24765
netweters
|
152526
antwoorden
|
20715
vragen
|
Als ik mijn wifi test vanaf mijn smartphone, krijg ik een bericht:
Probleem met je aansluiting dat alleen een technicus kan oplossen
Maar ik ondervind geen probleem. Ik wilde gewoon eens die test doen.
Wat kan het probleem dan zijn?
Wat is eigenlijk een accespoint? Als ik met mijn smartphone of laptop werk, dan heb ik toch een draadloze verbinding met mijn digibox?
mvg
Ronny Vandenbussche
Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Probleem met mijn aansluiting
Opgelost! Ga naar oplossing.
@RonnyVa schreef:Wat is eigenlijk een accespoint?
Een apparaat dat een draadloos lokaal netwerk, Wifi genoemd, creëert.
@RonnyVa schreef:Als ik met mijn smartphone of laptop werk, dan heb ik toch een draadloze verbinding met mijn digibox?
Neen, je hebt dan een draadloze verbinding met een accespoint (eventueel ingebouwd in de Telenet-modem). Het is natuurlijk wel mogelijk dat je via het accespoint communiceert met andere draadloze of bedrade apparaten zoals de Digibox.
Edit: post was te laat gepost, deze verwijderd.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Met welke app doe je die test en is dat gewoon een speedtest en ben je ook gewoon verbonden met je wifi ?
Een accespoint wordt gebruikt eigenlijk om je draadloos signaal te verbeteren dat wil zeggen je kan een accespoint kopen ergens en die dan ergens plaatsen in je woning waar je wifi bereik niet goed is. Dus heb je bijvoorbeeld een hobbykamer of een slaapkamer waar je toch goede wifi wil hebben kan je daar eentje plaatsen. Je kan al eens kijken in de link om te weten wat het precies inhoud en of dit ook relevant is voor jou om te plaatsen.
https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-access-point
Het is niet gezegd dat je er ook eentje nodig hebt dus dat je wifi in huis overal goed is en ook goede testen halen.
Geachte,
het is gewoon de diagnose van TELENET (app) onder mijn wifi netwerk.
Telenet > Mijn wifi-netwerk > Details >Diagnose > Start Diagnose
Even later krijg ik: Probleem met je aansluiting
en onderaan ik wil een afspraak maken (omwille van een probleem van mijn aansluiting
dat alleen een telenet technicus kan oplossen.)
mvg
Ronny Vandenbussche
Geachte,
ondertussen heb ik bijgeleerd dat een accespoint eigenlijk de router is, die in mijn digibox
is ingebouwd samen met mijn TV aansluiting. Ik wist wat een externe router was: het apparaat dat ik
achteraan het huis kan plaatsen om een goed signaal te hebben.
De app die ik gebruik, noemt gewoon TELENET (Happy Face) en daar kan ik mijn gegevens opvragen
en de details en enkele testen doen.
Eén van die testen is Mijn wifi-netwerk onder details dat Diagnose noemt.
mvg
Ronny Vandenbussche
In de digibox/digicorder is geen access-point (AP) ingebouwd. De AP is ingebouwd in wat meestal het modem genoemd wordt, eigenlijk een multifunctioneel apparaat die de signalen van de coax kabel omzet naar een internet/computer signaal. Telenet noemt het daarom zelf officieel HGW (Home GateWay).
In dit apparaat bevindt zich een modem, een router, een bridge, een firewall en een accees-point (elk met zijn eigen functies).
Een AP is het apparaat wat een draadloze netwerk verbinding terug omzet naar een kabel signaal. Aan een AP kunnen verschillende clients verbonden zijn, zoals de GSM, laptop, TV-box enz.
Even een kleine aanvulling op overigens heel interessante uitleg van @Arnie :
Een AP kan ook een gewone bedrade verbinding realiseren, het moet niet persé WiFi zijn. Een AP is bedraad aangesloten op een router en verdeelt zelf die verbinding verder door naar andere gebruikers. Niet alleen via WiFi door uitstraling maar (meestal, er zijn uitzonderingen) dus ook door extra ethernetpoorten aan boord van dat het AP.
Geachte,
ondertussen weet ik dus waar mijn access point zit en dat het eigenlijk ook router betekent.
Mijn wifi-connectie met telenet met mijn smartphone marcheert perfect, maar als ik de app
van telenet opstart (Happy Face Icoon), dan krijg ik:
Hallo Ronny
Verbruik : Details
Mijn wifi netwerk: Details
Je aanrekeningen: Details
Ik selecteer details bij Mijn wifi netwerk.
Ik krijg een scherm met onder andere Diagnose
Ik klik op Diagnose
Ik klik op start diagnose
Na een tijdje van testen krijg ik: probleem met je aansluiting meteen ganse tekst ..... en onderaan:
Ik wil een afspraak maken.
Mijn probleem is waarom moet ik een afspraak maken, als ik eigenlijk niet echt iets opmerk met
mijn wifi (of is er een verborgen gebrek?) Kunnen er een aantal personen eens diezelfde test doen?
mvg
Ronny Vandenbussche
Ik heb de test 2 keer uitgevoerd op mijn tablet. De eerste keer met mijn wifi op 2,4 GHz en de tweede keer op 5 GHz (ik hb dus twee verschillende SSID's.
Alles loop correct.