24748
netweters
|
152286
antwoorden
|
20688
vragen
|
Beste,
Op de website van Telenet staat info over het aankopen van een smartphone met gespreide betaling. Blijkbaar komt er 0 euro bij en betaal je per maand het toestel af, zonder meerprijs.
Nu vroeg ik me af wat de eventuele addertjes zijn. Waar verdient de kredietverlener dan nog iets en zijn er eventuele zaken in het contract die misschien belangrijk zijn en aangeven waarom er 0 euro bijkomt?
Alvast bedankt.
Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Smartphone gespreid betalen
Kan je de link of de e-mail van de actie eens laten weten
Nog niet van gehoord 0 % aanbod
Deze pagina kan ik (enkel) via Google terugvinden, dus ik weet niet of dit nog van toepassing is; heb ook enkele postcodes ingegeven en telkens geen winkel gevonden die dit doet.
Weten jullie of dit aanbod nog bestaat?@Moderator
In principe is zo een persoonlijke lening tegen 0% niet ongehoord, Orange doet dit ook.
Ik denk dat dit meestal genomen wordt door mensen die het niet al te breed hebben; waarbij de kredietgever hoopt dat ze een betaling missen. Dan kunnen er wel extra kosten aangerekend worden.
Op de lening op afbetaling zitten geen addertjes onder het gras.
Jij besteld je toestel van je keus wat jij wil hebben en dan vraag je dit aan om dit tegen afbetaling te mogen betalen. Naarmate de prijs van het toestel betaal je ook de prijs er voor. Dus neem je een toestel van € 1000 betaal je per maand ongeveer een € 40 per maand maar een toestel van € 2000 betaal je dan weer € 70 of € 80 per maand ( dit zijn maar voorbeelden ). Maar reken dan wel dat dit bedrag er extra bijkomt boven op je pakket wat je hebt bij Telenet , dus heb je een One Up aan € 121 per maand dan komt die € 40 of € 70 of € 80 er extra bij.
Deze afbetaling loopt trouwens via de Beobank daar werken ze mee samen.
@WG94 schreef:
Deze pagina kan ik (enkel) via Google terugvinden, dus ik weet niet of dit nog van toepassing is; heb ook enkele postcodes ingegeven en telkens geen winkel gevonden die dit doet.
Weten jullie of dit aanbod nog bestaat?@Moderator
@fanolito @WG94 We hebben dit intern nagevraagd. Van zodra we meer informatie hierover ontvangen, koppelen we dit terug naar jullie.
Ziet er goed uit en Alpha Credit NV is bekend voor dit
Wel opletten 1 betaling vergeten komen er extra kosten bij wat normaal is
De marge op de toestellen is zeer groot. In dit geval zal Telenet al dan niet in afspraak en samenwerking met de leverancier (grossist) de rente ten laste nemen. Mogelijk is de rente die de kredietverlener aanrekent aan Telenet lager dan die aan een gewone klant normaal aangerekend wordt.
Wie verdient: de fabrikant van het toestel, de importeur van het toestel, de grossist, Telenet, de kredietverlener. Wie betaalt: de klant. Indien veel klanten gebruik maken van de financiering is het zelfs mogelijk dat de korting die Telenet geeft iets lager is om de kost van de kredietverlener te dekken. Vanuit een bepaald standpunt betalen alle klanten mee. Zeer simplistisch: De moeder van de Belgische Telenet holding verlangt een opbrengst van X van de Telenet holding. Op zijn beurt beslist de Telenet holding wat het aandeel is van de diverse diensten. Ook wordt vastgelegd wat de verschillende kostencentra mogen kosten (zijn diensten die geen opbrengsten hebben maar enkel kosten hebben). Wees er maar zeker van dat er veel kan verschoven worden. Of dat nu bij Telenet is of elders, overal wordt eenzelfde logica gevolgd. En ook zeer simplistisch: melkkoeien blijven gemolken worden en gaan niet in staking.
@fanolito @WG94 @luc55 @janne_man We hebben hierover meer informatie ontvangen. Telenet biedt dit inderdaad aan, zonder verdoken kosten, aan een JKP van 0%. Dit wordt aangeboden via Cofidis voor de toestellen via Telenet Klantenprijs.