Beantwoorden
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Ondersteund de Samsung A33 5G?

Ik ben van plan om een Samsung A33 5 G aan te schaffen via mijn telenet. Ik las hier berichten van verleden jaar weliswaar, dat dit toestel GEEN 5 G ondersteunt.

Wordt 5G nu wel ondersteunt of niet ? en andere vraag is dit met android versie 12 of 13 ?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Samsung A33

0 Likes
29 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Ondersteund de Samsung A33 5G?

@snap1704  De Samsung A33 5 G heeft wel ondersteuning voor 5G vandaar de naam Samsung A33 5 G

Meer info kan je vinden op volgende site : https://www.samsung.com/be/smartphones/galaxy-a/galaxy-a33-5g-awesome-black-128gb-sm-a336bzkgeub/

Via Telenet : https://toestellen.telenet.be/galaxy-a33-128gb-5g-black-tn-2123188.html

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ondersteund de Samsung A33 5G?

Volgens de site van Samsung heeft dit toestel 5G (staat trouwens in de naam). Er zijn vier Android updates voorzien (mogelijk is de eerste al uitgekomen) en 5 jaar security updates.

Voor de prijs moet je niet naar Telenet gaan, je vindt dat toestel aan die prijs ook elders (gewoon winkel binnenstappen en toestel kopen).

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ondersteund de Samsung A33 5G?

Als dat toestel bedoeld is om 5G te ondersteunen dan zal het dat wel doen ook. Je moet natuurlijk in een zone zijn waar 5G reeds beschikbaar is. En dan nog provider afhankelijk. Aan het toestel zal het dus niet meteen liggen wanneer er geen 5G is ... Bovendien moet het in de settings ook nog op 5G staan, want anders zal het ook niet werken ...

Dat toestel werd geleverd met Android 12. Mijn A53 5G (die ongeveer samen met de A33 5G is uitgekomen) heeft intussen al reeds een tijdje de upgrade naar Android 13 gekregen. Ik vermoed (weet dus niet zeker) dat een nieuw toestel, nu aangekocht, vers uit de doos nog op Android 12 zal staan. Eens geactiveerd zal de upgrade wel niet lang op zich laten wachten (denk ik, ik heb daar niks in te beslissen hé)

Tussen haakjes, ik heb zelf nog geen 5G op mijn foon gezien, maar hier in de streek is er die nog niet ook niet ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Ondersteund de Samsung A33 5G?

Inderdaad overal staat er Samsung A33 5G, nochtans las ik hier ergens verschillende berichten dat dit toestel 5G niet ondersteunt. Die berichten zijn wel allemaal van maart verleden jaar. Hier in de streek van Roeselare heeft mijn vrouw wel al 5G dus dat zal al wel goed zitten en ja ik zal waarschijnlijk ergens in de settings de 5G moeten aanduiden.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ondersteund de Samsung A33 5G?

@snap1704 

Heeft uw vrouw dezelfde provider als jij? Vergeet niet dat die dekking van 5G provider afhankelijk is ... Het is dus niet omdat er in uw woongebied 5G van bvb Proximus is, dat die er ook van Telenet of Orange is, helemaal niet ... Het kan natuurlijk, maar het is geen zekerheid ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Ondersteund de Samsung A33 5G?

@StefaanH 

nu je het zegt, zij heeft proximus en ik telenet. Maar is telenet daar ook niet mee bezig dan ?

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Ondersteund de Samsung A33 5G?


@snap1704  schreef:

Ik ben van plan om een Samsung A33 5 G aan te schaffen via mijn telenet. Ik las hier berichten van verleden jaar weliswaar, dat dit toestel GEEN 5 G ondersteunt.

Wordt 5G nu wel ondersteunt of niet ?


Je kan dit toestel gerust kopen en je zal in de mogelijkheid zijn om 5G waar beschikbaar op het Telenet netwerk te gebruiken. 

Het probleem was voorheen de trage uitrol van een Samsung update voor de nodige ondersteuning van 5G. Die uitrol kwam langzaam maar zeker beschikbaar voor gebruikers in juli en augustus van vorig jaar.

 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ondersteund de Samsung A33 5G?


@snap1704  schreef:

@StefaanH 

nu je het zegt, zij heeft proximus en ik telenet. Maar is telenet daar ook niet mee bezig dan ?


Ja natuurlijk is Telenet daar ook mee bezig, zie ook het antwoord van @BillyX . Maar als je wil weten of het daaraan ligt, steek dan eens de sim van uw vrouw in uw toestel. Als zij met haar foon bij u thuis 5G heeft moet dat met uw foon dus ook in orde zijn.

EDIT: ik ging, wellicht verkeerdelijk, uit van de veronderstelling dat je die A33 5G reeds had. Wanneer dat (nog) niet het geval is kan je die test niet doen natuurlijk ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Ondersteund de Samsung A33 5G?

Ja inderdaad StefaanH ik heb hem nog niet. Wordt normaal morgen of te laatste overmorgen geleverd is er mij zojuist bevestigd. Bedankt voor de tip was dit trouwens al van plan want hem testen met mijn telenet kaartje en dan geen 5G hebben zou een verkeerd beeld geven. Heb gezien dat hier in Roeselare telenet nog geen 5G heeft, Proximus wel. Kan dus om 100 %  zeker te zijn haart kaartje in mijn samsung steken en testen dan.

snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Ondersteund de Samsung A33 5G?

Ja eindelijk toegekomen en al redelijk veel ingesteld. Wel zit ik met 3 zaken die ik maar niet opgelost krijg. Gezocht in de online handleiding en via google, niets uitleg of heel onduidelijk, hier komen ze. Hopelijk is er hier iemand die mij daarmee kan helpen.

1/ Hoe krijg ik als startscherm, waar de apps opstaan een gewone foto ipv die groen/gele achtergrond. Foto staat op in het geheugen heb ik gevonden maar kan hem niet als achtergrond zetten.

2/ Ik heb een Samsung gear S3 die via bluetooth verbonden is met mijn A33. Na 2 min ( kan ik zelf instellen ) wordt autom de telefoon vergrendeld als het scherm uitvalt. Moet dan dus telkens ofwel met pincode, gezichtsherkenning .... opnieuw aanmelden. Geen probleem, maar telkens als dit gebeurd krijg ik een geluid en erger nog, de verbinding met mijn horloge valt dan telkens weg.

3/ Op mijn S7 kon ik als het scherm uitvalt 1 of meerdere klokken met de tijdsaanduiding weergeven. Concreet ik zet onze tijd en de tijd in Thailand erop, zo kan mijn vrouw direct zien hoe laat het daar is. Ook niet te vinden.

 

En dan speciaal voor StefaanH. Telenet werkt hier nog niet met 5G maar als ik de proximus simkaart van mijn vrouw er insteek wel. Dus foon ondersteunt dus wel degelijk 5G maar Telenet voorlopig nog niet hier.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ondersteund de Samsung A33 5G?

@snap1704 

1) je kan naar instellingen gaan - kies achter gronden en stijl - kies galerij en je kan je foto selecteren die je wil. 

 

2) Dat 'probleem' ken ik heb ook zoiets al gehad. Maar op zich zou de verbinding tussen je 'watch' en toestel niet weg zijn. Nu ben ik niet zeker meer of je dit kan verlengen eerlijk gezegd maar volgens mij niet. Tegenwoordig heb ik een watch 5 op de Samsung en die behoud zijn verbinding. Maar ik denk dat je ook zoiets wil bereiken dat je de verbinding behoud. Maar bij het aanzetten zal er weer verbinding zijn dus veel aan veranderen is niet mogelijk. 

 

3) Open je toestel en houd ergens je begin scherm ingedrukt ( geen apps aandrukken , druk op een lege plaats. Niet te hard drukken )Dan zal er wat verspringen en onderaan zie je staan widgets. Klik de widget klok aan en je kan daar kiezen uit dubbele klok. Die ene kan je instellen voor een ander land de andere voor onze eigen tijd. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Ondersteund de Samsung A33 5G?

Thanks patrick37

1 / is me gelukt

2 / moet ik morgen nog eens uittesten gear is leeg en ben nu niet thuis.

3 / 2 klokken staan erop tussen mijn apps eigenlijk, niet storend, maar ik wil zoals bij de S7 

      dat die 2 klokken pas tevoorschijn komen als het scherm zwart wordt, als een screensaver als het ware.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ondersteund de Samsung A33 5G?

@snap1704 

  1. Fijn dat de 5G werkt, dat is al één probleem van de baan 😁
  2. Wat die klok op het hoofdscherm betreft: je had een S7 en hebt nu een A33. Ik had een S8 en heb nu A53. Een wereld van verschil. De A klasse is beduidend minder dan de S klasse. Dat weet je eigenlijk al meteen als je naar de prijs kijkt. Ik heb veel heimwee naar mijn S8 (en dan vooral zijn functies en mogelijkheden), maar helaas was de usb poort naar de filistijnen. Ik weet dat dit vervangen kan worden, maar dat kost ook geld en het blijft een '"verouderde" foon. Android 9 (kwam van 7) en geen upgrades meer. Met pijn in het hart in de schuif gelegd en de A53 aangeschaft. Tussen haakjes, die S8 heb ik nieuw in de winkel gekocht toen de S10 uitkwam, dus de prijs was heel redelijk. De prijs van een S22 vind ik te zot om los te lopen ... En een S20 aan gereduceerde prijs heb ik niet gezien ...

   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
snap1704
Experienced Meerweter
Berichten: 114
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Ondersteund de Samsung A33 5G?

Daar was het me eigenlijk het meeste om te doen die 5G StefaanH. Heb niet echt een " altijd bereikbare mentaliteit " Zal wel veel te maken hebben met toen ik nog werkte ze me altijd de baan op konden sturen als chauffeur. Mij zal je dus niet snel op straat zien lopen met de gsm in de hand zoals nu 90 % van de mensen wel doet. Heb daar geen problemen mee, zolang ze maar met hun gezicht tegen een muur lopen en niet tegen mij 🙂 Wil ik maar zeggen, ik moet niet echt alle nieuwste snufjes. Moet wel zeggen dat ik me een beetje verkeken heb op het feit dat die A klasse een pak minder is dan de S klasse, maar ik dacht, ok hij is wel nieuwer zal dus wel met een paar extra's komen. 

Want heb nu ook nog iets ontdekt ondertussen, kan je hier, zoals bij de S klasse voor ieder contact een eigen beltoon geven ? Heb dit toch nog niet gevonden hou.

0 Likes