Beantwoorden
asgard0822
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

Even de situatie schetsen:

Ik bestel een samsung smartphone via Telenet en deze werd geleverd via PostNL.
Toen ik postNL zag dacht ik al " oh boy", want heb met hen enkel nog maar problemen gehad.


Vandaag (11/08/2020) ging mijn telefoon geleverd worden.
Omstreeks 12u vertrek ik naar mijn werk.
Eens op mijn werk zie ik dat het pakket geleverd is omstreeks 12.18.
Wat mij raar bleek, aangezien niemand thuis was en een handtekening nodig was.
Tijdens een werkpauze bel ik naar PostNL, die geven mij het excuus dat chauffeurs zelf aftekenen omwille van covid19 ( wat no sense maakt), en het kan zijn dat deze nog onderweg was.
21u: thuisgekomen: geen briefje of pakket te zien.
Hier sta ik dan: betaalde telefoon en de zoektocht en telefoontjes kunnen beginnen *sigh*.
Indien men dit aan de deur gezet heeft is dit zowiezo gestolen, woon vlak bij Gent Sint Pieters station en hier passeert enorm veel volk.

Telenet aub: zoek een andere partner danPostNL, iedereen in mijn omgeving heeft hier enkel maar problemen mee.

Afwachten nu wanneer en of ik mijn toestel zal ontvangen.
Is wel laatste keer dat ik iets bestel via Telenet hun webshop.
Of ze zouden al andere koerier partner moeten vinden

21 reacties
asgard0822
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

@robatoras 
1) best ben je thuis voor levering?
ik werk fulltime, weet niet hoe jij dat doet, maar ik kan niet zomaar eens thuisblijven omdat een pakket onderweg is hoor...

2)Indien niet thuis, zijn er degelijke procedures, alleen beginnen de problemen als deze niet gevolgd worden....

3)ik vraag ook niet om extra een 2de keer langs te komen, ophalen in een postnl punt is geen enkel probleem hoor

4) ja die mensen staan onder druk, net als 1001 jobs.(zeker in covid19 tijden)
wil drm niet zeggen dat je anderen hun pakketten niet met zorg moet behandelen

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL


@asgard0822  schreef:

Eens op mijn werk zie ik dat het pakket geleverd is omstreeks 12.18.
Wat mij raar bleek, aangezien niemand thuis was en een handtekening nodig was.
Tijdens een werkpauze bel ik naar PostNL, die geven mij het excuus dat chauffeurs zelf aftekenen omwille van covid19 ( wat no sense maakt), en het kan zijn dat deze nog onderweg was.


Ik werk in de logistiek en wij maken o.a. gebruik van Bpost en PostNL. Die tekenen al maanden niet meer af bij levering. Ook onze eigen chauffeurs tekenen zelf af bij levering en leveranciers die bij ons komen tekenen zelf af. In principe mogen onze eigen mensen zelfs niet eens meer aftekenen als er iets geleverd wordt. Zo raar is dat dus niet in deze gekke tijden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
asgard0822
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

@sb snap het ergens omwille van covid, maar er moet toch ergens iets van bewijs zijn?
Want dit wekt diefstal en fraude zo in de hand denk ik dan.
Want er is geen enkele manier meer om aan te tonen of iets al dan niet geleverd is.

Een bedrijf moet idd maatregelen nemen mbt covid19, maar zelf aftekenen vind ik niet kunnen.
Je kan perfect id card vragen en drvan iets noteren of dan pas aftekenen.

En laat ons ook eerlijk zijn: voor covid19 was postNL ook al een ramp hoor...

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

@asgard0822 Dat is het risico dat je loopt bij online webshops

Kijk eens op Radar NPO1   

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

@RuZ 

 

Ideaal is het zeker niet, dat geef ik toe. Wat id card betreft: geen slecht idee, maar het zou me niet verbazen moest GDPR/AVG (privacy) hier roet in het eten strooien.

 

Onze ervaring met PostNL is anders. Klanten die via de webshop bestellen kunnen zelf kiezen tussen bpost en PostNL. Een meerderheid (Belgische klanten) kiest voor PostNL.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

Ik denk wel dat de procedure van aftekenen de GDPR toets kan doorstaan, een bedrijf als PostNL heeft juristen in dienst die dat waarschijnlijk wel hebben nagekeken.

Ze mogen enkel de laatste 3 cijfers van je rijksregister noteren. Helemaal in het begin bij de algemene lockdown heb ik 1 X zo een afgifte meegemaakt. Dat was het dan, al wat daar na kwam was droppen en vertrekken.

https://www.postnl.be/contact/zakelijk/coronavirus/klanten-informeren/ 

 

0 Likes
GillesCauwels
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Jij bent af! A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Klantenprijstoestel niet aangekregen door PostNL

Iemand een idee hoelang zo´n onderzoek duurt ? Ik bestelde 25/10 de Iphone 12 maar vandaag 12/11 nog steed niets ontvangen . Er is een onderzoek lopende wordt mij gezegd . Al vele malen gebeld naar Telenet en PostNL , en het enige wat ik te horen krijg is dat ik nog wat geduld moet oefenen . Normaal ben ik geduldig maar als je dan een track en trace hebt die niet up to date is en blijft steken op 29/10 waar er blijft staan dat het bezorgmoment nog onbekend is raakt je geduld wel op .
Dat er vertraging is door een nieuw product op de markt of door dat kl*tevirus die al maanden rondgaat , heb ik alle begrip voor , maar een track en trace die niet wijzigt van status , wordt ik knettergek van .
Ik dacht ik bestel het online , ben ik op mijn gemak en moet ik de deur niet uit , maar ik ga terug meer mijn aankopen in een winkel zelf doen in de toekomst denk ik .

Mvg Cauwels Gilles