24751
netweters
|
152341
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik krijg geen verbinding meer op mijn apple watch, en kan die ook niet meer instellen.
op de apple watch komt " geen mobiel netwerk" bij abonnement "geen simkaart" en bij status "geen verbinding"
Als ik de verbinding in de applewatch app verwijder op mijn iphone en dan terug probeer toe te voegen krijg ik na inloggen op telenet " er ging even iets mis, probeer later opnieuw of contacteer 015 666666".
Deze week al eens gebeld met telenet maar daar horen ze het donderen in keulen. er was iemand aan de lijn die totaal niet snapte waar ik het over had, toen schakelde ze me door, blijkbaar naar de tv afdeling, daar werd gewoon de telefoon toegegooid.
Zijn er nog die deze problemen hebben? Ik heb mijn apple watch nog niet helemaal durven herinstellen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Probeer eens contact op te nemen via Messenger of whatsapp van Telenet
Heb je je huidige One Number wel al eens correct verwijdert? Toegegeven het is een heel gedoe maar het is absoluut nodig om al die stappen te doorlopen. Ook wanneer je je huidige One Number wenst over te zetten naar een nieuwe Apple Watch moet je deze uitvoeren.
Ga hiervoor op je iPhone naar de Watch App en kies Mijn Watch > Mobiel Netwerk > Info knop > Verwijder Telenet-abonnement.
Daarna moet je dit ook nog doen via Mijn Telenet. Ga hiervoor naar 'Je Diensten' en kies 'Stopzetten' bij Telenet One Number. Kies in het volgende venster het gewenste nummer en klik dan nogmaals op 'Opzeggen' bij Telenet One Number.
Wacht even tot je een SMS hebt ontvangen waarbij je de melding hebt gekregen dat het effectief is stopgezet.
Daarna pas kan je opnieuw de koppeling maken met een (nieuwe) smart watch. Telenet heeft een handige pagina. Als je al die stappen volgt zou het in principe moeten werken.
@BillyX Het probleem is begonnen nadat ik maandag vergeten op te laden ben, dinsdagmorgen was mijn applewatch uitgevallen.
Vorig weekend werkte het nog perfect, het gaat niet om een nieuwe apple watch maar om gewoon de bestaande die reeds een jaar goed werkte.
@BillyX BEsdankt om deze pagina te delen. Ik heb die stappen allemaal uitgevoerd, dus eerst het bestaande verwijderd, en dan alle stappen gedaan, enkel op het laatste krijg ik telkens een foutmelding, ik heb dit dinsdag al gedaan en deze morgen opnieuw.
Dus je Apple watch was leeg je laad die op en je verbinding is ineens niet meer mogelijk ?
Dat lijkt me wel gek want als je gsm toestel leeg is dan maakt die toch ook gewoon verbinding met het netwerk. Je kan proberen je Apple watch eens helemaal opnieuw in te stellen je hebt de stappen voor je E-sim te activeren toch al eens opnieuw geprobeerd. Maar het zou mij toch niet logisch klinken dat je Watch leeg is dat ook je E-sim in eens ontoegankelijk is.
Heb je nadat je de E-sim opnieuw hebt ingesteld ook al gezien of het symbooltje met de antenne wel aanstaat?
Het is niet omdat je je Apple Watch vergeten bent op te laden dat je plots geen verbinding meer hebt. Nadat je Apple Watch terug is opgeladen moet het in principe terug werken zoals voorheen.
Maar heb je misschien zelf niet de optie van het mobiel netwerk uitgeschakeld? Tik hiervoor op het cellular icoontje (de afbeelding van @patrick37 ) en kijk of de schakelaar wel ingeschakeld staat bij het mobiel netwerk.
Je weet toch ook dat je Apple Watch niet altijd het mobiel netwerk gebruikt? In eerste instantie wordt er steeds verbinding gemaakt met je iPhone door middel van Bluetooth. Lukt dit niet dan wordt er getracht een verbinding te maken met de gekende WiFi netwerken. En in het laatste geval wordt er pas een verbinding met het mobiel netwerk gemaakt. Dit is allemaal om de batterij wat te sparen.
De kleuren van het mobiel icoontje zijn als volgt:
Hoe dan ook in elke omstandigheid moet je de status van het mobiel netwerk kunnen zien. Tik daarvoor weer op het mobiel icoontje en scroll naar onderen. Als hier bij de status de melding 'Verbonden' staat dan wilt dit betekenen dat je Apple Watch in staat is om gebruik te maken van het Telenet One Number.
@patrick37 Toen mijn apple watch heropgeladen was diende ik mijn scherm terug aan te zetten na een nacht slapen, zo zag ik dat ik niet meer verbonden was. Als je erop klikt krijg je volgende dingen te zien.
@BillyX bij het opnieuw aanmelden krijg ik op het laatste na aanvaarden volgende scherm
Ik heb ook eens de kleine lettertjes gelezen, vorig jaar toen ik de watch aanschafte zat ik nog met een yugo abonnement en nu met one.
op mijn telenet staat bij mijn opties "telenet one number" ik zou het ook kunnen verwijderen en dan opnieuw de aanvraag doen maar zal beginenn met mijn watch te wissen
@BillyX Het wissen in mijn telenet van one number heeft ook geen verschil gebracht,
ik heb nu de apple watch gewist en nog steeds hetzelfde probleem
@BillyX Blijkbaar moest ik wat meer geduld hebben, na het op nieuw instellen van mijn watch werkte het na een half uur terug
Hier dus het zelfde probleem, volgens mij na t uitvoeren van de recentste update. En telenet zelfs snapt niet eens wat ik bedoel.
@BillyX @Ben een leek, maar wat moet ik doen? Mijn telenet one number verwijderen en terug heractiveren?