41747
netweters
|
18276
gesprekken
|
19759
vragen
|
Wanneer wij echtgenote wachtdienst heeft, dan hebben we daar wel een televisie en toegang tot telenetwifree. Ik hoopte met een chromecast daar te kunnen kijken via yelo tv, maar dat gaat blijkbaar niet: ik kan niet de iPad verbinden met telenetwifree en ook de chromecast er mee verbinden. Thuis op mijn eigen modem (dus niet op telenetwifree) gaat dit wel. Is dat te verhelpen? Als beide toestellen niet op hetzelfde netwerk zitten, dan werkt chromecast niet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat is op een eenvoudige manier te verhelpen. Je vervangt thuis uw digicorder door een tv-box en het gaat lukken.
Je gaat dan wel een andere app moeten gebruiken. (telenettv niet yelo)
De reden dat het nu niet lukt is eenvoudig omdat, wat je wil doen, met een digicorder, alleen kan op je eigen netwerk.
Beide toestellen moeten op hetzelfde wifi-netwerk zitten.
Toestellen die met WiFree verbonden zijn kunnen niet met elkaar communiceren.
privee AP : pc ---AP---chromecast.
Wifree : PC---APwifree---Telenet server---Internet. Alle data van de PC gaat naar de de Telenet server.
Als dit zou lukken, dan zou eender wie verbinding kunnen maken met TelenetWifree en casten naar een Chromecast in dat netwerk. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Het TelenetWiFree netwerk gebruikt, net zoals andere publieke / gast-wifi netwerken, AP isolation. Daardoor kunnen toestellen elkaar niet "zien", zelfs al zitten ze op hetzelfde netwerk. Daardoor kun je ook geen andere toestellen zien als je bv. met de wifi van een hotel of een luchthaven verbonden bent.
Dus standaard gaat dit niet, nee. Echter, sommige smartphones hebben, onder de "mobiele hotspot" optie, de mogelijkheid om een wifi netwerk te delen (i.p.v. mobiele data, wat de standaard optie is). Dus dan maakt de telefoon een nieuw (privé, wachtwoord-beveiligd) wifi netwerk aan (waar de Chromecast mee kan verbinden), terwijl hij toch het publieke wifi netwerk gebruikt om internet-toegang te krijgen.
Volgens mij zou dit kunnen werken, maar ik heb het zelf nooit in de praktijk gebruikt. Misschien de moeite waard om eens te proberen?
Het is mogelijk als je het volgende doet:
1. kijk na of je gsm in de wifi bridge heeft, zo ja zet deze op en configureer de bridge.
2. Via de home app van google verbind je de chromecast op die opgezette wifi bridge (telefoon) zo zijn deze op dezelfde AP ingesteld.
Op dat moment kan je content streamen via de chromecast. De telefoon moet dan wel verbonden zijn met de Telenet Wifree. De telefoon zal in dat geval puur dienen als connectie tussen de chromecast en de gsm of ipad.
dank u voor de tip: het werkt!