24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Mag ik eerst en vooral melden dat ik sedert het prille TELENET begin er klant van ben (dus van 1998 en ondertussen 20 jaar )
Graag had ik geweten of er en procedure bestaat om een GRATIS wifi booster in bruikleen te reserveren ?
Of dient men gewoon naar een telenetshop te gaan?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@RudyV, je kan best even deze flow doorlopen om te kijken of jouw situatie effectief zal verbeteren met het plaatsen van een WiFi booster. Hier kan je alle nodige informatie en stappen terugvinden. Indien je merkt na het volgen van de flow dat je effectief problemen ervaart met de dekking van je WiFi in huis en dit geen andere oorzaak heeft, kan je voor zo'n WiFi booster naar een Telenet winkelpunt gaan. Op de website kan je vervolgens raadplegen welke winkelpunten in jouw omgeving WiFi boosters in stock hebben.
Beste Telenet
Onlangs vroegen wij een bezoek aan van de iedereen-mee tournée. Toen bleek ons signaal te zwak owv nieuwbouw. Wij kregen de suggestie versterker(s) te plaatsen, liefst die van Telenet zelf owv garantie. Wij zijn dus een van de klanten waaruit jullie vandaag besluiten dat jullie eigen modem vaak ontoereikend is. Wij vroegen ons af waarom wij deze zelfs moesten aankopen en of deze aankoop, die jullie vanaf vandaag met veel publiciteit verklaren gratis te laten zijn, kan gekrediteerd worden tov maandelijkse factuur. Kwestie alle klanten gelijk te behandelen...
Mvg
@Ex-NetweterIk heb het een beetje moeilijk met deze uitspraken. Telenet, Belgacom, Orange enz. zijn leveranciers van internetsignaal net zoals electrabel, Eni enz. van electriciteit, en andere maatschappijen van water. Een klant is in wezen zelf verantwoordelijk voor zijn binneninstallatie. Wifi signaal aanbieden in een standaardconfiguratie is een gunst. Net zoals je electriciteitsnet, waternet binnenshuis is de klant verantwoordelijk om dit internetsignaal op de plaats te krijgen waar het nodig is. Internet providers doen dit maar om hun klanten over de streep te trekken en kunnen moeilijk inspelen op plaatselijke omstandigheden wat bij WiFi een zeer grote rol speelt.
Beste,
U hoeft het daar niet moeilijk mee te hebben. Het is een vraag als een andere, waarbij het toch gek is dat wie gisteren dit voor had, in eigen buidel moet tasten en wie vandaag belt, gratis geholpen wordt.
Las ik het dan verkeerd dat het niet alleen dient om potentiële klanten over de streep te trekken, maar dat dit ook geldig is voor mensen die al bij jullie klant zijn?
@Ex-Netweterschreef:Beste Telenet
Onlangs vroegen wij een bezoek aan van de iedereen-mee tournée. Toen bleek ons signaal te zwak owv nieuwbouw. Wij kregen de suggestie versterker(s) te plaatsen, liefst die van Telenet zelf owv garantie. Wij zijn dus een van de klanten waaruit jullie vandaag besluiten dat jullie eigen modem vaak ontoereikend is. Wij vroegen ons af waarom wij deze zelfs moesten aankopen en of deze aankoop, die jullie vanaf vandaag met veel publiciteit verklaren gratis te laten zijn, kan gekrediteerd worden tov maandelijkse factuur. Kwestie alle klanten gelijk te behandelen...
Mvg
Beste @Ex-Netweter,
Dit kan je best met de klantendienst van telenet zelf bespreken.
Dit is een forum voor en met telenet gebruikers die elkaar helpen met hun kleine en grote (meestal technische) problemen.
Wij staan wel in contact met Telenet medewerkers, maar voor specifieke vragen zoals deze neem je best op met de klantendienst zelf.
@Ex-Netweter
Het hoeft niet per se de modem/router van TN te zijn die ontoereikend is. In een huis dat bijvoorbeeld vol beton en staal zotbis het sowieso moeilijker om overal een degelijk draadloos signaal te hebben.
Ja tijden veranderen. Toen ik internet heb aangevraagd in 2001 kostte mij dat nog ruim 6000 BF ofte 150 euro, zonder Wifi of wat dan ook. Nu is de aansluiting in de meeste gevallen gratis. Toen vond ik dat een faire deal. Mooi toch dat Telenet nu beslist om dat gratis of tegen kleine huurprijs ter beschikking te stellen. Dat is nu eenmaal de wet van de commerce. 10 jaar geleden konden ze nog volop internet, mobiele abonnementen verkopen er was genoeg potentieel. Nu moeten ze van elkaar klanten afsnoepen door service, kleine extra's enz.. Maar ze moeten wel nog geld verdienen.
@Ex-Netweterschreef:Beste,
U hoeft het daar niet moeilijk mee te hebben. Het is een vraag als een andere, waarbij het toch gek is dat wie gisteren dit voor had, in eigen buidel moet tasten en wie vandaag belt, gratis geholpen wordt.
Las ik het dan verkeerd dat het niet alleen dient om potentiële klanten over de streep te trekken, maar dat dit ook geldig is voor mensen die al bij jullie klant zijn?
Als bestaande klant heb je ook recht op 1 gratis setje Wifi powerlines in bruikleen of 1 gratis Wifi accesspoint in bruikleen:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/veelgestelde-vragen-over-wifi-boosters/
Is een "booster" een AP of een repeater? Ik vrees het tweede, en dan zou ik er niet teveel van verwachten ....
Als het dan toch een AP zou zijn, dan is het natuurlijk dik in orde
@StefaanHschreef:Is een "booster" een AP of een repeater? Ik vrees het tweede, en dan zou ik er niet teveel van verwachten ....
Als het dan toch een AP zou zijn, dan is het natuurlijk dik in orde
Het zijn Wifi Access Points (AP):
Ik vrees dat er een beetje onduidelijkheid is in de communicatie. Ze spreken van 1 (één) Wifi Booster maar vergeten er bij te vertellen dat je al een compatibele Powerline moet hebben. Want eigenlijk betreft het de volledige set PG9072 + PG9073 die te koop staat of stond voor €99. Waarvan je de Wifi powerline kon bijkopen aan €65. Kunnen ze nu de eerste set gratis huren?
Ook meegeven dat die Powerlines niet compatibel zijn met enig ander merk powerlines of oudere versies telenet powerlines. Of er zouden er ondertussen op de markt moeten gekomen zijn die met deze software werken.
Ik bezorg jullie Netweters graag de nodige informatie over de WiFi boosters. Onderstaande URL's leiden zowel naar de Telenet website als enkele Klantenservice artikels. Hier gaan jullie al vaak een antwoord kunnen terugvinden op vragen die hier reeds werden gesteld of situaties die werden aangehaald.
WiFi-boosters, waar vind je meer informatie?
Heb je een WiFi-booster nodig?
Problemen met WiFi thuis: stappen die je kan volgen om te bepalen wat de oorzaak is in jouw situatie.
Verschillende types van WiFi-boosters
Veelgestelde vragen over WiFi-boosters - FAQ
Ook zal ik nu even persoonlijk antwoorden op jullie vragen van hierboven. Let wel dat dit uitzonderlijk is, zoals @Puch zeer correct aangaf blijft dit een klant-helpt-klant forum.
Enkele antwoorden:
@RudyV, momenteel kan je deze WiFi-boosters in een Telenet winkelpunt afhalen. Later (exacte timings zijn hier nog niet gekend) ga je deze ook online kunnen bestellen.
@Ex-Netweter indien je nog binnen de 30 dagen na de aankoop van deze toestellen zit, kan je deze nog gaan omruilen in een Telenet center voor een WiFi-booster die je dan gratis zal huren. Is het langer dan 30 dagen geleden dat je deze toestellen hebt aangekocht, dan kan je deze niet meer omruilen. Telenet kan je hiervoor ook geen compensatie bieden. Wat je wel kan doen is nog een bijkomende WiFi-booster gratis aanvragen.
@StefaanH het zijn effectief WiFi access points zoals @Area57_1 ook al correct had bevestigd.
@igvfer, als je nog niets van extra hardware hebt (dus nog geen powerlines), krijg je effectief de set WiFi powerlines gratis. Hoe het zit met de compatibiliteit tussen bestaande (oudere) types van powerlines en de nieuwe die je eraan toevoegt, daarover kan je hier meer info lezen. Ook in de veelgestelde vragen kan je hier meer over terugvinden.
Als er bijkomend nog specifieke service vragen zijn (gericht aan Telenet), mag je deze uiteraard steeds via de reguliere kanalen (telefonisch, Facebook en Twitter) stellen.
met dank voor je antwoord ; de stockindicator in het winkelpunt van mijn keuze (Mechelen ) kan ik helaas niet terug vinden op de website