Beantwoorden
os2lover
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
It's your eighth party! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

Asus probleem met wifi

Beste,

 

Ik denk dat ik langzamerhand gek word van m'n probleem met m'n Asus-laptop.

Even schetsen :

 

Het gaat om een Asus R55L, I5 met 12 GB RAM.
Hij draait Windows 10 Professional.

 

Ik kan perfect zonder problemen verbinding leggen via wifi, zowel met de telenet modem, als met de router die achter de telenet-modem zit. Echter na een tijdje verbreekt plots de verbinding. Soms is het na een half uur, soms na een paar uur, maar zowiezo wordt de verbinding verbroken.

De PC laat zich op dat moment dan ook niet meer met de wifi verbinden. Windows zegt gewoon "Can't connect" op gelijk welke wifi ik probeer verbinding te maken. Als ik de computer reboot, dan lukt het wel weer zonder problemen.

 

Ik heb al eens geprobeerd de drivers te updaten van de netwerkkaart zonder resultaat helaas.

 

Dank bij voorbaat voor enige tips/advies...

Mvg,

Olivier Baum

0 Likes
6 reacties
os2lover
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
It's your eighth party! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

Asus probleem met wifi

Ter aanvulling: op dezelfde wifi geven een andere laptop en een desktop geen enkel probleem.

 

Met vriendelijke groeten,

Olivier Baum

0 Likes
CoFoDe
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
My smart Valentine On a roll... Jij bent af! Handje vol!

Asus probleem met wifi

Ga eens in apparaatbeheer kijken naar je netwerkkaarten. Verwijder daar degene die WLAN of wifi vermeld. Vink bij het verwijderen ook de drivers verwijderen aan.

Herstart je laptop en laat hem de netwerkkaart opnieuw vinden. Je kan voor je dit doet natuurlijk de nieuwste drivers voor je wlan gaan downloaden op de site van Asus.

"If you ain't gonna be part of the greatest, you got to be the greatest yourself." ~ Trevor Tahiem Smith Junior
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Asus probleem met wifi

iIk ben een fan van Asus, maar ik heb helaas al enkele keren vastgesteld (bij mijn desktops weliswaar, geen laptops) dat de netwerkkaart die op het moederbord zit na een tijdje de geest geeft, ttz, soms ineens uitvalt.

Wat ik dan doe: in apparaatbeheer de netwerkkaart kort uitschakelen en dan weer inschakelen, dan doet ie het weer (ge weet nooit voor hoelang...)

 

Dus ... niet verwijderen (kan ook natuurlijk, maar dit is minder drastisch), maar uitschakelen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
os2lover
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
It's your eighth party! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

Asus probleem met wifi

Bedankt CoFoDe !

0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Asus probleem met wifi

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Asus probleem met wifi


@Area57_1 schreef:

Best ook eens controleren op Windows 10 updates:


Volgens mij update windows 10 automatisch 🙂


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes