Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Corona - FUP & Thuis werken

Even een nieuwe topic over de FUP omdat de context, nu met de huidige maatregelen rond COVID-19, helemaal verandert.

 

Veel mensen zullen de komende weken, al dan niet verplicht, van thuis uit werken (of zijn).

Anderzijds zijn er 's avonds en in het weekend tal van evenementen geannuleerd, waardoor het gebruik van Netflix & co wellicht aanzienlijk zal stijgen.

 

Als er al plannen zouden zijn bij Telenet om de FUP te verhogen, dan denk ik dat de timing nu ideaal is.  Het zou Telenet alvast veel sympathie opleveren 😉

 

Concreet voor mezelf persoonlijk: ik ben gisteren voor de eerste keer de FUP van 750GB overschreden waardoor ik van 12u 's middags tot middernacht terugval op een snelheid van 10Mbps down / 1 Mbps up.

Vooral die 1Mbps up speelt me parten en verhindert me om thuis te kunnen werken.  Heel veel meetings gebeuren nu immers remote adhv tools als Webex en Zoom, waar voice, video & screen sharing aan te pas komen.  Dit lukt niet meer, en ik moet dus noodgedwongen naar kantoor.

 

Ik zou graag een oplossing aangereikt krijgen vanuit Telenet. Kan jij eens horen @Suzy ?

Aan de Netweters gebruikers: stel aub geen business abonnement voor, en enkel werken van middernacht tot 12u 's middags is geen optie...

 

Bedankt!


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
105 reacties
johan1983be
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Corona - FUP & Thuis werken


@Ex-Netweter  schreef:

Sorry maar je mening deel ik echt niet , want telenet die doen wel hard hun best om ons allemaal te helpen zo goed en zo kwaad als het kan. Zij zitten ook aan regels vast die opgelegd zijn waar zij ook niet onderuit kunnen. Nu weg gaan naar een andere provider is géén oplossing want jij , ik en alle anderen mensen en ook alle providers , we zitten allemaal met het zelfde probleem , dus is het niet eerlijk dat de één meer zou mogen krijgen dan de andere.


Ik deel deze mening dan weer niet.  Telenet is een bedrijf. Zij leggen de regels vast welke hun personeel moeten doorgeven. In dat kader kan je wel zeggen dat het personeel van Telenet ons zo goed en zo kwaad helpen, met de mogelijkheden wat de regels van Telenet zeggen. Mensen zoals @Suzy krijgen van ons al de **bleep**, maar het is de enige manier om iets te laten doorsijpelen. De klantendienst, ook vriendelijke mensen meestal, geven inzake FUP de meeste onder ons nog gelijk ook. Het is het bedrijf dat dwars ligt.

 

De meeste mensen kiezen voor Telenet omdat ze niet anders kunnen. Akkoord Telenet is van goede kwaliteit. Maar van zo gauw hier glasvezel ligt ben ik pleite. Telenet maakt al jaren hun formules duurder en duurder met de boodschap "klaar voor de toekomst". De toekomst is aangekomen en wat blijkt ze zeggen dat ze niet klaar zijn voor de toekomst, want de FUP kan niet weg, voor overbelasting (terwijl dit bij Proximus wel kan). 

Telenet verkoopt de forumule Boost. en geeft aan dat je er mee kunt gamen (Stadia), alleen de FUP blijft bestaan. Als deze problemen waren er voor een deel van de klanten al voor de Coronacrisis en nu komen ze nog meer boven. 

Alleen wat zie je nu? Mensen, en ook Telenet die zeggen, heb toch begrip, overmacht, ze kunnen er niets aan doen, ze doen hun best,..... 

Hierop kan ik zeggen dat mijn mening is dat Telenet enkel doet waartoe ze gedwongen worden. Na 750 GB naar een snelheid (in de piek) 20/2 Mbps, dit is hun toegeving op de FUP.

Ze hebben nooit een antwoord kunnen geven waarom er in de voormiddag honderden GB door particulieren kunnen gedownload worden, maar plots vanaf 12 uur niet meer....

Zo zou ik wel is willen weten hoeveel data men verbruikt tussen 08:00 uur en 12:00 uur en dan telkens het verbruik voor de volgend blokken van 4 uur.

Zo zou ik ook wel is willen weten waarom Ziggo in Nederland wel onbeperkt internet heeft.

 

Net tijdens deze Coronacrisis moet geduid worden dat er meer en meer mensen problemen krijgen (ik heb er deze maand geen last van) met de FUP en hierop moet gereageerd worden. De mensen het zwijgen opleggen door te zeggen dat het door de coronacrisis is en ze hun best doen en dergelijke is dikke zever. 

Door deze crisis moeten heel veel mensen thuis werken, kinderen bezig gehouden worden, en het huishouden gedaan worden. Daar kunnen we niet rond.

  • Je kan vragen om het gamen (Stadia, gforce) te minderen maar dat is maar een klein deel gezien cloudgaming nog moet doorbreken. Andere formules van gamen vergt niet zoveel data (muv het downloaden van de game) 
  • Je kan vragen om niet meer te streamen (maar Netflix, youtube en (dacht ik) amazon prime) hebben hun kwaliteit al naar beneden moeten brengen (op Europees niveau).
  • Je kan ook vragen dat iedereen stopt met streamen en gewoon Play of Play more aanschaft, want dan is er geen FUP probleem. Ik denk alleen dat ze dat net niet durven zeggen (maar wel denken).

Ik ben er zeker van dat, mss met uitzondering van plaatselijke problemen, Telenet de eventuele piek wel aankan. Per slot van rekening is het deze week ook nog goed weer en gingen er nog veel mensen wandelen/fietsen/tuinieren. 

 

Dus in principe kan je hier ook een oproep van maken. Laat Telenet deze crisis gebruiken om te bekijken waar de knelpunten zijn en hoe ze dit kunnen oplossen nu en in de toekomst, want klanten hebben in het verleden, nu en in de toekomst al genoeg uitgegeven om onbeperkte kwaliteit te krijgen. Laat ons de coronacrisis niet gebruiken om klanten te doen zwijgen over problemen die de klanten al van ver zagen aankomen.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Corona - FUP & Thuis werken


@johan1983be  schreef:

...

Telenet maakt al jaren hun formules duurder ...


Mag ik veronderstellen dat dit enkel uw buikgevoel is? Ik zie liever harde cijfers die deze bewering omzetten in feiten. Om u te helpen, op deze plaats vind u de officiële historische indexcijfers zodat je alles kan relativeren met de inflatie.

Maak een vergelijking met het verleden waarbij je uiteraard de prijzen van het verleden aanpast met de huidige index en vermeld daarbij wat je kreeg voor toen kreeg en wat je nu krijgt. Als je dit kan doen bewijst je uw gelijk. Sta me toe  om ondertussen zeer sterk te twijfelen aan uw bewering.

0 Likes
johan1983be
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Corona - FUP & Thuis werken


@janne_man  schreef:

@johan1983be  schreef:

...

Telenet maakt al jaren hun formules duurder ...


Mag ik veronderstellen dat dit enkel uw buikgevoel is? Ik zie liever harde cijfers die deze bewering omzetten in feiten. Om u te helpen, op deze plaats vind u de officiële historische indexcijfers zodat je alles kan relativeren met de inflatie.

Maak een vergelijking met het verleden waarbij je uiteraard de prijzen van het verleden aanpast met de huidige index en vermeld daarbij wat je kreeg voor toen kreeg en wat je nu krijgt. Als je dit kan doen bewijst je uw gelijk. Sta me toe  om ondertussen zeer sterk te twijfelen aan uw bewering.


Het is maar eerlijk om mij dan volledig te citeren:

" Telenet maakt al jaren hun formules duurder en duurder met de boodschap "klaar voor de toekomst". De toekomst is aangekomen en wat blijkt ze zeggen dat ze niet klaar zijn voor de toekomst, want de FUP kan niet weg, voor overbelasting (terwijl dit bij Proximus wel kan)."

 

Het klopt natuurlijk wel dat het om een buikgevoel draait.

Langs de andere zijde denk ik (ook dat is dan maar weer een buikgevoel) dat je niet kunt vergelijken wat je vroeger kreeg en wat je nu krijgt. Een appel vroeger en een appel nu blijft hetzelfde, je kan niet veel aan de appel doen. Een auto nu en een auto vroeger is ook al een wezenlijk verschil. Het internet nu en het internet vroeger is dus ook een verschil, dat is de vooruitgang van de technologie, Het lijkt me dan ook logisch dat ze ook meegaan met de tijd. Het verschil tussen de auto's en internet (Telenet)? Op dit ogenblik is er weinig concurrentie die de kwaliteit van Telenet kan aanbieden (snelheid, infrastructuur, goede klantendienst). 

 

Ik ben akkoord dat ze op andere zaken hard vooruit lopen, op dit ogenblik, en dat is de snelheid van uw internetverbinding. Maar wat ben je ermee, of je nu 300 Mbps hebt of 1000 Mbps hebt. Na 750 GB zetten ze je toch op 20 Mbps. Maar je moet er wel 15 Euro voor bijbetalen.

 

Het gaat er mij op zich ook niet om dat er prijsstijgingen zijn en dat ze duurder zijn dan de concurrentie. Het gaat erom hoe ze in het verleden deze prijsstijgingen verantwoorden en hoe ze nu producten aan de man brengen, bijv. de reclame rond Speedboost.

Er is zelf geen echte oplossing. Je zou idd naar een business plan kunnen gaat door te foefelen (btw nummer in aanvraag), maar niet elke verkoopmedewerker doet dat.

 

Als in de toekomst Fluvius hun glasvezel hebben uitgerold en je kan bij Orange (bijv.) gaan voor 44 Euro per maand (Orange ) dan wil ik wel is zien wat er gaat gebeuren met de Fup,prijzen en klanten (muv de superfans) van Telenet.

 

In een gezonde situatie is er goede concurrentie en zullen ze meer moeten toegeven (of uitklaren), want het is niet van niet kunnen, maar van niet willen (kijk maar naar Nederland dan). Helaas hangt de kwalitieit van bijv. proximus (en dan epdnet etc) af van hoe ver je van een kast woont. 

 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Corona - FUP & Thuis werken

Voor €146 per maand krijg ik: 

  • Telenet TV 
    • Inclusief 36u terugkijk-tv
    • Inclusief Telenet TV app 
  • Play Sports: alle voetbalcompetities, Formule1, Golf, NFL, NBA, tennis, hockey, ... 
  • Onbeperkt internet thuis aan 300 mb/s 
    • Inclusief gratis Acces Point 
    • Onderweg Wi-Free hotspots 
  • 5 simkaarten met onbeperkt bellen & sms'en + 25 GB 
    • & onbeperkt Play Sports, TV, Messenger & Whatsapp 
  • Onbeperkt bellen naar vast & mobiel 
    • Gratis internationaal bellen met Triing 
  • Telenet klantenkringen (neem zeker ook een kijkje

Ik ben zeker niet een Telenet superfan die alles accepteert, en Telenet is verre van perfect (FUP, max. geregistreerde apparaten, apps die het soms laten afweten, ...) maar zo extreem duur als mensen wel eens durven beweren, is het allemaal niet (of je krijgt er best wat voor terug). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Corona - FUP & Thuis werken

@m-jan20 daar ben ik helemaal mee eens !

Ik betaal 144 euro per maand voor 

* Optie speedboost 

* Play more 

* triiing , zit erbij

* Onbeperkt internet maandelijks  toch een 700 Gb aan verbruik

* vaste lijn 

*  2 simkaarten 9 GB mobiele data wat meer als voldoende is hier thuis voor 2 

* apps die je kan gebruiken op wifree 

* 7 dagen terug kijk tv door play more 

* cloud opnames met de nieuwe tv box. 

 

Al met al tevreden van Telenet en de klantendienst geeft in mijn ogen tenminste service wat ik bij andere Providers niet krijg. Betaal liever iets meer voor het geen wat ik krijg bij Telenet , ik maak vaak genoeg vergelijkingen maar als ik zie wat je bij Orange krijgt en bij Proximus is dat dag en nacht een verschil. Ben het niet altijd eens met de prijs verhogingen maar ja daar krijg je op den duur toch iets voor terug. Infrastructuur kost ook geld en onderhoud kost ook geld maar een technieker kost ook geld die verdiend er ook zijn boterham mee. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Corona - FUP & Thuis werken

@johan1983be 

Ik geef direct toe dat ik niet veel afweet van de situatie in Nederland. Met het weinige dat ik daarover weet, lijkt me daar ook niet veel concurentie te zijn. Er zijn inderdaad meer spelers, meer kabel aanbieders. Maar elke aanbieder zit in een andere regio. Ik kan mij een discussie inbeeldn in een ergens ander land. In België daar is tenminste concurentie. Er zijn immers twee grote kabelaanbieders: Telenet en VOO.

0 Likes
Jacoda
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Corona - FUP & Thuis werken

Kwaliteit van Telenet is prima. Service ook.

Probleem is dat ik gewoon niet alles nodig heb van zo'n super pakket en dat net dit gepromoot wordt.

Geen nood aan Play more, Sport en een vaste lijn.

Enkel digitale tv, mobiele telefonie voor 15gb data met 2 personen en snel, echt onbeperkt internet.

Ik stream alles & kijk netflix.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Corona - FUP & Thuis werken

@Jacoda Enkel internet bij Telenet is €54. Digitale TV erbij kan voor €81 (niet echt nodig als je alles streamt). Dan kan je mobiele abonnementen bij prijsbreker als Mobile Vikings pakken. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Corona - FUP & Thuis werken

@JacodaMisschien is TADAAM dan iets voor u? Is ook met de steun van de Telenet groep: https://www.tadaam.be/


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Jacoda
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Corona - FUP & Thuis werken

Merci voor de tips!

Probleem is dat ik met al dat streamen moeite moet doen om niet over de 750GB te gaan.

Tadaam lijkt ok, maar de snelheid is dan weer redelijk beperkt + geef voorkeur aan internet over de kabel.

Denk dat ik ofwel een business abonnement als particulier moet nemen (KLIK aan min. €125), of telenet moet z'n FUP aanpassen of ik moet kijken bij EDPnet ofzo.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Corona - FUP & Thuis werken

Bij Proximus ligt de FUP op 3TB (!), wel een lagere snelheid (100 mb/s). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Corona - FUP & Thuis werken


@Jacoda  schreef:

Denk dat ik ofwel een business abonnement als particulier moet nemen (KLIK aan min. €125), of telenet moet z'n FUP aanpassen of ik moet kijken bij EDPnet ofzo.


En vergeet de 21% BTW er niet bij te tellen. Deze prijzen zijn altijd exclusief BTW.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Quiller
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Corona - FUP & Thuis werken

@m-jan20 @patrick37 Je moet wel eens kijken hoe de prijzen voor gelijkaardig in de buurlanden zijn... We betalen veel te veel aan telenet (en proximus) voor wat ze bieden.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Corona - FUP & Thuis werken

@Quiller  heel toevallig heb ik dat gegdaan en heb nederlandse vrienden waar ik regelmatig kom. Maar iedereen zegt dat het internet daar beter is en onbeperkt lagere prijs etc. Niks blijk minder waar !!!!!

Ik heb met mijn nederlandse vrienden eens een vergelijking gemaakt en verrasend wat er uit kwam :

 

* tv aan een 80 digitale zenders met wat extra zenders - hier ook 

* film kanalen erbij nemen is bij betalen - hier hetzelfde

* sport kanalen erbij nemen is bij betalen - hier ook 

* de twee bovengenoemde krijg je ook ook net als play more en play sport een maand gratis.

* onbeperkt volume - hier ook - maar zit een FUP op de gsm en het vaste internet

* geen app voor de tv ergens anders te bekijken - hier wel

* snelheid hier 300 MBPS - daar begint het met 50 MBPS hoe meer snelheid je wil des te meer betaal je bij , en moet je huis ook nog eens aansluitbaar zijn. 

* vaste lijn nergens inbegrepen in geen enkel pack is altijd bij betalen

 

Ook van hun vrienden hoor ik altijd dat ons internet beter is want zij krijgen niks en dat klopt ook. Het is toch bewezen want heb daar alles gezien vergeleken met onze packs en de providers in nederland zijn niet beter. Het is ook door al die extra's als je die niet hebt je 50 euro per maand betaald. Mijn kameraden daar betalen 80 euro per maand en hebben de laagste snelheid geen film zenders niks enkel tv en internet en de gsm erbij genomen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Corona - FUP & Thuis werken

@patrick37   Zo zie je maar dat het gras niet altijd groener is op een ander. Ik heb dergelijke ervaring in Frankrijk in de Ardeche. Ik ben er zelf niet geweest maar ik heb wel vanop afstand hun 4 bewakingscamera's geconfigureerd. Daar maakt Orange grote publiciteit voor gigasnelheden maar dan blijkt dit maar voor zo'n 20% van de klanten mogelijk te zijn en al zeker niet in de dorpen van de vallei van de Ardeche. Gevolg snelheid is er maar rond de 60 Mbps. Er is regelmatig uitval. En we kunnen niet altijd het goedkoopste en het beste hebben.

We moeten daarom in Luxemburg gaan wonen voor gratis openbaar vervoer, de dames in Ierland voor het gratis maandverband enz.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.