Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Telenet One Number voor je smartwatch


@remcotorken  schreef:

Als ik een smartwatch (LTE) zou aanschaffen, kan ik dan met de eSIM hetzelfde nummer nemen als het nummer van mijn smartphone? En indien ja, dan hangt dit gewoon vast aan mijn bestaan gsm-abonnement dat ik momenteel heb voor mijn smartphone?


Blijkbaar kan het nu al 😊

Onder de naam "Telenet One Number" kan je je mobiele nummer op je gekoppelde smartwatch gebruiken. Je hebt er een WIGO- Yugo- of Klik abonnementvoor nodig, en WatchOS 7.1:

bron: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=80&t=59335

 

PS. Ik vind hierover nog geen informatie op de Telenet site. Primeur voor Userbase 😋?

 

Split met originele topic door Suzy (admin) | Reden: eSIM voor smartphones apart

78 reacties
DidierDW
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Telenet One Number voor je smartwatch

@Steven-E No hard feelings. Waarom VoWifi zo belangrijk is in het activeringsproces weet ik ook niet. Ook niemand van de telenet helpdesk kon of wou het zeggen. 

 

Dat maakt het zaakje net zo frustrerend. Het wordt nergens aangegeven dat het zo belangrijk is waardoor mensen die geen telenet supported smartphone hebben in de problemen komen en moeten switchen van toestel of met een smartwatch zitten die niet naar het volle potentieel benut is.

 

Waarom VoWifi trouwens niet op gelijk welk toestel met de mogelijkheid kan ondersteund worden is zelfs al raar. 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet One Number voor je smartwatch

@DidierDW @Steven-E interessante thread!

 

Eerlijk gezegd is dit het eerste dat ik ervan hoor (dat VoWifi nodig is voor de activatie van Telenet One Number). Maar ik vraag het graag voor jullie na en zal vragen of we deze informatie kunnen toevoegen aan het klantenservice artikel over Telenet One Number.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet One Number voor je smartwatch

Hier een link waar het ook in een klantenartikel staat (onder wat moet je nog weten).


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BMo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet One Number voor je smartwatch

bedankt voor de link Jan.
Maar hierin zie ik ook nergens dat je smartphone VoWifi moet hebben om smartwatch one number op je smartwatch te activeren. Of lees ik er over ?

WAT MOET JE NOG WETEN?
  • Om sms’en te sturen met je Samsung Watch, moet je gekoppelde smartphone aan staan en verbonden zijn met wifi of 4G. Je smartphone in de buurt hebben,hoeft niet.
  • Om te bellen met je Samsung Watch, moet je Watch rechtstreeks verbonden zijn met 4G. Bellen via wifi kan niet.
  • Data roaming met je Samsung Watch kan via 3G en 4G. Bellen en sms’en in het buitenland via je Samsung Watch kan alleen als je Watch gekoppeld is aan je smartphone via bluetooth.
  • Om optimaal gebruik te maken van alle mogelijkheden schakel je Samsung Cloud in.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet One Number voor je smartwatch

Ik heb ondertussen de bevestiging ook gekregen van de collega's die intern werken op Telenet One Number. Bij een Android smartwatch moet je smartphone effectief VoWiFi/VoLTE ondersteunen om Telenet One Number te kunnen activeren op je Android smartwatch.

 

Ik wist dit ook niet en heb gevraagd om dit duidelijker toe te voegen aan het artikel over Telenet One Number (waar @m-jan20 naar verwijst). 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

BMo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet One Number voor je smartwatch

Dank je om het na te vragen @Suzy 

Weet er ook iemand waarom dit zo is? 

En is er ook een lijst met smartphones waarvoor Telenet VoWifi/Volte aanbiedt? (voor VoWifi /VoLTE zijn er namelijk niet alleen de specs van het toestel, maar ook de provider die het voor dat toestel moet toelaten). 

Mvg, 

Bart

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet One Number voor je smartwatch


@BMo  schreef:

En is er ook een lijst met smartphones waarvoor Telenet VoWifi/Volte aanbiedt? (voor VoWifi /VoLTE zijn er namelijk niet alleen de specs van het toestel, maar ook de provider die het voor dat toestel moet toelaten). 


Hier


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Famco
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet One Number voor je smartwatch

Heeft iemand het al werkende gekregen ?

Ik krijg continu telenet heeft geen abonnement voor uw smartwatch (samsung galaxy active 2 via telenet gekocht)  ...

Contact opnemen met de helpdesk , krijg ik telkens een andere uitleg en telkens werkt het gewoon niet ..  

De laatste was de hoofdvogel .. nu beweert die persoon dat de koppeling / instelling voor esim voor m'n smartwatch enkel maar zou mogelijk zijn via een samsung gsm .. andere mobiele telefoons zouden niet ondersteund worden ....????

 

 

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Telenet One Number voor je smartwatch

Ik heb een Iphone 12pro met de applewatch 6 cellular en werkt perfect.

 

Gewoon mijn watch gekoppeld en vroeg onmiddelijk om de esim te activeren en werkt sindsdien perfect.

DidierDW
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Telenet One Number voor je smartwatch

Om de esim te activeren op je Samsung horloge heeft je smartphone ondersteuning nodig voor wifi bellen (VoWifi) door Telenet. Momenteel is dit enkel op een aantal Samsung en Huawei toestellen. Dus die laatste persoon op de helpdesk had eigenlijk wel gelijk. 

BMo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Telenet One Number voor je smartwatch

Inderdaad 😞

Bij mij idem met pixel telefoon. 

Zou te maken hebben met VoWifi, maar een volledige of duidelijke verklaring heb ik nog niet gevonden. 

0 Likes
FamcoBe
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet One Number voor je smartwatch

Dat is het hem nu net .. ik heb een Huawei P30 , voor zover ik kan vinden zou die met vowifi moeten werken.  Alleen zeggen ze dus nu dat momenteel voor Samsung smartwatches .. het enkel werkt met Samsung Telefoons.   Dit hadden ze er wel kunnen bij zeggen toen ik via telenet m'n smartwatch kocht , want het was net om de esim reden dat k deze gekocht heb.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet One Number voor je smartwatch


@FamcoBe  schreef:

Dat is het hem nu net .. ik heb een Huawei P30 , voor zover ik kan vinden zou die met vowifi moeten werken.  Alleen zeggen ze dus nu dat momenteel voor Samsung smartwatches .. het enkel werkt met Samsung Telefoons.   Dit hadden ze er wel kunnen bij zeggen toen ik via telenet m'n smartwatch kocht , want het was net om de esim reden dat k deze gekocht heb.


No offence, maar dat staat toch heel duidelijk gecommuniceerd op de Telenet website.

Bij https://www2.telenet.be/onenumber en klikken op "Aan de slag".

Er wordt enkel "Apple Watch Cellular" en "Samsung Watch LTE" vermeld.  Ook in de help sectie.
Dus geen Huawei.

 

Screenshot 2021-05-26 at 14.21.09.png

 

Is zo'n beetje hetzelfde als een post van enkele weken terug waar iemand klaagde dat hij de Telenet Flow app niet op zijn LG Smart TV (aangekocht via Telenet) kon installeren.
Die TV was inderdaad niet ondersteund, maar dat werd ook nergens beweerd.  Je geniet enkel een korting als je via Telenet aankoopt, zonder meer. 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Famco
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet One Number voor je smartwatch

Even ter correctie ik heb een Samsung lte watch en een Huawei p30... En nu zegt telenet dat het niet met Huawei telefoons zou werken maar dus enkel met Samsung telefoons.... In ik ben toch wel enigszins offended door het vorige bericht

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet One Number voor je smartwatch

Excuses, dat had ik verkeerd begrepen dan.

Maar na het herlezen van je post is het me nog niet 100% duidelijk: wil je nu de esim aan de praat op rrn Samsung of Huawei?

En indien Samsung, ondersteunt je toestel zowel VoWifi als VoLTE?

 

One number vereist ook de medewerking van de fabrikant van de smart watch. Ik ken de details niet, maar uit vorige posts maak ik op dat niet alles onder controle is van Telenet.

 

Ik vermoed dat Telenet voor One Number dan ook bewust zal kiezen om met een minimum aan Smart Watch fabrikanten samen te werken.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes