Beantwoorden
Jurgen05
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Hoe yelotv/play op tv krijgen

Hoe krijg ik yelotv/play op medion tv.
Er staat WiFi op en internetbrowser.
Of heb ik echt nog digibox/corder nodig
Maar zou het niet weten.
Wie kan me helpen
9 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Hoe yelotv/play op tv krijgen

Is dat een android smart tv? Dan kan je de Yelo play app uit de play store downloaden. (Je moet dan wel een digitale tv in je abonnement hebben)

Als dat niet is en je wilt digitale tv kijken zul je een digicorder of een CI+ kaartje moeten halen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jurgen05
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Hoe yelotv/play op tv krijgen

In winkel zeiden ze dat als er een internetbrowser opzat dat het ging lukken maar kan via de app's de yelotv niet vinden en via internet lukt het niet. Wat voor kaartje bedoel je dan.
0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Hoe yelotv/play op tv krijgen

In tegenstelling tot wat ze zeiden in de winkel zijn de meeste browers op Smart TV's niet sterk genoeg voor Yelo TV of ondersteunen ze niet de nodige plugins.

 

Zoals @Arthur2 reeds zei zou het werken als het je een Android TV hebt, dan staat de app gewoon in de Google Play Store. (het kaartje waar hij het over had is deze: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-tv-met-een-kaartje/ )

 

Als je TV ondersteuning biedt voor Miracast of iets gelijkaardigs, zou je gebruik kunnen maken van deze functie om het scherm van je tablet of smartphone te weerspiegelen op je TV.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Jurgen05
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Hoe yelotv/play op tv krijgen

Ik denk dat ik mij een digicorder/box zal aanschaffen aangezien je met die kaart niets van play enzo kan zien. Of kan dit wel?
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe yelotv/play op tv krijgen

Voor zo ver ik weet kan dat wél, maar dan ben je een abonnement aan het betalen. Die Medion van je kan wellicht ook opnemen, dus als je er een externe harde schijf aanhangt, dan kan je programma's opnemen. Met die beperking dat je maar één kanaal kan opnemen, je kan dus niet tegelijkertijd naar een ander kanaal kijken. Wat dat betreft denk ik dat je beter af bent met een digicorder.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Hoe yelotv/play op tv krijgen

Als je play op een CI+ kaartje wilt zal je daar een extra play abonnement voor moeten aanschaffen (als je er al een hebt voor bijvoorbeeld een digicorder)

Met een extra zenderpakket voor 'TV met een kaartje' kan je...

  • geen films, series of programma's opvragen uit de TV-theek
  • geen Terugkijk TV kijken
  • de extra zenders alleen bekijken op één CI+ module
  • je zenderpakket niet delen met andere CI+ modules, Digiboxen of Digicorders
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jo973
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe yelotv/play op tv krijgen

Nope. Miracast wordt dus geweigerd. Yelo play "streamt alleen naar eigen toestel, geen externe apparaten". Ongelooflijk hoe protectionistisch dit bedrijf werkt.

0 Likes
PhilipV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Hoe yelotv/play op tv krijgen

Blijkbaar zijn deze praktijke die overduidelijk borderline monopoly zijn perfect legaal... leuk toch die democratie. In andere landen betaal je je blauw aan energie, in belgie is dat telecom. En dat dan nog wel voor services die naar internationale standaarden gewoon ronduit schandalig zijn. Apps die zogoed als geen ondersteuning hebben, een prijs per megabit waar je van achrerover valt en contractvormen die niet vrij opzegbaar zijn omdanks wat er in wet en brochure staat. Gelukkig heb ik voorlopig nog het recht om 10 poorten te forwarden... 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe yelotv/play op tv krijgen

Je hebt toch heel wat keuzes.

Je kan enkel een kabelabonnement nemen. Hiermee kan je naar de analoge zenders kijken en naar de enkele FTA digitale zenders (o.a. één, canvas en ketnet).

Met de eenmalige aanschaf van de cam en ci+ kaart van Telenet heb je bovendien het volledige digitale basisaanbod, tv en radio, van Telenet. Wel te verstaan dat je een dvb-c tv hebt die ci+ ondersteunt (dat zijn de meeste hedendaagse tv's).

Je kan ook op de vrije markt een dvb-c hdd recorder kopen, uiteraard één die ci+ ondersteunt. Ik heb er nog nooit één gevonden op het internet voor een prijs die niet hoger is dan 250 euro (de prijs van de Digicorder van Telenet), die toelaat om gelijktijdig 2 programma's op te nemen en 1 rechtstreeks te bekijken. Daarbij wil ik nog zo tolerant zijn om niet te eisen dat dit moet gebeuren met slechts één ci+.

... (de lijst van mogelijkheden is veel te lang om op te sommen)

 

Ik beweer niet dat het allemaal goedkoop is, evenmin dat het niet goedkoper kan, maar wel dat men keuzes heeft.  Als ij iets te duur vind, dan koop ik het niet. Als ik dat echter toch zo graag wil hebben en het licht in mijn mogelijkheden, dan wordt dat te dure iets wat toch wel duur is en schaf ik het aan.