25.275
netweters
|
156.166
antwoorden
|
21.084
vragen
|
Bij het instellen van de bridgemodus op mijn telenet modem - CV8560E - krijg ik steeds deze mooie cryptische omschrijving..
Het ingegeven mac adres van mijn Omada router klopt 100%
Ik had hulp gevraagd via de telenet chat, maar daar vertellen ze dat ze geen ondersteuning geven op externe apparaten..
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Bridge modus CV8560E - niet te activeren, steeds fout..
Ik kan de afbeelding helaas nog niet bekijken. Om zeker het juist mac adres te hebben, en ook het juiste formaat; kijk gewoon binnen my telenet bij de aangesloten apparaten en copy-paste dat mac-adres in het veld voor bridging.
Goedemorgen Arnie,
Ik heb het mac adres in volgend formaat ingebracht: 98-BA-5F-XX-XX-XX dus in principe zou dit moeten lukken denk ik?
Mvg, Frank
Hierbij nog een screenshot:
@Atomair schreef:Het ingegeven mac adres van mijn Omada router klopt 100%
Jouw Omada "router" is niet ingesteld als router, want op de screenshot hierboven zie ik 26 toestellen die een IP adres krijgen van de Telenet modem.
Stel dus eerst jouw Omada in als router, en verbind je thuisnetwerk met de Omada. De WAN poort van de Omada verbinden met de Telenet modem.
Als alles goed is zal je nu één "Verbonden toestel" zien in Mijn Telenet. Dat is het correcte WAN MAC adres dat je nodig hebt.
Kopieer dat nu naar de bridge (zelfde formaat), en alles zal correct werken...
De meegeleverde screenshot had ik deze morgen gemaakt met afgekoppelde router, vandaar de 26 clients..
Maar ga het straks nog even proberen met je stappenplan.. bedankt alvast!