@Ex-Netweter schreef:
Sorry maar je mening deel ik echt niet , want telenet die doen wel hard hun best om ons allemaal te helpen zo goed en zo kwaad als het kan. Zij zitten ook aan regels vast die opgelegd zijn waar zij ook niet onderuit kunnen. Nu weg gaan naar een andere provider is géén oplossing want jij , ik en alle anderen mensen en ook alle providers , we zitten allemaal met het zelfde probleem , dus is het niet eerlijk dat de één meer zou mogen krijgen dan de andere.
Ik deel deze mening dan weer niet. Telenet is een bedrijf. Zij leggen de regels vast welke hun personeel moeten doorgeven. In dat kader kan je wel zeggen dat het personeel van Telenet ons zo goed en zo kwaad helpen, met de mogelijkheden wat de regels van Telenet zeggen. Mensen zoals @Suzy krijgen van ons al de **bleep**, maar het is de enige manier om iets te laten doorsijpelen. De klantendienst, ook vriendelijke mensen meestal, geven inzake FUP de meeste onder ons nog gelijk ook. Het is het bedrijf dat dwars ligt.
De meeste mensen kiezen voor Telenet omdat ze niet anders kunnen. Akkoord Telenet is van goede kwaliteit. Maar van zo gauw hier glasvezel ligt ben ik pleite. Telenet maakt al jaren hun formules duurder en duurder met de boodschap "klaar voor de toekomst". De toekomst is aangekomen en wat blijkt ze zeggen dat ze niet klaar zijn voor de toekomst, want de FUP kan niet weg, voor overbelasting (terwijl dit bij Proximus wel kan).
Telenet verkoopt de forumule Boost. en geeft aan dat je er mee kunt gamen (Stadia), alleen de FUP blijft bestaan. Als deze problemen waren er voor een deel van de klanten al voor de Coronacrisis en nu komen ze nog meer boven.
Alleen wat zie je nu? Mensen, en ook Telenet die zeggen, heb toch begrip, overmacht, ze kunnen er niets aan doen, ze doen hun best,.....
Hierop kan ik zeggen dat mijn mening is dat Telenet enkel doet waartoe ze gedwongen worden. Na 750 GB naar een snelheid (in de piek) 20/2 Mbps, dit is hun toegeving op de FUP.
Ze hebben nooit een antwoord kunnen geven waarom er in de voormiddag honderden GB door particulieren kunnen gedownload worden, maar plots vanaf 12 uur niet meer....
Zo zou ik wel is willen weten hoeveel data men verbruikt tussen 08:00 uur en 12:00 uur en dan telkens het verbruik voor de volgend blokken van 4 uur.
Zo zou ik ook wel is willen weten waarom Ziggo in Nederland wel onbeperkt internet heeft.
Net tijdens deze Coronacrisis moet geduid worden dat er meer en meer mensen problemen krijgen (ik heb er deze maand geen last van) met de FUP en hierop moet gereageerd worden. De mensen het zwijgen opleggen door te zeggen dat het door de coronacrisis is en ze hun best doen en dergelijke is dikke zever.
Door deze crisis moeten heel veel mensen thuis werken, kinderen bezig gehouden worden, en het huishouden gedaan worden. Daar kunnen we niet rond.
- Je kan vragen om het gamen (Stadia, gforce) te minderen maar dat is maar een klein deel gezien cloudgaming nog moet doorbreken. Andere formules van gamen vergt niet zoveel data (muv het downloaden van de game)
- Je kan vragen om niet meer te streamen (maar Netflix, youtube en (dacht ik) amazon prime) hebben hun kwaliteit al naar beneden moeten brengen (op Europees niveau).
- Je kan ook vragen dat iedereen stopt met streamen en gewoon Play of Play more aanschaft, want dan is er geen FUP probleem. Ik denk alleen dat ze dat net niet durven zeggen (maar wel denken).
Ik ben er zeker van dat, mss met uitzondering van plaatselijke problemen, Telenet de eventuele piek wel aankan. Per slot van rekening is het deze week ook nog goed weer en gingen er nog veel mensen wandelen/fietsen/tuinieren.
Dus in principe kan je hier ook een oproep van maken. Laat Telenet deze crisis gebruiken om te bekijken waar de knelpunten zijn en hoe ze dit kunnen oplossen nu en in de toekomst, want klanten hebben in het verleden, nu en in de toekomst al genoeg uitgegeven om onbeperkte kwaliteit te krijgen. Laat ons de coronacrisis niet gebruiken om klanten te doen zwijgen over problemen die de klanten al van ver zagen aankomen.