Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Corona - FUP & Thuis werken

Even een nieuwe topic over de FUP omdat de context, nu met de huidige maatregelen rond COVID-19, helemaal verandert.

 

Veel mensen zullen de komende weken, al dan niet verplicht, van thuis uit werken (of zijn).

Anderzijds zijn er 's avonds en in het weekend tal van evenementen geannuleerd, waardoor het gebruik van Netflix & co wellicht aanzienlijk zal stijgen.

 

Als er al plannen zouden zijn bij Telenet om de FUP te verhogen, dan denk ik dat de timing nu ideaal is.  Het zou Telenet alvast veel sympathie opleveren 😉

 

Concreet voor mezelf persoonlijk: ik ben gisteren voor de eerste keer de FUP van 750GB overschreden waardoor ik van 12u 's middags tot middernacht terugval op een snelheid van 10Mbps down / 1 Mbps up.

Vooral die 1Mbps up speelt me parten en verhindert me om thuis te kunnen werken.  Heel veel meetings gebeuren nu immers remote adhv tools als Webex en Zoom, waar voice, video & screen sharing aan te pas komen.  Dit lukt niet meer, en ik moet dus noodgedwongen naar kantoor.

 

Ik zou graag een oplossing aangereikt krijgen vanuit Telenet. Kan jij eens horen @Suzy ?

Aan de Netweters gebruikers: stel aub geen business abonnement voor, en enkel werken van middernacht tot 12u 's middags is geen optie...

 

Bedankt!


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
105 reacties
Quiller
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Corona - FUP & Thuis werken

@patrick37dit is niet correct. In Nederland is gewone tv bijna dood (hier ook nog maar wordt aan een lifeline gehouden) … Nederlanders streamen nog veel meer dan wij (en nee niet via een eigen streamingdienst als playmore die het drievoudige en meer kost tov van andere die even goed tot beter zijn (netflix is de duurste maar ook de meest uitgebreide)… De enige reden dat hier een FUP wordt aangehouden is om de eigen playmore te beschermen, anders wil niemand die nog. (waarom anders nemen ze de data van playmore niet op in de fup - lees : vervalsing van concurrentie;))

 

Het meest schandalige hier is dat als je internet wil nemen zonder die andere rommel je in totaal bijna even duur uitkomt... Dit terwijl in Nederland (bij de goede providers) onbeperkt (echt onbeperkt) internet alleen makkelijk te nemen is aan een heel schappelijke prijs. Neem daar nog bij dat ook de mobiele telefonie (data) abonnementen een pak goedkoper zijn ginder en je weet genoeg. En ja Nederland biedt ook giganet aan... Frankrijk is idd een andere zaak, daar lopen ze nog achter maar de prijs is er dan ook naar.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Corona - FUP & Thuis werken

@Quiller  ik bevestig wat ik heb gezien en gehoord. Voor meersnelheid te krijgen heb je eerst een configuratie en die bekijkt of je die lijn binnen hebt liggen en je dus die snelheid wel of niet kan hebben. Moest het gaan is het 10 extra en hoe meer snelheid hoe meer tientjes er bij komen. Dit is wat ik heb gezien en ga er geen woord om hoeven liegen. Misschien dat jij dat anders ziet of ervaart maar ik weet wel wat ik heb gezien. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Quiller
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Corona - FUP & Thuis werken

@patrick37Ik heb familie in nederland, vrienden in Nederland EN ik ben actief op een online hardware community... Geloof me als jouw vrienden hun netwerk zo slecht is hebben ze ongelofelijk veel pech of zitten ze bij een verkeerde provider.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Corona - FUP & Thuis werken

Een Internet & TV pakket bij Ziggo kost €66 (250 mb/s + TV-app & inclusief Ziggo Sport). Bij Telenet kost ditzelfde pakket €81 (+ €25 Play Sports). 

 

Bij KPN kost ditzelfde pakket €65. 

 

Wat ik overigens wel kan bevestigen; als je in Nederland écht op den buiten woont, het een pak moeilijker is zo'n pakket te ontvangen. Aangezien quasi iedereen in Vlaanderen op den buiten woont, is dat er hier beter op voorzien. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Corona - FUP & Thuis werken

@m-jan20  yep inderdaad dat klopt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Corona - FUP & Thuis werken

@patrick37 kan me toch niet voorstellen dat je spreekt van ziggo met die info wat je van in Nederland vernoemd, mag ik vragen via welke provider ze die extra centjes moeten neerleggen, 

heb zo de indruk dat het KPN is waar je over spreekt of een andere kleinere provider in Nederland.????

ben benieuwd want volg het ook in Nederland al die providers en hun verloop en aanbod.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Corona - FUP & Thuis werken

Eventjes ter info: https://tweakers.net/nieuws/164928/ziggo-legt-uitrol-1gbit-s-netwerk-tijdelijk-stil.html?utm_source=... 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Corona - FUP & Thuis werken

@Master-Magic  ja het is KPN en de dochter ondernemingen ervan klopt. Ziggo weet ik die bied veel aan voor weinig geld. Maar dat is ook een beetje de enige die iets deftigs aanbied hoor want de rest is bijna alle opties betalend. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Corona - FUP & Thuis werken

@patrick37 idd KPN is beetje onduidelijk soms en kan soms niet aanbieden wat ze beloven door te ver van de kast zoals ze het daar noemen te zitten.

en al die glasvezel bedrijfjes die dan via hen aanbieden is ook niet echt positief, voor elke snelheid een ander bedrag zoals je zei.

en veel klanten klagen er dan nog van dat ze de snelheid niet halen wat ze adverteren, zelf op glasvezel.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Corona - FUP & Thuis werken

@Master-Magic  idd en had eens gekeken op de webpagine je betaald 65 euro om 500 mbps te krijgen dat is enkel het internet niks tv en mobiel en vaste lijn. Hoe meer je pakt des te duurder het is. Schandalig eigenlijk . Nee dat Nederland de goedkoopste is en beter is zeker niet waar , op een enkel uitgezonderd natuurlijk. Dat te ver van de kast is net als hier met Proximus hoe verder des te minder snelheid hoe dichter hoe meer snelheid.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Corona - FUP & Thuis werken

@patrick37 idd, de enige goedkopere in dat segment van koperdraad zoals KPN zijn tele2 en Edpnet die wat goedkoper zijn maar dan ook ernaar zijn qua snelheden voor enkel internet.

KPN kan je vergelijken met proximus, dat waren vroeger broertjes van dezelfde tak (of dit nu nog zo is heb ik geen zicht meer op, zou dit eens moeten opzoeken)

 

om een idee te geven van die tele2 goedkope aanbod, zie dit eens:

https://www.tele2.nl/shop/thuis/internet-abonnement/#/

 

dan weet je wat je krijgt voor die nu 20 euro per maand, normale prijs 26euro per maand.

- Internet tot 20 Mb/s inclusief wifi

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Corona - FUP & Thuis werken

@Master-Magic  nee ik geloof dat dit van de baan af is. Heb ook gelezen dat KPN wil samen werken met Ziggo voor de glasvezel in huis te hebben. Tig jaar geleden was KPN in samenwerking met een glasvezel bedrijf in Wierden ( Nederland ) die deze speciale werken doen. Ze zijn er ook mee gestopt want het was te duur in de tijd. Nu willen ze dus als nog ervoor gaan want ja ze beginnen achter te lopen. Heb eens gezien maar zie niet direct of de twee nog een verband hebben samen. Base hebben ze toen in de tijd afgestaan aan Telenet zoals bekend maar Proximus geen idee

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JarneChris
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Corona - FUP & Thuis werken

Ik heb zo een vermoeden dat Telenet deze fup aanhoud om hun eigen Play en Play More te beschermen want het valt niet op dat deze diensten niet worden mee gerekend in je verbruik toch niet als je via een tv-box of digicorder kijkt.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Corona - FUP & Thuis werken


@Master-Magic  schreef:

 

 

dan weet je wat je krijgt voor die nu 20 euro per maand, normale prijs 26euro per maand.

- Internet tot 20 Mb/s inclusief wifi

 


Dat is de huidige smalband als je de Telenet FUP overschrijdt. Blijkbaar nog werkbaar. 😂



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Corona - FUP & Thuis werken

Goed nieuws voor de "onbeperkte" abonnementen:

De daluren worden uitgebreid naar 17u.

Verbruik tussen 24.00 en 17.00 worden niet meegeteld voor de FUP van 750GB

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/samen-er-door

 

Goed initiatief voor de thuiswerkers/thuisblijvers