Eigen wifi-router achter Telenet modem
Hoi allemaal,
Ik geraak er nu niet meer uit... ik heb sinds vandaag een Telenet modem model CV8560E gaan halen met de bedoeling daarachter mijn eigen netwerk en WiFi te voorzien. Ik heb hierbij mijn WiFi modem dus gewisseld omdat ik hier de mogelijk zou hebben de modem in bridge mode te zetten. Na vele draadjes hier te lezen en contact met Telenet helpdesk en een service punt (die elkaar trouwens tegensprekende) lukt het niet.
Bedoeling is dus het extern adres door te spelen naar mijn eigen router zonder meer... hiervoor denk ik toch de WAN poort te gebruiken op de modem naar de WAN van mijn router.... maar dat werkt dus niet ! ‘Geen kabel aangesloten’ volgens mijn router....dus probleem met kabel of mijn router zou je dan denken.... maar een rechtreekse verbinding van de WAN van de Telenet modem naar mijn laptop met een netwerkkabel (zonder meer) heeft ook geen connectie weer, terwijl ik daar toch het extern Telenet hoor te krijgen.
Op mijn Telenet zie ik wel dat mijn Telenet modem een extern adres heeft gekregen, dus dat lijkt me OK. De helpdesk zegt dat alles op de gele LAN poorten moet worden aangesloten maar dat is het dus niet natuurlijk van daar krijg je een intern dhcp adres terug.
Bijkomende info, het invullen van het mac-adres van mijn router in het mac-adres-vakje in de bridge sectie op mijn Telenet bracht ook geen oplossing.
Iemand een idee ? Of zie ik het hier helemaal fout ?
Alvast bedankt voor alle reacties
Mvg
Pascal
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
instellingen
-
modem
-
portforwarding
-