Beantwoorden
Kepano
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Activatie 360° modem lukt niet

Op 28 juli heb ik de nieuwe 360° modem ontvangen en heb dit toen willen activeren.
Na verschillende contacten met de helpdesk en Whatsapp heb ik op 22 augustus nog altijd geen oplossing voor mijn probleem. Dit is dus al 26 dagen verder.
De modem start volgens mij normaal op en het witte lampje onderaan blijft gewoon branden. Maar ik krijg geen internetverbinding. 
Bij Telenet zeggen ze mij dat de modem geactiveerd moet worden en ze hebben daarvoor een dossier aangemaakt en de "achterliggende dienst" zal dit zo snel mogelijk oplossen.
Wat de "achterliggende dienst" ook mogen wezen. 

Wat ik niet zo goed begrijp: Telenet is geen klein bedrijf maar blijkbaar kunnen ze niet binnen een redelijke termijn een modem activeren. 
Wel krijg ik vriendelijke mensen aan de helpdesk maar die zeggen altijd hetzelfde: we gaan dit doorgeven aan de "achterliggende dienst". 

Ondertussen heb ik wel internet door mijn oude modem terug aan te sluiten. Maar mijn proefperiode van 3 maanden gratis 360° pods loopt wel al verder. Straks zijn wij 3 maanden verder en heb ik de pods niet eens kunnen testen.

Tags (3)
13 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie 360° modem lukt niet

@Kepano 

Wegens de interne veranderingen van IT systeem zijn er activerings problemen , je kan hier ook al eens zoeken want er zijn er nog met hetzelfde probleem. De 'achterliggende dienst' is de dienst die dit zal moeten activeren aangezien ze in de veranderingen zitten. Er zijn klanten die zitten op het nieuwe systeem maar er zijn ook klanten die zitten op het oude systeem. Hierdoor lopen er dus dingen mis die niet mis zouden mogen lopen. 

Beste wat je nu kan doen is afwachten want meer kun je niet doen. Je zou wel eens eventueel terug kunnen contacteren en zeggen dat het wel 'dringend' is om dit geactiveerd te hebben. 

Wegens de vele dossiers duurt het langer als je misschien gewoon bent. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Activatie 360° modem lukt niet

Het duurt +- 2,5 week om de activatie

Voor de pods laat weten dat ze actief zijn dan maken ze later een credit nota op voor extra weken doe dit via e-mail of whatsapp

komt in orde geen paniek

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Activatie 360° modem lukt niet

Stuur nog eens een e-mail

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/

Is in de vakantie druk gebleven daardoor zitten ze met achterstand

en ook de mensen hebben voor vertrek verlof vlug alles gewisseld omdat ze toch weg zijn dit heeft een langere achterstand gemaakt

Ex-Netweter
 

Activatie 360° modem lukt niet


@Kepano  schreef:

Wat ik niet zo goed begrijp: Telenet is geen klein bedrijf maar blijkbaar kunnen ze niet binnen een redelijke termijn een modem activeren. 


Grote bedrijven zijn in dat opzicht vaak het ergste. Managers op de hoofdzetel in het buitenland bedenken "oplossingen" die dan in de praktijk niet blijken te werken.

Bij Telenet duren die activeringsproblemen nu al meer dan 8 maanden na invoering van een softwarepakket voor klanten- en productbeheer waar het management in het begin heel lovend en fier over was.

Bij een kleine provider heb ik nog nooit zulke problemen ondervonden. Die houden het productaanbod bescheiden en beheersbaar en doen hun best voor elke klant.
Bij Telenet merk je dat een paar procent minder klanten niet erg is. Je ziet dat ook in de cijfers, Telenet verliest elk jaar een procent klanten wat neerkomt op een jaarlijks klantenverlies van enkele tienduizenden klanten.

bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Activatie 360° modem lukt niet

Hallo, Dat is inderdaad niet de bedoeling. In dit geval kan je best terug contact opnemen met onze helpdesk.

Stuur gerust ook een bericht via onze social media kanalen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Sjock
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Dag van de Chocolade Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten?

Activatie 360° modem lukt niet

Ik wacht al 3 maanden op de activatie van de 360° modem.

Wordt telkens aan het lijntje gehouden. 

Ga hunne rommel terugsturen en overschakelen naar Orange.

ErwinC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Activatie 360° modem lukt niet

Ik ben sinds 20 april aan het wachten (4.5 maand). 
22 telefoontjes van 30 tot meer dan een uur lang, 4 techniekers langs geweest die telkens hetzelfde zeggen (dat ze niets kunnen doen en TBO dit dient op te lossen), 1x TBO (Telenet Back Office = achterliggende dienst) per ongeluk rechtstreeks aan de lijn gehad die me meteen ging terugbellen. Een kleine 10x is mij gezegd/beloofd dat TBO mij ging terugbellen, maar die doen dat NOOIT. 4 volle dagen verlof moeten nemen en ze wilden nog een 5de technieker langs sturen maar ik heb geweigerd omdat ze me niet konden uitleggen wat die meer zou komen doen dan de andere 4 en de vraag of ze mijn dag verlof gingen vergoeden. Ik denk dat ik dat mag vragen na de vorige 4 dagen!
Er zijn bij mijn weten minstens 10 tickets aangemaakt, maar telkens ik terugbel moet ik alles opnieuw uitleggen want ze vinden ze die niet terug of er staat geen tekst in.
Ik heb ondertussen een eenvoudige Access Point (+/-100€) moeten aankopen want ik heb anders geen wifi (o.a. voor mijn domotica).
Deze week nog eens een melding gemaakt via twitter, er zou idd een dossier bestaan, meer uitleg krijg ik niet.
Klacht bij de ombudsman loopt nu 90 dagen en is net verlengd met 90 dagen.
Mij maak je niet wijs dat het met hun management software te maken heeft.
Ze hebben daar duidelijk veel groter problemen dan hun software.
Ook het zendbereik van hun mobiel netwerk is een ramp geworden, ik krijg klachten van collega's over geen service voor meerdere dagen (werken aan de mast?) maar in het algemeen is er op veel plaatsen geen tot enorm slecht internet over mobile. 
Enige positieve noot is dat ze verleden maand mijn factuur volledig hebben gecrediteerd.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Activatie 360° modem lukt niet

Je had beter een Access Point  (telenet) van hun gepakt dan wordt er later een creditnota voor gemaakt

voor alles

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Activatie 360° modem lukt niet

Sinds de lancering van de Pods worden er geen Access Points meer uitgegeven


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Activatie 360° modem lukt niet

De info op de website is niet duidelijk

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over...

Van de Powerlines dat begrijp ik die gaan niet samen maar een Access Points 

ErwinC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Activatie 360° modem lukt niet

5,5 maand aan het wachten en werkt nog steeds niet. Geen enkel telefoontje of berichtje gehad van Telenet.
Mijn (tweede) pods gratis  periode is ondertussen verlopen, ben nieuwsgierig hoe mijn factuur deze maand er gaat uitzien.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Activatie 360° modem lukt niet

Best nog eens contact nemen

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/

Voor de rest zal je creditnota's moeten vragen

ErwinC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Activatie 360° modem lukt niet

Eindelijk wat goed nieuws, we zijn 6 maand en 3 dagen verder.
Er is vandaag terug een technieker (de vijfde) langs geweest, die heeft iemand van het SWAT team gecontacteerd en die heeft me later teruggebeld dat het gelukt was om de modem en pods te activeren.
Ook mijn port forwards hebben eventjes gewerkt. 
Het probleem zit hem dus in de portforwards waardoor die de nieuwe modem en pods niet kon activeren.
Hij heeft alle forwards verwijderd en dan lukte het wel.
Nadien heeft hij de port forwards terug ingesteld en ze werkten allemaal.
Tot ik een van de port forwards aanpaste en dan werkte geen enkele port forward meer.
Het probleem ligt hem waarschijnlijk er in dat ik met de vorige modem een subnet van 192.168.1.x heb ingesteld (en dat ook zo wil).
Maar als ik naar de port forwards instellingen kijk zie ik overal 192.168.0.x staan.
De optie om het (algemeen) subnet in te stellen ontbreekt met die nieuwe modems.

Maw, mij lijkt er wat mis te lopen met de interface van die port forwarding die geen rekening houdt dat men op een ander subnet zit dan het standaard 192.168.0.x.

Men heeft een horrorcase aangemaakt om dit te escaleren.
Blijkbaar zijn er in die zes maanden +70 interventies geweest op mijn modem om dit op te lossen.