Beantwoorden
Kenny3
Experienced Beetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Alternatieven voor Telenet Acces point of Netgear Orbi

Hallo,

 

ik heb mij vandaag een Netgear Orbi gekocht voor beter wifi in ons woning. De telenet access points zijn echt niet goed 😕 de router van Netgear Orbi heb ik met een kabel verbonden naar de telenet modem en op de router ook de mijn switch met mijn bekabelde toestellen zoals ip camera’s. Maar nu werken mijn ip camera’s meer. Ik merk dat de router van Netgear Orbi een andere ip range uit deelt dan deze van de telenet modem 😕 ik wil gewoon sterkere wifi in de woning. Iemand tips of welke access points zijn er nog in het gamma die geen aparte range hebben? 

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Netgear Orbi

Tags (1)
0 Likes
13 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Alternatieven voor Telenet Acces point of Netgear Orbi

Probleem is dubbele NAT.

 

Je moet jouw NETGEAR Orbi instellen als AP (AP mode of bridge mode). Dan krijgen al jouw apparaten een IP in de range van de Telenet router.

 

Alternatief is jouw modem wisselen voor een E-router (CV8560E). Hier de IPv4 bridge activeren, zodat jouw Orbi een publiek IPv4 krijgt. Dan kan je deze dan wel in router mode gebruiken ....

 

Andere mogelijkheid: de Orbi in DMZ zetten via mijn Telenet...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Alternatieven voor Telenet Acces point of Netgear Orbi

@Kenny3  Een range kan je aanpassen. Vermoedelijk heeft je Telenet modem de range 192.168.0.x en die router deelt de range uit 192.168.1.x.

Je camera's heb je vermoedelijk een vast IP gegeven in de range 192.168.0.10 tot 0.99, dat zou toch wenselijk zijn. Die kan je nu eventueel veranderen in een IP in de range van je eigen router.

Dan heb je nog die dubbele NAT, op zich geen probleem maar het omruilen naar een ander type Telenetmodem router zoals @flip1953 voorstelt is dan aangewezen.

Blijft dan nog dat je in uw eigen router de portforwarding moet instellen naar je eigen camera's. Of dat je uw apps moet aanpassen naar het gebruik van uw eigen router.

Dat de Telent AP's niet goed zijn heb ik hier nog niet gemerkt hoor. Veel is gelegen aan de opstelling enz..

Maar het heeft geen nut om af te stappen van wat je nu gekocht hebt. Alle AP's, eender welk merk hebben dezelfde werking. Onafhankelijk van het netwerk waaop je ze aansluit. Ze ontvangen het signaal van de client en sturen het bekabeld of via het electriciteitsnet (PWL) of draadloos door naar de router die een IPadres geeft aan de client. Dus de router is bepalend, niet het AP. Het voordeel van het MESH systeem is, en daarvoor moet je minstens 3 punten hebben. A de router, B en C de satelieten (of AP's). Een client (smartphone ofzo) maakt contact met het netwerk op punt B bijvoorbeeld. Punt B geeft door naar punt A de router, die geeft een IP adres aan de client en je kan starten. Als het te druk is op de verbinding van B naar A kan deze ook doorgeven via C en dan naar A. Dat is Mesh. Of de client eventueel verbinden met C als 2e beste verbinding.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Alternatieven voor Telenet Acces point of Netgear Orbi

@Kenny3 Ikzelf heb de Netgear Orbi pro met een E-router van Telenet. Dit werkt voor mij perfect.

Het enige dat bij niet op mijn Netgear is aangesloten is de digirecorders. Die steek ik dan gewoon in de e-router. De dubbele NAT is bij vele mensen het probleem. Niet alleen voor de camera's een probleem maar ook voor gamers, of mensen die veel remote werken (vpn). Vraag gewoon een e-router aan bij Telenet, zet het mac adres van je Netgear Orbi in bridge (via mijn Telenet) en het probleem is opgelost. Het leven kan zo simpel zijn 🙂 

De mesh functie van Netgear is trouwens super goed. Ik kan nu simpelweg een 4k film streamen van beneden in het huis tot bovenaan op zolder 🙂 dus veranderen van merk zou ik zeker niet doen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kenny3
Experienced Beetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Alternatieven voor Telenet Acces point of Netgear Orbi

Bedankt voor uw antwoord!

ik heb momenteel de Netgear Orbi in AP mode gezet en nu krijgt hij zijn range van de telenet modem. Maar nu heb ik de voordelen niet van de Netgear Orbi, maar wel de mesh. Welke modem is dit dan? Ik heb nu een telenet modem torentje die kan tot 1 Gbps gaan. Ik heb nog een modem gehad van telenet, die geen wifi had. Maar die ondersteunde de 1 Gbps niet. 

0 Likes
Kenny3
Experienced Beetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Alternatieven voor Telenet Acces point of Netgear Orbi

Ik heb maar 1 utp kabel naar mijn woonkamer, dus deze kan ik niet opsplitsen voor de decoder en mijn andere toestellen. 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Alternatieven voor Telenet Acces point of Netgear Orbi

@Kenny3 

 

Voor de ethernetverbinding naar uw digicorder kunt ge powerlines gebruiken, die zijn tegenwoordig goed genoeg daarvoor. Dan hoeft  ge geen kabels te trekken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kenny3
Experienced Beetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Alternatieven voor Telenet Acces point of Netgear Orbi

Kristof, welke range krijg je dan? Die van de Netgear Orbi? Want als dit zo is, moet ik van al mijn toestellen die een vast ip hebben (camera’s enzovoort) ook aanpassen. 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Alternatieven voor Telenet Acces point of Netgear Orbi


@Kenny3  schreef:

Kristof, welke range krijg je dan? Die van de Netgear Orbi? Want als dit zo is, moet ik van al mijn toestellen die een vast ip hebben (camera’s enzovoort) ook aanpassen. 


Ja, het is de router waar je op aansluit die de range bepaalt. Beide routers zijn actief (dus ook de E-Router) maar ze zijn onafhankelijk van elkaar (met de E-Router in de bridge (MAC pass-through) modus wel te verstaan). 

 

Niets verhindert u echter van de Telenet E-Router een andere range te geven en vervolgens uw eigen router de originele range van de Telenet router te geven.

 

Zolang beide routers maar een verschillende range hebben is alles OK.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Alternatieven voor Telenet Acces point of Netgear Orbi


@Kenny3  schreef:

ik heb momenteel de Netgear Orbi in AP mode gezet en nu krijgt hij zijn range van de telenet modem. Maar nu heb ik de voordelen niet van de Netgear Orbi, maar wel de mesh. 


Je moet weten wat je wilt hé 😊.

In jouw openingspost schreef je letterlijk: 

ik heb mij vandaag een Netgear Orbi gekocht voor beter wifi in ons woning. De telenet access points zijn echt niet goed...

 

Met de Netgear Orbi in AP mode is jouw probleem, namelijk de "slechte" WiFi van de Telenet modem opgelost, en het probleem van de bereikbaarheid van de camera's ook, gezien de range niet veranderd is 🤔.

 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Alternatieven voor Telenet Acces point of Netgear Orbi

@Kenny3 Ik heb mijn range van de Netgear op 192.168.0.X gezet. De range van de e-router is in mijn geval 192.168.10.x maar deze gebruik ik niet voor mijn intern netwerk alleen voor de digirecorder. 

Als je natuurlijk een vast ip adres ingesteld hebt in een andere range, moet je deze veranderen.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Alternatieven voor Telenet Acces point of Netgear Orbi

ik heb ook problemen met die ap van telenet.

 

Ik gebruikte een linksys AC2600, die werkte fantastisch, tot ik hem nu en dan moest herstarten.

 

ipv een nieuwe router te kopen dacht ik om de wifi van telenet te gebruiken en dan een ap omdat die vooraan mijn huis staat.

 

di ap werkte telkens maar een paar uur en dan vie hij uit en kon je hem ook niet meer zien in mijn telenet, als je hem aanklikte gaf hij foutmelding.

 

Nu overweeg ik weer een eigen wifirouter aan te schaffen, welke zouden jullie aanraden?

 

ik had al gekeken naar die velop met drie nodes de mx12600 ma da is 550 euro en vind dat nogal prijzig. ik heb 5 cameras, gebruik voor alles in mijn huis apple homekit.

 

Heb overal in mijn kamers utp liggen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Alternatieven voor Telenet Acces point of Netgear Orbi

@Christof75  Over welke app heb je het? Camera's Bedraad aangesloten? Ik heb er ook 4, aangesloten met POE (geen wifi) en dat werkt perfect op mijn Telenet modem/router. Netjes via portforwarding te bereiken van buitenaf. Of via mijn IVM software op mijn IPad. Kan er daarmee meerdere tegelijk bekijken. O.a een paar in het buitenland.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Alternatieven voor Telenet Acces point of Netgear Orbi

@igvfer Ik bedoel met ap de acces point van telenet, die werkt bij mij na resetten slecht enkele uren en dan is het terug afgelopen tot je hem terug reset. die is aangesloten op een rechtstreekse utp naar de telenet modem. de utp is een gekochte kabel, reeds vervangen door een nieuwe. de ap werd reeds omgeruild maar het probleem blijft.

 

Er is reeds een technieker geweest en die kon niks vinden behalve dat de tx te hoog zou zijn van de modem, maar wel 85euro aangerekend gekregen wat belachelijk is aangezien het nog steeds niet naar behoren werkt. De technieker had duidelijk ook niet veel kas gegeten van netwerken.

 

Nu is mijn vraag welke wifirouter zouden jullie aanraden. ik heb gekeken naar velop met drie nodes.

enerzijds MX12600 maar is nogal duur, of MX10 met twee nodes, anderzijds de velop tri band 3pack die maar de helft kost.

 

Wat zouden jullie aanraden, wat zijn jullie ervaringen?

0 Likes