Beantwoorden
connected7
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Complimentendag Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Ik heb ongeveer 1 maand gewacht op de modem die ik online had besteld, maar die kwam niet. Uiteindelijk ben ik naar telenet kantoor gegaan en heb er een gekocht. Maar nu heb ik een probleem met activeren. Normaal zou het maximaal 1 uur duren, maar er was 2 dagen geen internet. Ik heb een paar keer met het personeel gesproken en er is nog steeds niets veranderd. Heeft iemand deze situatie meegemaakt en weet hoe lang het duurde? Omdat ik niet nog een maand kan wachten.

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: activatie van de modem

0 Likes
107 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

@robatoras 

Denk dat met de topics die gepasseerd zijn en social media er al genoeg info voor handen is?

Mensen krijgen zelf te horen van helpdesk dat ze niet kunnen helpen, en vragen zich af waarom telenet verder blijft verkopen als ze niet kunnen activeren.

Dus info is er wel, en vroeg of laat zal het idd opgelost geraken omdat het nu al heel lang duurt. Maar zeg dat maar eens tegen slachtoffers zonder enige vorm van internet en/of tv. 3weken lang (of meer) geen internet/downloads/streaming muziek of videos/gaming/tv-box/ dat is lang hoor moest je zelf meemaken.

Das terug naar de jaren stillekes met 10man in keuken naar de radio met zen antenne luisteren, want meer valt er niet te beleven lol

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Niet denken,zeker zijn.

hier antwoord ontvangen van Telenet zelve 17h32

Hey, ......... Er zijn inderdaad wel mensen waarbij de activatie van hun producten of toestellen vlekkeloos verloopt hoor. Dat is bij het merendeel het geval. Enkel wanneer er iets misloopt wat rechtgezet moet worden door onze achterliggende dienst, is het jammer genoeg mogelijk dat dit wat langer op zich laat wachten, door de drukte bij deze dienst. Mvg Tim

 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

@robatoras 

Dus een verbloemt en sussend antwoord is 100% legit? Waar baseer jij je op? Het komt van "telenet" of "waarom zou ie verbloemen"?

Als activeren geen probleem is, is wel heel raar dat systeem "zogezegd" @ random gaat kiezen wie wel wie niet?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

By the way, heb al meer legit antwoorden hier gekregen van deze community, kraks, @Suzy .... Van wat wel kan of net niet kan. Terwijl jouw bronnen dan tegendeel zeggen die niet correct zijn en juist op die manieren niet werken.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Een call center werkt voor iedereen. Voor elke onderneming hebben ze een draaiboek. Als de klant A meldt dan zijn dat die en die stappen. Bij B zijn dat andere stappen. Dikwijls vinden klanten dat vervelend, want ze hebben al dit en dat gedaan. Maar geloof me veel problemen geraken zo opgelost.

In een Telenet center wordt alles direct ingegeven. Gebeuren er dan nooit fouten? Ja want dat is menselijk. Van alle klanten waarbij het goed gaat, hoor je niets, Daar waar er eens iets misloopt hoor je dikwijls veel harder. In de gevallen waar de achterliggende dienst een probleem niet direct kan oplossen, kan een Telenet center dat ook niet, soms kunnen ze je el een alternatief aanbieden.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

De meerderheid heeft geen problemen met activatie.

Als jij denkt dat dit niet klopt,waarom neem jij dan zelf geen contact op met Telenet.

Sommigen beweren dat ze niet antwoorden via WhatsApp,dikke nonsens.Hier binnen het uur.

Hoeveel activatie klachten heeft netweters al ontvangen,hooguit 1 per dag,Telenet heeft meer dan 2 miljoen klanten.

Telenet zit niet eens in Walonie zoals Proximus over heel Belgie.

Bij elk groot bedrijf regent het klachten,nie moeilijk.Niet verder zoeken,bij de ombudsman telecom,duizenden klachten jaarlijks .

Het draait momenteel niet goed achterliggend,zeggen ze zelf,gewoon afwachten,komt heus wel goed,of een andere provider kiezen,indien het probleem te lang aanhoud.Ze zullen snel terug zijn.

Even Off Topic

Mochten ze Proximus Gemiddeld 66,25Mbps niet meerekenen,dan zat Belgie bij de snelste providers van Europa Telenet Gemiddeld 246Mbps anno 2023.

 

 

0 Likes
Wimpie3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Werp eens een blik op de pagina van test aankoop. Staat vol problemen sinds een paar weken. Wellicht werkt het wel goed bij de meerderheid. Maar je zal dan maar bij die minderheid zitten die intussen (zoals ik) al een maand op beeld wacht. Dat is geen bugje meer, dat is een zeer groot probleem.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

@robatoras 

De meerderheid heeft geen problemen omdat dit al vaste klanten waren voor de mizerie. Het is het volk erna.

Denk je echt zo klein schalig? De ene moment post je wat is dit en dat allemaal, de andere moment alleen klein wolkje aan de hemel.

Moest je op social media en andere foras zetten dat ze hier hun klachten moete komen zetten.., dan denk ik wel dat je wat anders gaat zien dan enkele posts per week, of denk je echt dat alleen de enkelinge hier zitte en degene hier niks posten ook geen probleem hebben of zijn..? Hoeveel weten er van netweters? Hoeveel zijn er niet die niet weten hoe wat waar. En alleen maar bellen of mailen. Die op social media zitten is meestal om omtert hardst te brullen

Dat andere bedrijven ook problemen kennen is een feit dat juist is, maar heeft niks met telenet te maken of dit fora. Het feit is erger dat ze klanten aanwerven waarvan ze weten dat ze zonder diensten gingen zitten.

"Neem contact op met telenet en vraag het zelf"

Ze zijn wel gebonden aan wat ze wel en niet te zeggen en hoe.

Als er morgen officieel een bericht van telenet moest uitgaan, dat er een klantenstop tijdelijk is, zodat er niet meer klachten en problemen bijkomen om op te lossen, enzo te versnellen voor de al vaste klant, dan gaje een bom zien barsten denk ik op veel vlakken.

Elk bedrijf zwijgt, elk bedrijf verdraaid of verbloemt om schade in te perken. Of het nu telecom is, giftige producten die gelekt zijn, verkeerd spoelmiddel voor flessen enz

En dat het ooit goed komt weet ik ook wel en dit heb ik in geen enkele tekst ontkent. Omdat dit ook logica is.

Dat ze NU RECENT liggen te zeggen dat er achterliggend het niet goed zit, is wel beetje laat he om dan nu te gaan zeggen en dat te laten gelden over de ganse periode dat al bezig is. In begin de mensen doen geloven dat het aan hun ligt, aan hun eigen bekabeling enz..

Wij hadden hier er als gewone klant zicht op wat er aan het gebeuren was en hoe vork aan steel zat, maar de mensen hierbuiten niet he

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
wd83
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Complimentendag Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Hier hetzelfde schuitje hoor.  Vorige week dinsdag 21/02 via een telecenter digibox en router omgeruild naar de nieuwste versie. Activatie ging gemiddeld een uurtje duren.  Thuiskomen en modem inpluggen en daarna pas de tvbox....

Ja kan het al raden. We zijn een weekje verder en nog steeds niets. Ondertussen wel al een ticket aangemaakt die op de stapel ligt.

Ik hoop dat hier enige tegemoetkoming wordt voorzien. Betalen en minstens een week geen diensten kunnen gebruiken is not done. 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Vol laat er dat maar af,heb test aankoop net bekeken.Ben ik ook op abboneerd.

Minder dan hier op Netweters.Zowat dezelfde post.

Wat ik wel wil zeggen,iedere klacht is er een te veel.

En moet snel opgelost geraken.

0 Likes
Weetnetter
Freshman Meerweter
Berichten: 74
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Bezoek ook eens de FB pagina van TN...

Maar niet te lang want je wordt er depressief van !

https://www.facebook.com/telenet/community/?ref=page_internal

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

FB gaat over algemene Telenet problemen,zoals bij ieder andere provider.

Zie bitter weinig klachten over activatie problemen.

Er komt GEEN klantenstop waarom,daar zit het configuratie probleem niet.Er komen elke dag nieuwe klanten bij .

Niemand is gebonden aan een provider,als de problemen blijven duren kan je ieder moment gratis weg.

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

Dat ze problemen hebben,maken ze al weken bekend.

Sorry voor de langere wachttijd!
Om klaar te zijn voor de technologie van morgen, schakelden we over naar een nieuw IT-systeem. Die switch loopt helaas niet zoals verwacht. De wachttijd bij onze klantendienst loopt daardoor op. Sorry daarvoor! Op telenet.be/snelgeholpen vind je snel een antwoord op de meeste vragen en problemen. Je verbruik, betalingen of netwerk check je rap zelf in onze gratis Telenet-app

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

@robatoras 

Niet van een mug een olifant maken he, en zeker niet bij problemen van enkele maanden. Er zijn al heel lang posts gepasseerd waarin er heel veel geklaagd en gevraagd hebben over communicatie.

+ Zoals ik al zei, verbloemen. Er zijn wat problemen, duurt wat langer voor hulp...

Is gans wat anders zoals ik al zei, dan te weten dat er problemen waren en deden dat hun neus bloede en probleem bij de klant neerlegde (die topics zijn hier gepasseerd). En ze klanten bleven aannemen waar ze wisten in shops dat ze niet konden provisioneren.

Je hebt ze zelf allemaal gevolgd en gelezen, je hebt ze zelf allemaal beantwoord dat dit niet kon en "jij" lag te roepen telenet los dit op!

En nu ben je precies de woordvoerder van telenet en doe je alsof het maar druppelt ipv stormt, en ze nu optijd wel hebben gezegd dat er iets was, en dat met dat zinnetje ze hebben geplaatst mensen hierdoor maar moeten weten hoeveel en wat dit inhoud. Beetje moeilijk te volgen zo hoor.

Strak ga je nog zeggen dat al wie klant werd, nadat telenet ("te laat") dat zinnetje zetten over nieuw it systeem, hun schuld is dat ze weken niets van internet of tv hebben, want ze waren volgens jouw correct en optijd geinformeerd dat als je perse klant wou worden of je tvbox wou omwisselen je niets ging hebben.

"Er zijn wat problemen met nieuw it systeem", is goed voor:

Te laat factuur, apps die het niet doen, langer wachten op hulp, maar eens je iemand hebt, is je probleem opgelost, verkeerd overgezet abbo.. stuff like that...

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Wimpie3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Activatie nieuwe modem komt maar niet in orde

"De Inspecteur krijgt de laatste weken opvallend veel klachten over Telenet. De klantendienst zou moeilijk bereikbaar zijn. Er is wel degelijk iets aan de hand."

https://radio2.be/lees/lange-wachttijden-bij-klantendienst-telenet-we-doen-er-alles-aan-om-oplossing...

 

0 Likes