Beantwoorden
ismailoz
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

iPhone 14 Pro Max levertijd?

Hallo, ik heb 11 september via toestellen.telenet.be de iPhone 14 Pro Max (256gb / gold) besteld, ik heb buiten de betaalbevestiging niets meer gehoord. Ze zouden vanaf 16 september beschikbaar zijn voor levering, maar enig idee wat de voorraad hiervan zou zijn? Iemand reeds contact gehad met Telenet hierover? Alvast bedankt.

0 Likes
119 reacties
Wiam
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

iPhone 14 Pro Max levertijd?

Echt jongens, mijn stoom komt echt uit mijn oren, 1 dat is dus geen communicatie en 2 ze verliezen zo klanten.

 

Op 21 oktober had ik deze mail ook gehad dus dacht ik van ok via Apple duurt het ook 6 weken maar nu weer 4 a 6 weken. Dat is er echt over! 

0 Likes
Starr0w_
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

iPhone 14 Pro Max levertijd?

Apple waarschuwt voor langere levertijden iPhone 14 Pro-modellen - Tablets en telefoons - Nieuws - T...

 

Dit verklaart waarom het zo lang duurt. De communicatie kan zeker beter maar de toestellen zijn gewoon niet te krijgen momenteel...

0 Likes
Wiam
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

iPhone 14 Pro Max levertijd?

Bedankt voor uw reactie. Ja oke ik kan er mij bij plaatsen maar als je vandaag zou bestellen bij Apple dan krijg je het op 30 dec. Dus betekent het dat er een leveringstermijn is van 5 a 6 weken. Wij zitten momenteel aan 6 weken en krijgen nu weer een mail om 4 tot 6 weken te wachten? Ik vind het eerlijk gezegd niet normaal hoor. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

iPhone 14 Pro Max levertijd?

Een heel klein beetje het neiuws volgen. Er is covid. Er is een lockdown. De werkemers komen in opstand. Er zijn gevechten tussen de werknemers en de beveiiging. Der werknemers zitten de facto gevangen in de fabriek en moeten overuren kloppen (slavenarbeid).

En hier zeuren omdat het hebbedingetje niet afkomt. Ontgoocheld zijn dat het niet vlugger gaat, daar kan ik volledig inkomen. Maar alle geklaag zal de productie niet versnellen.

 

Wiam
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

iPhone 14 Pro Max levertijd?

Het komt er niet aan dat ik klaag over de Iphones die ik nog niet heb ontvangen maar dat Telenet hun klanten beloven op een levering van 4 a 6 weken in Oktober en nu weer 4 a6 weken vind ik er wel over. Terwijl je ze in de Apple Store vandaag besteld en degelijk ziet wanneer dat ze effectief geleverd worden (30dec). 

Betere communicatie naar de klanten toe en voor het bedrag van 3000 euro zou heel welkom zijn. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

iPhone 14 Pro Max levertijd?

Je ziet wat je wil zien en je interpreteert zoals je wil en dat is je goed recht.

Er bestaat zoiets als overmacht. De leveringstermijnen worden ter goede trouw gegeven. Komt daar plots wat tussen dat niet onder de controle valt noch van Telenet, noch van de groothandel die de zaken doet voor Telenet. Geloof je nu echt dat één van die twee sneller geïnformeerd worden door Apple dat de leveringen vertraging oplopen? Apple doet een persmededeling en daarmee is iedereen geïnformeerd. Om het bij het huidig Chinese probleem te houden en voor zover ik me herinner wat ik gelezen heb of gehoord heb in het nieuws: er is covid in de stad of regio waar de fabriek staat die de iPhone 14 ineenknutseld. Hierdoor loopt de productie vertraging op. Men verzameld een grote groep Chinese vrijwilligers om bij te springen in de fabriek (het is voor China belangrijk te kunnen blijven produeren voor het Westen). Moet dat toch niet lukken dat die in opstand komen en terug een paar dagen vertraging.

De Apple Store geeft 30 decemeber als effectieve leverdatum. Het is vandaag 24 november. Beschik jij over buitenzintuiglijke vermogens dat je nu al kan weten wat er over meer dan één maand gaat gebeuren. Ik niet. Het kan vroeger zijn, het kan die dag zelf zijn en het kan ook later zijn.

 

Over de communicatie van Telenet kan gediscussieerd worden. Op dit forum kan niemand u daarin helpen. Men kan uw mening delen (en dan ben je tevreden) of ze niet delen (dat misnoegd je blijkbaar), maar daarmee heb je uw toestellen nog geen seconde vroeger.

Ik geef je een goede raad: koop voortaan niets meer op bestelling en koop het in de winkel op het ogenblik dat er voorraad is.

 

 

 

Patrik_v
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Say what?! Wereld gedichtendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

iPhone 14 Pro Max levertijd?

Kijk Janne, ergens kan ik je volgen maar ik volg Wiam ook.

wat me wel opvalt is dat je zaken door elkaar haalt, inderdaad als je VANDAAG besteld bij Apple moet je wachten tot 30/12 maar de mensen hier hebben besteld begin oktober en ja wie besteld heeft begin oktober bij Apple heeft vandaag zijn toestel al ontvangen.

ja er zijn problemen in China maar de productie ligt er totaal niet plat!

Ik ben ook niet akkoord dat Telenet en de groothandel totaal onwetend is, Telenet is niet de enige provider die met diezelfde groothandel werkt, maar kan jij me een goeie reden geben waarom die andere providers op een paar dagen na hun klanten wel een realistische leveringsdatum kunnen geven???

Belangrijkste is dat mensen hier een uitlaatklep hebben en hun frustaties kunnen uiten over het feit dat Telenet hier wel erg tekort schiet in klanteninformatie en zeker niet om die mensen af te schieten.

Laten we elkaar proberen te helpen en Telenet wakker te maken over het feit dat ze iets moeten doen aan hun klantenservice en zeker niet elkaar proberen af te schieten.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

iPhone 14 Pro Max levertijd?

@Patrik_v 

Ik ben dit topic al vanaf het begin aan het volgen en links en rechts zie ik de opmerkingen. 

Maar dan vraag ik aan jou het volgende , wat moet Telenet volgens jou doen om de klant op de hoogte te houden ? Zelf heb ik voor Telenet gewerkt en er is idd totaal geen overzicht wanneer de toestellen tot bij de klant komen , de helpdesk heeft hier niet eens de benodigde info van laat staan de achterliggende diensten. 

Je besteld een toestel , dat komt ergens uit een stock voorraad , en nee de stock is niet bij Telenet zelf dus dat moet je vergeten. Als dat namelijk het geval was geweest dan is het simpel om klant op de hoogte te houden. Dan kan men zeggen je toestel is wel of niet onderweg. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Patrik_v
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Say what?! Wereld gedichtendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

iPhone 14 Pro Max levertijd?

Hallo, blij je antwoord te lezen. Blijkbaar schort er dus iets met het contact en het contact met de groothandel waar Telenet mee werkt. Nog eens ga eens even op onderzoek en je zal zien dat een andere grote provider met dezelfde groothandel werkt. Blijkbaar krijgt die provider wel goede info van die groothandel …..

Nog eens ik vind het niet de bedoeling om hier ruzie te maken maar om elkaar te helpen maar ik vind het wel spijtig dat er blijkbaar niks mag gezegd worden over de service van Telenet.

ik ben ondertussen al meer dan 20 jaar klant van Telenet en het is niet de eerste keer dat ik ondervind dat hun service echt minimaal is en dan spreek ik niet allee over de aankoop van een toestel maar op alle gebied. Maar dit is nu niet de bedoeling van dit topic.

Het enige wat de mensen hier vragen is dat ze op een juiste manier op de hoogte gehouden worden er werd veel geld betaald voor iets en het enige dat de mensen krijgen is een algemeen mailtje dat op niks slaat. We moeten ook een beetje serieus blijven toch?

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

iPhone 14 Pro Max levertijd?

@Patrik_v 

We zullen ook geen ruzie maken dat is ook zeker niet de bedoeling. 

Natuurlijk is het erg vervelend als men geen gehoor krijgt of men geen communicatie heeft over zijn of haar toestel daar kan ik wel inkomen. En er mag altijd iets gezegd worden over de goede of slechte service van Telenet geen probleem hoor. 

Maar als men geen informatie kan geven omdat ze het niet weten kan men ook niet veel verwachten. Persoonlijk bestel ik geen toestellen online gewoon om enkel dit soort zaken te voorkomen. Ja het gaat over veel geld , hier spreken we over een Iphone , maar een toestel van € 300 is ook veel geld als die levering lang duurt. En dat ze hun 'ongenoegen' uiten ja daar kan ik inkomen maar als Telenet geen informatie kan geven dan zijn we geen stap verder. 

Het kan best zo zijn dat er nog een andere provider is die met dezelfde leverancier samen werkt geen idee op wie je doelt maar dat is de discussie niet 🙂 

Nu wil ik met dit soort topics ook niet te veel uitwijken van het originele topic. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
editor1984
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

iPhone 14 Pro Max levertijd?

Beste iedereen

Ik spring graag in deze conversatie omdat ze mij wel persoonlijk belang en ik er ook iets over te zeggen heb.

Het gaat niet goed met Telenet, meer zelfs.. het gaat heel slecht met Telenet. Waarom? Simpel, communicatie en deskundigheid. Als ik een tweede mail krijg dat ik nog 4-6 weken op mijn iPhone moet wachten en ik die iPhone daags nadien in de bus vind, dan is er een probleem. Als ik 3 uur met medewerkers voor een probleem met mijn modem aan te kaarten en bot vang, dat beetje uitgemaakt word voor 'je weet niet waarover je spreekt meneer' dan is er een probleem. Want er was wel degelijk een probleem met mijn modem en Telenet onderbetaald wel degelijk hun helpdeskmedewerkers waardoor deze gemotiveerd raken, of niet de juiste mensen in the first place aangetrokken worden. Er zit een learning curve bij zo'n jobs, mensen hebben een goed salaris nodig om die learning curve te willen nemen.

Dus ja, het gaat slecht met Telenet, maar Telenet heeft dit zelf nog niet door. Dat komt wel, maak jullie geen zorgen. Het feit dat je 1 uur in wacht moet staan om een medewerker te spreken = not done. Het feit dat je helemaal niet geholpen en half uitgemaakt wordt = not done. Het feit dat je geen bericht krijgt wanneer het probleem dan eindelijk opgelost is = not done en het feit dat je helemaal geen reactie krijgt op de klacht die je indient is ook not done. De mensen van A&C doen hun best, de mensen van de service centers doen hun best, Maar er is gewoon nihil communcatie, niets, nul, noppes. Als Telenet toestellen wenst aan te bieden op hun website, of mensen naar service centers sturen, dan moet ook daar alles goed draaien en is Telenet ook daarvoor verantwoordelijk.

En dan komt de werkelijke aap uit de mouw. Ik betaal 130 euro per maand aan Telenet, voor dergelijk bedrag verdien je als klant gewoon veeeeeeel betere service, deskundigheid en bereikbaarheid.

Wat betreft een mobiel toestel kopen via Telenet. Ik heb mijn lesje geleerd, ik doe dat naar de toekomst toe pas wanneer luttele maanden van een nieuwe release verstreken zijn zodat ik geen 7-8 weken op dat toestel moet wachten. Mensen die zich hier frustreren en enerveren: doe dat in de communicatie die Telenet biedt. Want als we logisch nadenken: Telenet is allerminst de grootste afnemer van Apple, dus ergens is het normaal dat daar een wachttijd aan vasthangt. Telenet kan ook helemaal niets doen aan een staking in China waar iPhones gemaakt worden en waar mensen ferm onderbetaald worden zodat Apple zoveel mogelijk winst kan opstrijken en ons toch die ferme prijs van dat toestel laat betalen.

Maar kort, het gaat inderdaad heel slecht met Telenet. Jammer.

0 Likes
Ex-Netweter
 

iPhone 14 Pro Max levertijd?

Je kan iPhones rechtstreeks in de Apple Store kopen.

Ik snap niet waarom je via een tussenpersoon zou kopen.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

iPhone 14 Pro Max levertijd?

Off topic

@editor1984 

Ik ga volledig akkoord met de algemene teneur van uw reactie. Ook deel ik uw mening dat Telenet in verschillende gevallen slecht bezig is. Mening die je kan terugvinden in  reacties in van mij in andere onderwerpen.

Argumenten die men aanhaalt moeten juist zijn. De basis dienstverleing mag niet afhankelijk zijn van je maandelijks abonnementsgeld. Ook de klant die slechts 20 euro spendeert per maand heeft recht op een correcte dienstverlening.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

iPhone 14 Pro Max levertijd?

De prijs is het altijd niemand wil te veel betalen

en de actie natuurlijk hopen dat de nieuwe klanten hun toestel krijgen (Wees er snel bij. De voorraad toestellen is beperkt)

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

iPhone 14 Pro Max levertijd?

We vinden het wel mooi dat telenet niet naar het bedrag kijkt wat je ook besteed per maand

ook is het maar € 19,45/maand 

Heb je ook recht op een korting toestel

 iedereen gelijk is mooie van telenet dat kom je niet overal tegen