @cvw
Appreciëren wij en andere leden zeker en vast. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Sluca
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Leesbeest! Mooi, mooi!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Hallo, ik heb hem sinds vandaag ook in huis. Ook via Fnac en Frans doosje en goeie eerste indrukken. Ik vroeg me af of ik met de remote ook iets van de tv-box kan besturen? Het zou bv handig zijn om zowel de chromecast als de tv als de tv-box tegelijk in of uit te schakelen. Bedankt alleszins!

Sluca
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Leesbeest! Mooi, mooi!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

En nog een kleine bijkomende vraag: ik vind alle apps die ik zoek zoals VTM go, NPO, Streamz, Prime Video etc. Maar de VRT Nu app is nergens te vinden. Enkel het YouTube kanaal. Kan jij hem vinden? Merci 😊

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Er bestaat geen VRT Nu app voor Android TV of Apple TV, enkel Chromecast of Airplay. VRT weigert dit voor redenen die onduidelijk is, maar je kan wel wat bedenken. 

 

Ik zie dit niet op korte termijn gebeuren, zeer jammer.

 

Reactie van 9 juli laatstleden van de VRT-klantendienst en via deze link: https://www.vrt.be/vrtnu/help/op-je-tv/

 

"Momenteel wordt streaming via smart-tv niet actief ondersteund en getest. De VRT kiest de platformen in functie van de beschikbare middelen, relevantie, bereik en economische haalbaarheid.

Momenteel bieden wij VRT NU aan als webplatform kan u sinds kort ook de VRT NU-app downloaden. We kunnen dan ook enkel garanderen dat de dienst werkt via pc, tablet of smartphone. Momenteel staat het nog niet op de planning om de VRT Nu-app beschikbaar te stellen voor smart-tv. Maar we geven uw suggestie graag door."

 

 

cvw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Tien op tien! Handje vol! Leesbeest!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Ik heb de chromecast remote zo kunnen instellen dat hij ook de TV aan/uit zet. Dit lukt omdat de remote een kleine IR-zender heeft aan de voorkant.  Dat was bij de setup van de Chromecast, maar kan je ook achteraf nog instellen via settings (rechterbovenhoek, via je profiel).

 

Of dat bij de TV box lukt, weet ik niet, want ik heb er geen.  Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat de TV box remote niet via IR werkt.

dimib
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Hey, ik heb deze ook in gebruik sinds vandaag. Eerste indruk is goed. Iemand een idee (tip/truck) hoe je de Yugo TV opstart via Google assistent? Als ik Yugo zegt, maakt hij er HUGO van. Misschien spreek ik het fout uit maar ik heb al vanalles geprobeerd. Te moeilijke maan voor Google assistent.denk ik 🙂.

0 Likes
Jasper005
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Beste,

 

ik heb sinds vandaag ook de nieuwe chromecast met Google tv. Ik kan de yugo-app downloaden maar als ik wil aanmelden krijg ik de melding dat ik niet kan aanmelden. Weet iemand raad?

de app van streams lukt wel.

 

mvg,

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)


@Jasper005  schreef:

Beste,

 

ik heb sinds vandaag ook de nieuwe chromecast met Google tv. Ik kan de yugo-app downloaden maar als ik wil aanmelden krijg ik de melding dat ik niet kan aanmelden. Weet iemand raad?

de app van streams lukt wel.

 

mvg,


Stomme vraag misschien: je hebt toch een Yugo abonnement?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnovd
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Ik heb vandaag mijn nieuwe chromecast binnen na enkele dagen in mijn browser naar yugo tv te moeten kijken. Mooi ding, maar ik kan de yugo tv app nergens vinden? Streamen vanaf gsm of laptop werkt perfect. Maar als ik de app zelf zoek krijg ik alleen maar youtube filmpjes te zien. Zowel in de algemene zoekbalk in het hoofdmenu als in de specifieke app tab.  
Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

@Arnovd  je gaat deze app ook niet terug vinden vrees ik. Kan je eens zeggen waar je die op zoekt en wat voor tv je gebruikt ? Je kan de app enkel op Apple tv , een Android tv en een nieuwe Sony of Phillips tv installeren. De rest kan je de chromecast gebruiken voor te streamen vanaf een ander apparaat dus je smartphone bijvoorbeeld.

 

Hier heb je een link en daarin kan je lezen dat de app zelf maar op bepaalde manieren werkt. :

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/alles-over-de-yugo-tv-app

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnovd
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

Hoezo dan? De originele poster van deze post heeft het toch ook over een chromecast?

Ik heb het abbo sinds het begin van de maand. Echter kan ik me nergens op inloggen op de 1 of andere reden. ( Moet mijn oude digibox nog binnenbrengen dus ga dan eens horen in de winkel zelf dat dat opgelost geraakt)  Had wat research gedaan en kwam altijd uit op een extern toestel dat je moet koppelen met je tv als je niet altijd wilt casten met gsm/laptop( Apple tv of die xiomi box )

Of een android tv of een tv met ingebouwde chromecast. Ik heb een smart tv van samsung. 2 jaar oud en smart. Kan er eigenlijk alles op vinden, behalve die Yugo tv app.. Dus ikke een nieuwe 2020 chromecast gekocht in de veronderstelling dat dit wel zou lukken. Nu komt die toe, alle apps ter wereld. maar geen yugo tv app? Hoe kan zoiets nog anno 2020 vraag ik me af. En werkt die Xiomi ook niet via google tv? Heb ook al veel gelezen over mensen met een interne chromecast in hun tv. En deze kunnen de app wel downloaden? 

Ik zie door het bos de bomen niet meer. En dan te weten dat iets als Tv vlaanderen de helft kost en wel overal op te vinden is.. Zelfs gewoon zo op mijn tv.

Alsook streamz, wat dan ook een telenet dienst is?

Is het dan slechte wil zoiets of zijn dat licenties? of zou dat er nog aankomen?

Anders gaat de chromecast weer in de retour, of de telenet diensten lol

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Yugo TV app op nieuwe Chromecast with Google TV (2020)

@patrick37 op de nieuwe Chromecast kan je wel degelijk apps installeren die werken op Android TV, en YUGO TV zit daar dus ook bij


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.