Beantwoorden
TA58
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Binnencamera verbinden met 360° Pods werkt niet

Heb sinds enkele maanden deze Pods in gebruik en ben er zeer tevreden over, nu wil ik na geruime tijd mijn binnencamera terug aansluiten en krijg deze niet meer aan de praat. Na wat rond surfen blijkt dat deze enkel werkt op 2,4 ghz. Ga op mijn Telenet kijken om deze aan te passen maar kan op geen enkele manier iets wijzigen, na wat lezen op netweters blijkt dat de oorzaak bij de Pods zou liggen. Sinds de maand mei geen nieuwe meldingen. Heb eergisteren 40 min. aan de lijn gehangen bij Telenet, gewoon iedere x doorgeschakeld naar andere persoon en plotseling afgelegd. Ik werd nooit teruggebeld.
wie kan mij hierin helpen aub? Heb deze camera nodig nu voor een hond die ik opvang, alvast bedankt.

 

Titel gewijzigd door Shaijen (mod) | Vorige titel: Plume Pods en 2,4

 

0 Likes
15 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Binnencamera verbinden met 360° Pods werkt niet

Ik weet niet wat plume pods is of zijn. Wat je camera betreft, die blijkbaar alleen maar verbinding maakt op 2.4 Ghz kan ik enkel zeggen dat als je gebruik maakt van de Telenet Wifi je die kan splitsen of instellen in 2 aparte netwerken en je danmoet verbinding maken met het 2.4 Ghz netwerk.

Als deze plume pods Acces points zijn in uw netwerk dan zal je die moeten instellen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Binnencamera verbinden met 360° Pods werkt niet

Ik denk dat je bedoeld bij de installatie, omdat die dan de wifi overneemt van je gsm. Tijdelijk de 5Ghz uitschakelen zodat je gsm zeker op de 2,4 band zit, je camera installeren en dan terug de 5 inschakelen.

Zo doe ik het

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Binnencamera verbinden met 360° Pods werkt niet

Ik veronderstel dat die plum pods een soort Mesh wifi netwerk maakt. Je GSM logt gewoon in op dat netwerk. Je camera moet ook op dat netwerk zitten. En dan kan je via je GSM naar je camera. Maar daarvoor zou ik merk en type van die Pods moeten hebben zodat ik eens in de handleiding kan kijken of je 2 verschillende wifi netwerken kunt maken. Het is te zeggen, het blijft hetzelfde netwerk maar met een verschillend SSID voor het 2.4 en 5 GHz netwerk. Maar dan kan je de camera specifiek verbinden met het juiste SSID.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Binnencamera verbinden met 360° Pods werkt niet

Zoals gezegd: splits je netwerk in 2,4GHz en 5GHz.

https://www.netweters.be/t5/WiFi/2-4-en-5-ghz-als-aparte-kanalen/td-p/46126#M3775


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Binnencamera verbinden met 360° Pods werkt niet

@sb Hoeft niet, gewoon tijdelijk, tijdens de installatie, de 5Ghz band  uitschakelen

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Binnencamera verbinden met 360° Pods werkt niet


@igvfer  schreef:

Ik weet niet wat plume pods is of zijn.

...


@igvfer ik denk dat @TA58 het heeft over Telenet 360° Wifi met de 360° Pods. Dit werd in maart ergens op De Netweters reeds door enkele leden gedeeld en besproken, hier vind je de link die toen werd gedeeld. Je vind dit nog niet terug op de website, omdat de mensen met deze Pods door Telenet zijn gecontacteerd. Het is een test die Telenet uitvoert bij een selectie van klanten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

KCXs2F8rnA
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Complimentendag

Binnencamera verbinden met 360° Pods werkt niet

Het is (nog?) niet mogelijk om je WiFi-netwerk op te splitsen in 2,4Ghz en 5Ghz wanneer je gebruik maakt van de Plume Pods / 360° WiFi.

TA58
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Binnencamera verbinden met 360° Pods werkt niet

Idd, hier gaat het over. Thx

0 Likes
TA58
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Binnencamera verbinden met 360° Pods werkt niet

Dus als ik goed begrijp zijn we nu 5 maand verder en nog steeds geen oplossing voor dit probleem. Kan het niet geloven dat ik één van de weinigen ben die een camera wil aansluiten op 2,4 ghz en dit verhinderd wordt door die Plum’pods 360°

0 Likes
TA58
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Binnencamera verbinden met 360° Pods werkt niet

Beste, het gaat hier over Pods van het merk Plume deze geven 360 graden WiFi , op Google kan je er info over vinden. Bedankt

0 Likes
TA58
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Binnencamera verbinden met 360° Pods werkt niet

Deze oplossing werkt niet, kan niets in of uitschakelen en mijn slotje staat open!

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Binnencamera verbinden met 360° Pods werkt niet

Voor degene die niet weten wat de Plume Pods zijn, het gaat hier inderdaad over de Telenet 360° WiFi zoals @Suzy zei. Voor degene die hier wat meer over willen weten verwijs ik graag naar mijn review: https://filepost.io/d/pgZX8TAWWg

 

@TA58 Het klopt inderdaad dat je het WiFi signaal nog steeds niet kunt onderscheiden. Uit mijn eigen ervaring heb ik bijzonder weinig problemen met IoT apparaten die een 2,4Ghz signaal vereisen. Zij pikken zonder probleem het correcte signaal van de 360° Pods op. Maar goed aan mijn eigen ervaring heb je niets. Jouw probleem blijft hiermee bestaan. 

Er is echter wel een 'oplossing' die de fabrikant zelf geeft in zulke situaties. Op het eerste zicht lijkt het wat lachwekkend maar er zit wel een logica achter. Probeer je camera aan te sluiten wanneer deze zich ver genoeg bevindt van het WiFi signaal. Op die manier moet hij wel een verbinding maken met het 2,4Ghz signaal omdat deze verder reikt dan het 5Ghz signaal. Je kan dan de camera perfect instellen en nadien ophangen op de gewenste plek. 

 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



TA58
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Binnencamera verbinden met 360° Pods werkt niet

@BillyX @Bedankt voor je reactie, ik probeer het morgen uit of ten laatste dit weekend en kom hierop terug om verslag uit te brengen. Super 👍 

TA58
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Binnencamera verbinden met 360° Pods werkt niet

@BillyX @Beste, vandaag geprobeerd, ben tot in de tuin geweest met terrasraam groot open, ook in de gang geprobeerd, heb mijn camera niet aan de praat gekregen. Stel mij nu de vraag of ik niet beter die wifi360 Pods niet beter zou verwijderen en dan alles op iets instellen?

Thx

0 Likes