Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Telenet One Number voor je smartwatch


@remcotorken  schreef:

Als ik een smartwatch (LTE) zou aanschaffen, kan ik dan met de eSIM hetzelfde nummer nemen als het nummer van mijn smartphone? En indien ja, dan hangt dit gewoon vast aan mijn bestaan gsm-abonnement dat ik momenteel heb voor mijn smartphone?


Blijkbaar kan het nu al 😊

Onder de naam "Telenet One Number" kan je je mobiele nummer op je gekoppelde smartwatch gebruiken. Je hebt er een WIGO- Yugo- of Klik abonnementvoor nodig, en WatchOS 7.1:

bron: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=80&t=59335

 

PS. Ik vind hierover nog geen informatie op de Telenet site. Primeur voor Userbase 😋?

 

Split met originele topic door Suzy (admin) | Reden: eSIM voor smartphones apart

78 reacties
Ex-Netweter
 

Telenet One Number voor je smartwatch

Ik heb deze week de samsung watch 3 gekocht en gelinkt aan mijn abo. Maar ik stel vast dat ik niet alles ontvang wanneer de bluetooth niet aan staat. Ik dacht met zo'n toestel dat je altijd verbonden was of ben ik mis? Wat als ik mijn smartphone dan thuis laat? ontvang ik niet alles? Ik heb toch wifi en mobiel?

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet One Number voor je smartwatch


@Ex-Netweter  schreef:

Ik heb deze week de samsung watch 3 gekocht en gelinkt aan mijn abo. Maar ik stel vast dat ik niet alles ontvang wanneer de bluetooth niet aan staat. Ik dacht met zo'n toestel dat je altijd verbonden was of ben ik mis? Wat als ik mijn smartphone dan thuis laat? ontvang ik niet alles? Ik heb toch wifi en mobiel?


4G inschakelen. Zonder ontvang je alleen telefoon, sms & mms. Met 4G/LTE ingeschakeld zou je wel gewoon alles moeten ontvangen, al moet je dit wel instellen.  


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet One Number voor je smartwatch


@kristofDW  schreef:

@Ace64  je zou deze toppic moeten volgen : 

https://www.netweters.be/t5/Toestel-info/Telenet-One-Number-voor-je-smartwatch/m-p/109855#U109855

...

Ik denk dat we hier nog even moeten op wachten of vergis ik me Suzy? 🙂


@kristofDW ik heb de topic voor eSIM daarnet opgesplitst. Zo is de lange bestaande thread enkel nog voor eSIM voor dual sim smartphones.

 

Deze thread (waar we nu inzitten) gaat over eSIM in smartphones. Heb daarom even de URL waarin je verwees hierboven gecorrigeerd (om verwarring te vermijden). Ik geef hieronder een update!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet One Number voor je smartwatch

Eind december was er blijkbaar al goed nieuws voor Samsung Watches maar dit was me helemaal ontgaan, sorry!

 

Als klant kan je sinds eind december 2020 Telenet One Number activeren op een Samsung Galaxy Watch 3 LTE of een Samsung Galaxy Watch Active 2 LTE. Andere Samsung Watches ondersteunt Telenet momenteel niet.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ace64
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Telenet One Number voor je smartwatch

Lukt niet met galaxy active 2 lte!

0 Likes
_tom_
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet One Number voor je smartwatch

Hier zelfde probleem. Kan mijn Galaxy watch active 2 niet activeren. Type nummer is SM-R835F. 

Ik heb met Telenet support en Samsung support gesproken maar ze verwijzen steeds naar elkaar..

 

Tot zover nog geen oplossing, dus volg ik hier mee.

0 Likes
Ace64
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Telenet One Number voor je smartwatch

Het lijkt er inderdaad op dat we aan het lijntje worden gehouden, in mijn geval al meer dan 2 maanden. Nieuwe simkaart voor smartphone (huawei mate 20 pro) laten kopen, andere smartphone proberen, software opnieuw downloaden, instellingen aanpassen, ..., en dit al voor de zoveelste keer. Ondertussen wordt er al niet meer geantwoord als ik nog eens contact opneem. Iedere keer terug uitleggen aan andere telefonist om uiteindelijk ’we bellen je binnen 5 dagen terug’ te horen, waarna je niks meer hoort.

DidierDW
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Telenet One Number voor je smartwatch

Ik loop tegen net hetzelfde aan met mijn Galaxy Watch 3 LTE. Volgens mij heeft het toch iets te maken met het wifi bellen. Mijn telefoon geeft aan dat dit niet geactiveerd is aan telenet zijde terwijl de mensen van telenet beweren van wel.

DidierDW
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Telenet One Number voor je smartwatch

Na een paar telefoontjes ben ik er uit dat het hele One Number verhaal misleidende reclame is. Blijkbaar is VoLTE verplicht om de activatie te kunnen doorlopen. Dit word bij het hele One Number verhaal nergens vermeld. Wat ook niet vermeld wordt is dat VoLTE enkel door Telenet ondersteund wordt op Samsung, Apple en een paar Huawei telefoons. Ok dit staat in de uitleg over VoLTE en Wifibellen. Maar als je niet weet dat je dit nodig hebt voor de activatie ben je er niks mee.

 

Ik ben van mening dat dit duidelijk zou moeten vermeld worden op de Telenet One Number product pagina. Ik heb nu een Galaxy watch 3 gekocht waar ik de LTE niet op kan gebruiken.

 

Tevens begrijp ik ook niet waarom VoLTE niet op alle toestellen kan ondersteund worden gezien dit toch een standaard zoals 3G etc. Het zijn enel providers die dit tegen houden niet de toestel fabrikanten.

 

Nu ja ik ga maar eens bekijken wat ik met het horloge doe, of ik moet een samsung phone gaan zoeken.

 

 

BMo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet One Number voor je smartwatch

Bij mij zelfde probleem. 

Google Pixel 4a, bellen via wifi is blijkbaar niet ondersteund door telenet... en dus niet mogelijk om mijn Galaxy watch 3 LTE (gekocht bij Telenet!) in te stelen.

Hele namiddag met helpdesk op whatsapp gezeten, hoop dat het nog in orde komt. 

0 Likes
DidierDW
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Telenet One Number voor je smartwatch

Mij hebben ze al gewoon gezegd dat het niet zal lukken... Blijf het misleidende reclame vinden 

remcotorken
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Happy New Year! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telenet One Number voor je smartwatch

Ik heb net hetzelfde voor. Telenet wijst naar Samsung en Samsung wees in eerste instantie naar Telenet maar dan werd ik doorverwezen naar een andere Samsung-medewerkster en die zei: "LTE wordt nog niet wordt ondersteund in de Benelux, de connectiviteit gaat op dit moment via bluetooth/wifi."

 

Maar klopt dit wel? Ging het persbericht van Telenet in november '20 i.v.m. Telenet One number er niet net om dat je jouw smartphone kon thuislaten en toch nog verbonden kon zijn (en dus bellen, berichten sturen,...) via het mobiel netwerk?

 

In ieder geval, wanneer ik probeer te bellen en bluetooth uitzet krijg ik het volgende te horen:

"Calling via 3G is not possible with your smartwatch. Call via 4G or connect smartwatch with your smartphone via bluetooth."

 

Waarom loopt de smartwatch op 3G? En wie is hier dan verantwoordelijk, Telenet of Samsung? Want echt wel vervelend dat ze de hele tijd naar elkaar wijzen.

Nochtans bij de instellingen van mobiel netwerk staat "3G/4G" aangevinkt.

 

Hopelijk iemand hier die mij kan verder helpen maar als ze het zelfs al niet bij Samsung of Telenet zelf weten, dan is dat niet meteen hoopgevend.

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet One Number voor je smartwatch

@remcotorken 

Probeer eerst nog eens om officiëel van Samsung te weten dat de smartwatch kan werken met 4G. Neem contact met Telenet via sociale media en vraag om een ticket te openen. Op basis van hetgeen je schrijft lijkt het me dat Telenet de 4G connectie van de smartwatch niet toelaat. Je kan aan beide leveranciers vragen dat ze samen naar het probleem kijken om een oplossing te vinden.

0 Likes
BMo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet One Number voor je smartwatch

Beste Suzy,

uit mijn contacten met de telenet helpdesk blijkt dat de one-number op de Galaxy 3 smartwatch enkel werkt met telefoontoestellen waarvoor telenet wifi calling heeft geactiveerd.

Dit zijn alleen iPhone, samsung en Huawei toestellen.

Met andere mobiele telefoons kan de LTE functie van de smartwatch blijkbaar niet geactiveerd worden.

Zou telenet deze informatie niet vermelden bij de reclame/communicatie ivm one-number? Dit zou de klanten heel wat frustratie besparen. 

Mvg, 

Bart

 

0 Likes
Ace64
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Telenet One Number voor je smartwatch

Hey,
Ik heb een Huawei p20 pro, maar heb het op verzoek van Telenet geprobeerd met iPhone 6s en een honor Phone. Geen van allen werkte dus moeten het specifieke toestellen zijn van die merken. Ik heb nog niemand gehoord waarbij het wel werkte (one  number).

0 Likes