Beantwoorden
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 128
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Casten via Chromecast met telenetwifree

Wanneer wij echtgenote wachtdienst heeft, dan hebben we daar wel een televisie en toegang tot telenetwifree. Ik hoopte met een chromecast daar te kunnen kijken via yelo tv, maar dat gaat blijkbaar niet: ik kan niet de iPad verbinden met telenetwifree en ook de chromecast er mee verbinden. Thuis op mijn eigen modem (dus niet op telenetwifree) gaat dit wel. Is dat te verhelpen? Als beide toestellen niet op hetzelfde netwerk zitten, dan werkt chromecast niet.

0 Likes
8 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Casten via Chromecast met telenetwifree

@Dirk_H 

Dat is op een eenvoudige manier te verhelpen. Je vervangt thuis uw digicorder door een tv-box en het gaat lukken.

Je gaat dan wel een andere app moeten gebruiken. (telenettv niet yelo)

De reden dat het nu niet lukt is eenvoudig omdat, wat je wil doen, met een digicorder, alleen kan op je eigen netwerk.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Casten via Chromecast met telenetwifree

Ik denk dat je met WiFree nooit iets kan streamen naar een Chromecast.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BrunoXXL
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Gelezen en goedgekeurd!

Casten via Chromecast met telenetwifree

Beide toestellen moeten op hetzelfde wifi-netwerk zitten.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Casten via Chromecast met telenetwifree

Toestellen die met WiFree verbonden zijn kunnen niet met elkaar communiceren.

privee AP : pc ---AP---chromecast.

Wifree : PC---APwifree---Telenet server---Internet.   Alle data van de PC gaat naar de de Telenet server.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Casten via Chromecast met telenetwifree

Als dit zou lukken, dan zou eender wie verbinding kunnen maken met TelenetWifree en casten naar een Chromecast in dat netwerk. Dat lijkt me niet de bedoeling.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Casten via Chromecast met telenetwifree

Het TelenetWiFree netwerk gebruikt, net zoals andere publieke / gast-wifi netwerken, AP isolation. Daardoor kunnen toestellen elkaar niet "zien", zelfs al zitten ze op hetzelfde netwerk. Daardoor kun je ook geen andere toestellen zien als je bv. met de wifi van een hotel of een luchthaven verbonden bent.

 

Dus standaard gaat dit niet, nee. Echter, sommige smartphones hebben, onder de "mobiele hotspot" optie, de mogelijkheid om een wifi netwerk te delen (i.p.v. mobiele data, wat de standaard optie is). Dus dan maakt de telefoon een nieuw (privé, wachtwoord-beveiligd) wifi netwerk aan (waar de Chromecast mee kan verbinden), terwijl hij toch het publieke wifi netwerk gebruikt om internet-toegang te krijgen.

 

Volgens mij zou dit kunnen werken, maar ik heb het zelf nooit in de praktijk gebruikt. Misschien de moeite waard om eens te proberen?

 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Casten via Chromecast met telenetwifree

Het is mogelijk als je het volgende doet: 

1. kijk na of je gsm in de wifi bridge heeft, zo ja zet deze op en configureer de bridge.

2. Via de home app van google verbind je de chromecast op die opgezette wifi bridge (telefoon) zo zijn deze op dezelfde AP ingesteld.

Op dat moment kan je content streamen via de chromecast. De telefoon moet dan wel verbonden zijn met de Telenet Wifree. De telefoon zal in dat geval puur dienen als connectie tussen de chromecast en de gsm of ipad. 

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
a096832
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Casten via Chromecast met telenetwifree

dank u voor de tip: het werkt!