24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Beste.
Na het heropstarten van mijn modem zie ik de 5ghz lijn en kan ik connecteren ermee.
Doch deze is maar enkele seconden zichtbaar en verdwijnt dan helemaal.....
Waardoor ik terugval op de 2.4ghz 😵
Spijtig want ik heb de 5ghz nodig voor mijn telewerk....
Help
Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: 5ghz niet meer zichtbaar
Heb je in mijn Telenet je 1 netwerk uitgeschakeld en de 2 netwerken een verschillende naam gegeven?
Op die manier kan je al eens nazien of het 5GHz signaal er wel degelijk is.
Zijn de beide netwerken aanwezig is het verder kijken waarom het toestel er niet mee verbindt.
Beide signalen zijn met aparte benaming om ze te kunnen herkennen.
Heb voor de 5ghz het kanaal op automatisch gezet nu.
Stond al op automatisch...
Momenteel werkt het
Blijven bang afwachten hoelang.....
@Coekie66 Het kan zijn dat uw wifi adapter het 5ghz netwerk niet kan zien omdat deze boven kanaal 160 is ingesteld. Sommige netwerkdevices kunnen dit niet aan en springen dus automatisch op het 2.45ghz netwerk. Je kan dus je 5ghz manueel op een kanaal zetten onder 160.Dit werkt meestal wel. Ik heb dit ooit voorgehad bij een klant van mij. Die netwerk adapter was van TP-link.
Allez vooruit hier gaan we weer...
Het 5ghz signaal is weer niet te vinden. 😡😠😡😠😡😠
Enkel het2.4ghz
Mijn toestellen hebben altijd dit signaal gezien tot nu.
Dus daar kan het niet aan liggen
zet eens vast op kanaal 48 of 64
rest van je instellingen staan correct ja?
beste
dit stond op 48
achter mijn rug heeft telenet blijkbaar dit nu op 100 gezet.
in de loop van de avond
mijn vraag is
hoe komt het wat dit signaal zichtbaar is en dan na een paar uur, dagen, weer niet meer ?
ook al veranderd er niets!
Ik heb vorige week mijn modem moeten herstarten omdat er na een telenet probleem geen verbinding meer was.
Verbindingen waren terug, maar nu blijk ik niet meer te kunnen verbinden met de 5GHz wifi netwerken... Ze zijn zichtbaar, ze hebben een heel sterk signaal, maar verbinden ermee lukt niet...
Alle instellingen staan op automatisch, en werkt bijna altijd perfect.
GEEN ENKEL toestel hierthuis kan verbinden met de 5GHz!
*EDIT* Problemen lijken van de baan na het uitschakelen van WiFree: via WiFi Analyzer zag ik dat WiFree volledige overlap deed op 5GHz. WiFree zal na de modem reboot opnieuw ingeschakeld geraakt zijn of zo... na opnieuw uitschakelen geen problemen meer! (maar ik kan dus geen gebruik maken van de WiFree functionaliteiten, jammer genoeg)
@StefaanH schreef:Ik heb ook al vastgesteld dat het 5 GHz kanaal dat ik vastleg voor mijn powerline soms "vanzelf" door Telenet gewijzigd wordt.
Ik heb vandaag mijn wifi powerline terug ingeschakeld en ook bij mij was het 5GHz signaal en het paswoord gewijzigd. Deze heeft het SSID en het paswoord overgenomen van het 5GHz netwerk van de modem. Op die manier leek dit netwerk ook verdwenen.
Dat is nog enigszins verklaarbaar omdat in principe powerlines van TN automatisch de settings van de HGW overnemen.
Ik heb echter een modem-only met eigen router, bij mij zijn er dus geen "HGW settings" om over te nemen ..