Beantwoorden
CSP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Hoort wie klopt daar? Netjes! Primeur!

CH8568LG router nog bugs ?

Beste Netweters,

 

Op een nieuwe SamSung telefoon hadden we problemen met laden van applicaties op WiFi op 4G ging dat goed.

U zou zeggen dat is dan toch een verkeerde instelling op WiFI niveau of trage snelheid? Nee, we hadden met speedtest 300/40 op diezelfde telefoon en toch laden de applicaties niet snel.

 

Na het rond googlen vond ik al snel een probleem met IPV6 en SamSung of IPV6 op android nieuwe toestellen in algemeen. Uitschakelen is geen optie want dit kan niet.

Na het lezen van volgend topic : IPv6 issues - Userbase heb ik ook eens de router herstart en wat blijkt, alles gaat terug vlot op die telefoon.

 

Is het gewoon geluk ? Of zijn er nog gekende problemen met deze router?

 

PS: Diezelfde telefoon had voor de herstart op Proximus netwerk van schoondouders geen enkel problemen met die applicaties.

 

WiFi =  AP's van Extreme Networks

Switches = HP Aruba

Telenet = Speedboost

0 Likes
5 reacties
CSP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Hoort wie klopt daar? Netjes! Primeur!

CH8568LG router nog bugs ?

@Netweters 

 

Kleine update, de telefoon moest vandaag herstarten omdat dit zich aangemeld had op Frans netwerk plots andere visuele instellingen met zich meegaf.

Na herstart bleek dit terug in orde, helaas was het probleem dan meteen ook terug van traag laden van apps op WiFi.

 

Na een herstart van de router was het probleem helaas niet van de baan, dus bovenstaande is puur geluk geweest vermoed ik.

 

Ik heb eens de test gedaan op een Proximus netwerk en beide instellingen vergeleken.

 

 

2021-11-27_19-32-54.png

 

Weet iemand waarom er via een Telenet Netwerk bij het IP-adres IPV6 (want dat veronderstel ik toch) bijkomt en bij proximus niet?

 

Over dit probleem komt ik enkel tegen om telefoon te rooten of IPV6 te blokkeren van de router maar dit kan dus niet.

 

Zie reddit post: https://www.reddit.com/r/GalaxyS7/comments/5rjets/solved_disable_ipv6_on_your_router/

 

Is dit Telenet (ISP) of SamSung probleem ?

0 Likes
CSP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Hoort wie klopt daar? Netjes! Primeur!

CH8568LG router nog bugs ?

De afbeelding hierboven werd niet goedgekeurd, ik heb het wat aangepast maar gezien we maar 2uur hebben om onze eigen post te bewerken (zie https://www.netweters.be/t5/Lounge/Wijzigbaarheid-van-berichten-op-Netweters/td-p/61139#M674) moet ik terug op beantwoorden op mijn eigen post.

Hopelijk wordt deze wel goedgekeurd. 

 

CSP image.png

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: afbeelding opgeslagen en opnieuw toegevoegd, wordt nu wel getoond.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG router nog bugs ?

@CSP 

Ik heb uw tweede afbeelding goedgekeurd maar in uw post zie ik nu enkel een grote witte leegte ....

Wellicht kan een moderator eens nagaan wat hier fout gelopen is?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CSP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Hoort wie klopt daar? Netjes! Primeur!

CH8568LG router nog bugs ?

Als je op het loepje klikt kan je de afbeelding wel zien, is inderdaad vreemd.

Intussen is de vraag ook gesteld aan de technische support van Telenet zelf gezien het een vervelend probleem is.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7388
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CH8568LG router nog bugs ?

Ik heb eens even naar de afbeelding gekeken en het is me een raadsel waarom deze als wit vlak werd getoond. In onze afbeelding console achterliggend is hij wel gewoon zichtbaar en ook als je klikt op het vergrootglas. Hopelijk een eenmalig probleem!

 

Heb hem zelf even opgeslagen en opnieuw terug toegevoegd en toen werkte het onmiddellijk. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.