Beantwoorden
RonnyVa
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Foutmelding: "Probleem met mijn aansluiting"

Als ik mijn wifi  test vanaf mijn smartphone, krijg ik een bericht:  

Probleem met je aansluiting dat alleen een technicus kan oplossen

Maar ik ondervind geen probleem. Ik wilde gewoon eens die test doen.

Wat kan het probleem dan zijn?

Wat is eigenlijk een accespoint? Als ik met mijn smartphone of laptop werk, dan heb ik toch een draadloze verbinding met mijn digibox?

mvg

Ronny Vandenbussche

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Probleem met mijn aansluiting

0 Likes
9 reacties
Ex-Netweter
 

Foutmelding: "Probleem met mijn aansluiting"


@RonnyVa  schreef:

Wat is eigenlijk een accespoint?


Een apparaat dat een draadloos lokaal netwerk, Wifi genoemd, creëert.

 


@RonnyVa  schreef:

Als ik met mijn smartphone of laptop werk, dan heb ik toch een draadloze verbinding met mijn digibox?


Neen, je hebt dan een draadloze verbinding met een accespoint (eventueel ingebouwd in de Telenet-modem). Het is natuurlijk wel mogelijk dat je via het accespoint communiceert met andere draadloze of bedrade apparaten zoals de Digibox.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Foutmelding: "Probleem met mijn aansluiting"

Edit: post was te laat gepost, deze verwijderd.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutmelding: "Probleem met mijn aansluiting"

@RonnyVa 

Met welke app doe je die test en is dat gewoon een speedtest en ben je ook gewoon verbonden met je wifi ? 

Een accespoint wordt gebruikt eigenlijk om je draadloos signaal te verbeteren dat wil zeggen je kan een accespoint kopen ergens en die dan ergens plaatsen in je woning waar je wifi bereik niet goed is. Dus heb je bijvoorbeeld een hobbykamer of een slaapkamer waar je toch goede wifi wil hebben kan je daar eentje plaatsen. Je kan al eens kijken in de link om te weten wat het precies inhoud en of dit ook relevant is voor jou om te plaatsen. 

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-access-point 

Het is niet gezegd dat je er ook eentje nodig hebt dus dat je wifi in huis overal goed is en ook goede testen halen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RonnyVa
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Foutmelding: "Probleem met mijn aansluiting"

Geachte,

het is gewoon de diagnose van TELENET (app) onder mijn wifi netwerk.

Telenet > Mijn wifi-netwerk > Details >Diagnose > Start Diagnose

Even later krijg ik: Probleem met je aansluiting

en onderaan ik wil een afspraak maken (omwille van een probleem van mijn aansluiting

dat alleen een telenet technicus kan oplossen.)

mvg

Ronny  Vandenbussche

0 Likes
RonnyVa
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Foutmelding: "Probleem met mijn aansluiting"

Geachte,

ondertussen heb ik bijgeleerd dat een accespoint eigenlijk de router is, die in mijn digibox 

is ingebouwd samen met mijn TV aansluiting. Ik wist wat een externe router was: het apparaat dat ik

achteraan het huis kan plaatsen om een goed signaal te hebben.

De app die ik gebruik, noemt gewoon TELENET (Happy Face) en daar kan ik mijn gegevens opvragen

en de details en enkele testen doen.

Eén van die testen is Mijn wifi-netwerk onder details dat Diagnose noemt.

mvg

Ronny Vandenbussche

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Foutmelding: "Probleem met mijn aansluiting"

In de digibox/digicorder is geen access-point (AP) ingebouwd. De AP is ingebouwd in wat meestal het modem genoemd wordt, eigenlijk een multifunctioneel apparaat die de signalen van de coax kabel omzet naar een internet/computer signaal. Telenet noemt het daarom zelf officieel HGW (Home GateWay).

In dit apparaat bevindt zich een modem, een router, een bridge, een firewall en een accees-point (elk met zijn eigen functies).

Een AP is het apparaat wat een draadloze netwerk verbinding terug omzet naar een kabel signaal. Aan een AP kunnen verschillende clients verbonden zijn, zoals de GSM, laptop, TV-box enz.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutmelding: "Probleem met mijn aansluiting"

@RonnyVa 

Even een kleine aanvulling op overigens heel interessante uitleg van @Arnie :

Een AP kan ook een gewone bedrade verbinding realiseren, het moet niet persé WiFi zijn. Een AP is bedraad aangesloten op een router en verdeelt zelf die verbinding verder door naar andere gebruikers. Niet alleen via WiFi door uitstraling maar (meestal, er zijn uitzonderingen) dus ook door extra ethernetpoorten aan boord van dat het AP.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RonnyVa
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
De vlam zit erin. On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Foutmelding: "Probleem met mijn aansluiting"

Geachte,

ondertussen weet ik dus waar mijn access point zit en dat het eigenlijk ook router betekent.

Mijn wifi-connectie met telenet met mijn smartphone marcheert perfect, maar als ik de app

van telenet opstart (Happy Face Icoon), dan krijg ik:

Hallo Ronny

Verbruik : Details

Mijn wifi netwerk: Details

Je aanrekeningen: Details

Ik selecteer details bij Mijn wifi netwerk.

Ik krijg een scherm met onder andere Diagnose

Ik klik op Diagnose

Ik klik op start diagnose

Na een tijdje van testen krijg ik: probleem met je aansluiting meteen ganse tekst ..... en onderaan:

Ik wil een afspraak maken. 

Mijn probleem is waarom moet ik een afspraak maken, als ik eigenlijk niet echt iets opmerk met

mijn wifi (of is er een verborgen gebrek?) Kunnen er een aantal personen eens diezelfde test doen?

mvg

Ronny Vandenbussche

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutmelding: "Probleem met mijn aansluiting"

Ik heb de test 2 keer uitgevoerd op mijn tablet. De eerste keer met mijn wifi op 2,4 GHz en de tweede keer op 5 GHz (ik hb dus twee verschillende SSID's.

Alles loop correct.

0 Likes