Beantwoorden
Sissemie1234
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Scherm hapert bij Huawei P30 Lite new edition

Beste, 

 

Ik denk dat ik een probleem heb met mijn toestel. ( huawei p30 lite new edition ) het gebeurd heel vaak dat mijn scherm gewoon stil staat en dan ook niet kan verder kan scrollen of typen. Dit gebeurd vaak als ik aan het chatten ben op Messenger of Instagram. Ook soms op de app Google. Daar blijft het ook soms hangen. Ik wou weten of dit wel normaal is. Ik heb hem ongeveer 2 weken en gekocht bij Telenet. 

Het 2de probleem is dat ik een screen protector heb geplaatst, ben ik deze kwijt als ik mijn gsm zou terug sturen? Het heeft wel wat gekost. Maar is het nog mogelijk dat ik een nieuwe krijg of etc. Heb hier niet echt veel verstand van dus. Het gsm is perfect in orde qua aan de buitenkant. Geen beschadigingen. 

 

 

 

Met vriendelijke vriendelijke groeten 

Sissemie1234

0 Likes
16 reacties
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Scherm hapert bij Huawei P30 Lite new edition

ivbm software issue :

 

Wanneer je scherm 'gewoon stil staat' en je dan ook 'niet kan verder kan scrollen of typen', wat gebeurt er dan vervolgens als mogelijke 'oplossing'?

 

- krijg je een boodschap 'wacht of stop' bepaalde app?

- moet je de telefoon noodzakelijk fysisch af, en terug op, zetten?

- nog wat anders (stop specifieke app of restart launcher), of ...?

 

of werkt, na bepaalde tijd, je phone opnieuw, 'vanzelf' min of meer zoals het hoort.

 

Als dit een Messenger of Instagram of app Google probleem zou zijn, zouden er op wereldwijde schaal gelijkaardige getuigenissen bestaan, dus onderstel ik dat het hier eerder om een specifieke hardware/software combinatie gaat. Dan nog: Huawei zou in dat geval met een fix moeten komen, want je kan onmogelijk alleen zijn met een dergelijk consistent probleem. Of: je toestel heeft, jammer genoeg, een hardware probleem, en, je kan het, idealiter, vervangen.

 

ivbm screen protector indien toestel met hardware probleem:

 

Het heeft 'wel wat gekost', zeg je, hoeveel exact als men onbescheiden mag weten? Ik schat <10eu ... Dat is niet niets, maar, ook geen fortuin. Als je een vervang huawei p30 lite new edition zonder hardware probleem kan krijgen lijkt me dit een redelijke 'bult bij de bluts' optie.

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Sissemie1234
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Scherm hapert bij Huawei P30 Lite new edition

Hallo, 

 

Soms komt er wel op staan sluit de app af want het werkt niet meer. En dat is dan wanneer het blijft haperen. De oplossing is dat ik dan op het pijltje druk dat terug gaat naar de vorige pagina zeg maar. Maar het is gewoon irritant dat ik steeds terug moet gaan. Het is net een nieuwe en dan verwacht ik wel da da niet voorkomt ofso. Want het gebeurd constant. Ik moet gewoon alles weer even sluiten qua Apps. Maar dan gebeurd het weer. Verder heeft de screen protector iets van een 15 euro gekost. Is niet veel maar is dan wel verloren. Wat ik heel jammer zou vinden. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Scherm hapert bij Huawei P30 Lite new edition

@Sissemie1234 

Zet je soms je telefoon helemaal uit of start je hem soms opnieuw op?

Het is niet goed dat je je telefoon steeds laat aanstaan zonder deze soms eens opnieuw op te starten.

Heb je dit al geprobeerd?

0 Likes
Sissemie1234
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Scherm hapert bij Huawei P30 Lite new edition

Ja hoor, vaak word die ook geüpdatet. 😉 

0 Likes
JongeKet
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Scherm hapert bij Huawei P30 Lite new edition

Hey daar!

 

Misschien kan dit helpen? https://support.google.com/android/answer/7664998?hl=nl

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Scherm hapert bij Huawei P30 Lite new edition

Een screen protector heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen. Ik ga het hier niet over de voordelen hebben, wel over de nadelen.

Door een screen protector wordt het aanraakscherm minder gevoelig. Het kan ook minder precies zijn. Een screen protector heb je niet nodig bij het gebruik van het toestel maar kan beschermend zijn als je het toestel niet gebruikt en niet beschermd is door een hoes.

Zelfs al doe je het toesten binnen omdat het niet naar behoren werkt, gaat de screen protector (dus jij) de schuld krijgen. Mijn raad: verwijder de screen protector. Bescherm je toestel door een degelijke aangepaste hoes. Controleer het gedrag van je toestel zonder screen protector. Beslis daarna of het al dan niet correct werkt.

Ex-Netweter
 

Scherm hapert bij Huawei P30 Lite new edition

Zeker eerst doen wat @janne_man zegt: zonder screenprotector proberen voor je je toestel probeert om te ruilen.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Scherm hapert bij Huawei P30 Lite new edition

kan ook zijn dat de android 10.1 er opstaat en deze niet zo goed samen werkt met die apps die er misschien nog niet voor voorzien zijn.

m'n pa heeft dezelfde en merk dit ook soms op omdat ik de update's elke keer mag installeren enzo, en deze week kwam er een update van 10.1 erop te staan van eind mei.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Scherm hapert bij Huawei P30 Lite new edition

Als het systeem updates krijgt, en, als bepaalde apps blijven 'hangen' (gesloten moeten worden), ook zonder screen protector, dan is er ergens misschien corrupte data en kan je proberen (sorry voor de engelstalige termen, ik ken de nederlandstalige niet met zekerheid), in onderstaande volgorde, moest stap voor stap niets helpen:

- de cache van die apps, of meteen van alle apps, te wissen (clear cache)

- die app [forceren te] sluiten ([force] close) en de app data te wissen (clear data)

- als je een sd kaart jebt, ze verwijderen (eject), uit je toestel halen, backup nemen en formatteren

- het toestel naar fabriek instellingen herzetten (factory reset)

Het toestel is nu als nieuw uit de winkel (en je moet, een voor een, alles opnieuw installeren en instellen), maar, als het toestel in die staat nog steeds gelijkaardige problemen heeft, dan ligt het niet aan de user apps en hun data. En is de kans op slechte firmware en/of slechte systeem software en/of slechte hardware groter.

{*niet* 'like'-en aub}
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Scherm hapert bij Huawei P30 Lite new edition

Heeft dat toestel nog steeds een volledige Android of enkel de gestripte versie die in open source zit of een aangepaste versie van Huawei (gebaseerd op de open source versie)?

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Scherm hapert bij Huawei P30 Lite new edition

@janne_man die heeft nog de volledige android versie met google play enz 😉 

Android 10.1


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Scherm hapert bij Huawei P30 Lite new edition

LOL 😀
dus die Huawei (vooral door Trump-achtige paranoia) aan Google opgelegde Google play services boycot is globaal niet universeel toegepast! Misschien wel in USA, maar daarom niet in EU... Hoe dan ook, zelfs Google play services is open source, dus: als  Huawei je toelaat je phone model te un-lock-en kan je steeds de gapps bovenop flashen, ook in de USA.

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Scherm hapert bij Huawei P30 Lite new edition

@Master-Magic  ik heb ook een update binnengehad van mijn Huawei toestel en sindsdien heb ik ook soms een frozen scherm ☹️ toevallig ook een android 10.1 , voordien nooit geen problemen.

En inderdaad ook alleen met google applicaties.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Scherm hapert bij Huawei P30 Lite new edition

@kristofDW 

Was je upgrade van 9 naar 10 of binnen 10?

Hoe dan ook, het lijkt wel of Huawei 's 10 firmware (nog) niet op punt staat.

Hopelijk komt Huawei dan met een hot fix.

Op mijn 1+5T was initieel 10 ook niet in orde.

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes