Beantwoorden
RudyV
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
It's your ninth party! De vlam zit erin. O dierbaar België.. On a roll...

GRATIS wifi booster in bruikleen

Mag ik eerst en vooral melden dat ik sedert het prille TELENET begin er klant van ben (dus van 1998 en ondertussen 20 jaar )

Graag had ik geweten of er en procedure bestaat om een GRATIS wifi booster in bruikleen  te reserveren ?

Of dient men gewoon naar een telenetshop te gaan?

 

 

0 Likes
24 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

GRATIS wifi booster in bruikleen

@RudyV, je kan best even deze flow doorlopen om te kijken of jouw situatie effectief zal verbeteren met het plaatsen van een WiFi booster. Hier kan je alle nodige informatie en stappen terugvinden. Indien je merkt na het volgen van de flow dat je effectief problemen ervaart met de dekking van je WiFi in huis en dit geen andere oorzaak heeft, kan je voor zo'n WiFi booster naar een Telenet winkelpunt gaan. Op de website kan je vervolgens raadplegen welke winkelpunten in jouw omgeving WiFi boosters in stock hebben.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

ElineLeroy
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

GRATIS wifi booster in bruikleen

Beste Telenet

 

Onlangs vroegen wij een bezoek aan van de iedereen-mee tournée. Toen bleek ons signaal te zwak owv nieuwbouw. Wij kregen de suggestie versterker(s) te plaatsen, liefst die van Telenet zelf owv garantie. Wij zijn dus een van de klanten waaruit jullie vandaag besluiten dat jullie eigen modem vaak ontoereikend is. Wij vroegen ons af waarom wij deze zelfs moesten aankopen en of deze aankoop, die jullie vanaf vandaag met veel publiciteit verklaren gratis te laten zijn, kan gekrediteerd worden tov maandelijkse factuur. Kwestie alle klanten gelijk te behandelen...

Mvg

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

GRATIS wifi booster in bruikleen

@ElineLeroyIk heb het een beetje moeilijk met deze uitspraken. Telenet, Belgacom, Orange enz. zijn leveranciers van internetsignaal net zoals electrabel, Eni enz. van electriciteit, en andere maatschappijen van water. Een klant is in wezen zelf verantwoordelijk voor zijn binneninstallatie. Wifi signaal aanbieden in een standaardconfiguratie is een gunst. Net zoals je electriciteitsnet, waternet binnenshuis is de klant verantwoordelijk om dit internetsignaal op de plaats te krijgen waar het nodig is. Internet providers doen dit maar om hun klanten over de streep te trekken en kunnen moeilijk inspelen op plaatselijke omstandigheden wat bij WiFi een zeer grote rol speelt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ElineLeroy
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

GRATIS wifi booster in bruikleen

Beste,

U hoeft het daar niet moeilijk mee te hebben. Het is een vraag als een andere, waarbij het toch gek is dat wie gisteren dit voor had, in eigen buidel moet tasten en wie vandaag belt, gratis geholpen wordt.

Las ik het dan verkeerd dat het niet alleen dient om potentiële klanten over de streep te trekken, maar dat dit ook geldig is voor mensen die al bij jullie klant zijn?

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

GRATIS wifi booster in bruikleen


@ElineLeroyschreef:

Beste Telenet

 

Onlangs vroegen wij een bezoek aan van de iedereen-mee tournée. Toen bleek ons signaal te zwak owv nieuwbouw. Wij kregen de suggestie versterker(s) te plaatsen, liefst die van Telenet zelf owv garantie. Wij zijn dus een van de klanten waaruit jullie vandaag besluiten dat jullie eigen modem vaak ontoereikend is. Wij vroegen ons af waarom wij deze zelfs moesten aankopen en of deze aankoop, die jullie vanaf vandaag met veel publiciteit verklaren gratis te laten zijn, kan gekrediteerd worden tov maandelijkse factuur. Kwestie alle klanten gelijk te behandelen...

Mvg

 


Beste @ElineLeroy,

Dit kan je best met de klantendienst van telenet zelf bespreken.

Dit is een forum voor en met telenet gebruikers die elkaar helpen met hun kleine en grote (meestal technische) problemen.

Wij staan wel in contact met Telenet medewerkers, maar voor specifieke vragen zoals deze neem je best op met de klantendienst zelf. 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5225
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

GRATIS wifi booster in bruikleen

@ElineLeroy

 

Het hoeft niet per se de modem/router van TN te zijn die ontoereikend is. In een huis dat bijvoorbeeld vol beton en staal zotbis het sowieso moeilijker om overal een degelijk draadloos signaal te hebben.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

GRATIS wifi booster in bruikleen

Ja tijden veranderen. Toen ik internet heb aangevraagd in 2001 kostte mij dat nog ruim 6000 BF ofte 150 euro, zonder Wifi of wat dan ook. Nu is de aansluiting in de meeste gevallen gratis. Toen vond ik dat een faire deal. Mooi toch dat Telenet nu beslist om dat gratis of tegen kleine huurprijs ter beschikking te stellen. Dat is nu eenmaal de wet van de commerce. 10 jaar geleden konden ze nog volop internet, mobiele abonnementen verkopen er was genoeg potentieel. Nu moeten ze van elkaar klanten afsnoepen door service, kleine extra's enz.. Maar ze moeten wel nog geld verdienen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

GRATIS wifi booster in bruikleen


@ElineLeroyschreef:

Beste,

U hoeft het daar niet moeilijk mee te hebben. Het is een vraag als een andere, waarbij het toch gek is dat wie gisteren dit voor had, in eigen buidel moet tasten en wie vandaag belt, gratis geholpen wordt.

Las ik het dan verkeerd dat het niet alleen dient om potentiële klanten over de streep te trekken, maar dat dit ook geldig is voor mensen die al bij jullie klant zijn?


Als bestaande klant heb je ook recht op 1 gratis setje Wifi powerlines  in bruikleen of 1 gratis Wifi accesspoint in bruikleen:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/veelgestelde-vragen-over-wifi-boosters/

 

Mijn eerste Wifi-booster heb ik gekocht. Heb ik nog recht op een gratis Wifi-booster in huur?
Ja, vanaf 19 maart 2018 kan je geen Wifi-boosters van Telenet meer kopen, je kan ze vanaf dan alleen maar huren. Bovendien bieden we elke nieuwe en bestaande internetklant een gratis Wifi-booster aan in huur. Ook als je eerder al een Wifi-booster van Telenet gekocht hebt.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

GRATIS wifi booster in bruikleen

Is een "booster" een AP of een repeater? Ik vrees het tweede, en dan zou ik er niet teveel van verwachten ....

 

Als het dan toch een AP zou zijn, dan is het natuurlijk dik in orde Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

GRATIS wifi booster in bruikleen


@StefaanHschreef:

Is een "booster" een AP of een repeater? Ik vrees het tweede, en dan zou ik er niet teveel van verwachten ....

 

Als het dan toch een AP zou zijn, dan is het natuurlijk dik in orde Smiley Knipoog


Het zijn Wifi Access Points (AP):

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-zijn-de-specificaties-van-de-telenet-powerline-adapter...

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

GRATIS wifi booster in bruikleen

Ik vrees dat er een beetje onduidelijkheid is in de communicatie. Ze spreken van 1 (één) Wifi Booster maar vergeten er bij te vertellen dat je al een compatibele Powerline moet hebben. Want eigenlijk betreft het de volledige set PG9072 + PG9073 die te koop staat of stond voor €99. Waarvan je de Wifi powerline kon bijkopen aan €65. Kunnen ze nu de eerste set gratis huren?

Ook meegeven dat die Powerlines niet compatibel zijn met enig ander merk powerlines of oudere versies telenet powerlines. Of er zouden er ondertussen op de markt moeten gekomen zijn die met deze software werken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

GRATIS wifi booster in bruikleen

Ik bezorg jullie Netweters graag de nodige informatie over de WiFi boosters. Onderstaande URL's leiden zowel naar de Telenet website als enkele Klantenservice artikels. Hier gaan jullie al vaak een antwoord kunnen terugvinden op vragen die hier reeds werden gesteld of situaties die werden aangehaald.

 

WiFi-boosters, waar vind je meer informatie?

Het slimste WiFi-netwerk

Heb je een WiFi-booster nodig?

Problemen met WiFi thuis: stappen die je kan volgen om te bepalen wat de oorzaak is in jouw situatie.

Verschillende types van WiFi-boosters

 

Veelgestelde vragen over WiFi-boosters - FAQ

 

Ook zal ik nu even persoonlijk antwoorden op jullie vragen van hierboven. Let wel dat dit uitzonderlijk is, zoals @Puch zeer correct aangaf blijft dit een klant-helpt-klant forum. 

 

Enkele antwoorden:

 

@RudyV, momenteel kan je deze WiFi-boosters in een Telenet winkelpunt afhalen. Later (exacte timings zijn hier nog niet gekend) ga je deze ook online kunnen bestellen. 

 

@ElineLeroy indien je nog binnen de 30 dagen na de aankoop van deze toestellen zit, kan je deze nog gaan omruilen in een Telenet center voor een WiFi-booster die je dan gratis zal huren. Is het langer dan 30 dagen geleden dat je deze toestellen hebt aangekocht, dan kan je deze niet meer omruilen. Telenet kan je hiervoor ook geen compensatie bieden. Wat je wel kan doen is nog een bijkomende WiFi-booster gratis aanvragen.

 

@StefaanH het zijn effectief WiFi access points zoals @Area57_1 ook al correct had bevestigd. 

 

@igvfer, als je nog niets van extra hardware hebt (dus nog geen powerlines), krijg je effectief de set WiFi powerlines gratis. Hoe het zit met de compatibiliteit tussen bestaande (oudere) types van powerlines en de nieuwe die je eraan toevoegt, daarover kan je hier meer info lezen. Ook in de veelgestelde vragen kan je hier meer over terugvinden.

 

Als er bijkomend nog specifieke service vragen zijn (gericht aan Telenet), mag je deze uiteraard steeds via de reguliere kanalen (telefonisch, Facebook en Twitter) stellen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tags (1)
RudyV
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
It's your ninth party! De vlam zit erin. O dierbaar België.. On a roll...

GRATIS wifi booster in bruikleen

met dank voor je antwoord ; de stockindicator in het winkelpunt van mijn keuze (Mechelen ) kan ik helaas niet terug vinden op de website

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

GRATIS wifi booster in bruikleen

@RudyV, ik moet me corrigeren over de stockindicator. Die is inderdaad niet beschikbaar, sorry voor de verwarring. Dus in principe mag je gewoon langsgaan in het winkelpunt in jouw buurt.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes