Beantwoorden
AnTraX
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Gaan we nu eindelijk iets aan die FUP doen? Het is 2021

Wat hier onder volgt is een thread van @JayVee, Ik copy/paste m gewoon omdat dit nog steeds relevant is en de vraag om FUP aan te passen of, anno 2021, gewoon af te schaffen nog zeer aanwezig is.

 

Het vorige onderwerp betreffende de FUP limiet, hier, werd gelockt met de boodschap dat:

 

Heb om duidelijkheid gevraagd intern (collega's die bezig zijn met de business producten). Zodra ik deze heb ga ik jullie eindelijk kunnen vertellen welke business producten je als particuliere klant zonder btw-nummer nu effectief kan en mag nemen alsook welke FUP er nu effectief van toepassing is op die business producten.

 

In dit topic dient dus niet verder gegaan te worden over business producten, dat kan in het gelockte topic eens dat unlocked is en de informatie daar beschikbaar is gesteld.

 

Waarom dan een nieuw topic? Omdat het vorige topic helemaal niet ging over business producten - het werd er als "mouw aanpassen" oplossing bijgehaald. Het topic ging er eigenlijk over dat je met een toch niet goedkoop pakket op de FUP van 750 GB botst bij "nieuw" normaal gebruik (streaming video, muziek, games) en wanneer daar eens iets aan gedaan kan worden. De lock-boodschap op het vorige topic gaat daar volledig aan voorbij, dus stellen we het hier nog eens duidelijk opnieuw.

 

Telenet zelf stelt in hun persbericht (bij een vorige prijsverhoging):

We blijven de klant uiteraard garanderen dat we verder onverminderd zijn producten zullen blijven verbeteren en aanpassen aan de manier waarop hij ze gebruikt.

 

Wel, beste Telenet, ik zou mijn product graag gebruiken voor streaming entertainment, waar zo ongeveer de hele industrie naar toe beweegt. Zelfs jullie. Als de FUP er dan per sé moet zijn (want niet iedere provider heeft die blijkbaar, als we eens buiten het duopolie België kijken), mag die dan een beetje aangepast worden op basis van het nieuwe gebruik? Het nieuwe normaal, zeg maar. Het is niet alsof het voor jullie onverwacht komt, toch?

 

 

En bekijk deze pagina ivm de Giga Speedboost eens, waarop Telenet zelf zegt (eigen vetzetting):

  • Streamen op meerdere schermen in 4K
  • Gamen tegen supersonische snelheden
  • Allemaal tegelijk internetten zonder vertraging
  • Soaps bingen in bad, koers kijken op tv, een langspeelfilm streamen in ’t kleinste kamertje … Je kijkt zoveel je maar wil en nu ook allemaal tegelijk. En dat zonder haperen en in haarscherpe 4K-kwaliteit!
  • Giga Speedboost FTW! Games livestreamen via Twitch of de allerlaatste game, patch of update downloaden doe je voortaan duizelingwekkend snel. En je streamt de allernieuwste game met Google Stadia met 60 FPS in 4k. Game on!
  • Heel het gezin is voortdurend online tegen een ongekend tempo. YouTube kijken in razendsnelle Ultra HD, muziek luisteren in de hoogste kwaliteit en alle seizoenen van je favoriete serie downloaden. Tegelijk en non-stop. Het kan niet op!

 

Het kan niet op? De FUP van 750 GB is, cfr. de klantendienst, nog steeds van toepassing. Stadia in 4K verbruikt tot 20 GB / uur. Netflix 4K tot 7 GB / uur.

  • Dat betekent 54 minuten per namiddag/avond Stadia & Netflix*. Eén scherm elk. 
  • Of 36 minuten per namiddag/avond als je met twee Stadia speelt*. Geen Netflix.

* in de veronderstelling dat er geen enkel ander verbruik is tijdens piekuren...

 

Hier klopt iets niet...

 

Telenet... Doe iets aub!

EDPnet kan dit, dan kunnen jullie dit ook.

27 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Gaan we nu eindelijk iets aan die FUP doen? Het is 2021


@m-jan20  schreef:

@Steven-E  schreef: Wel ik zou zeggen, net niet voor Speedboost klanten (of zeker niet enkel voor Speedboost klanten).

Dus als je meer betaald, krijg je minder écht onbeperkt? Dit lijkt me de slechtst mogelijke marketing. Ze belasten het netwerk inderdaad harder, maar ze dragen ook meer bij voor dat netwerk. 


Vandaar tussen haakjes "of zeker niet enkel voor Speedboost klanten".

Dus voor de meerprijs voor Speedboost heb je extra snelheid, geen onbeperkt volume.

Anders trek je het hele principe scheef.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gaan we nu eindelijk iets aan die FUP doen? Het is 2021

Speedboost is niet alleen sneller.

Met speedboost kan je minstens 3x meer volume verzetten tussen 24 en 17 uur.

Tussen 17 en 24 uur blijft 750GB hetzelfde.

 

Daar kan geen enkele koper provider met echt onbeperkt volume 24 op 24 tegenaan

Niet eens de helft aan volume kunnen ze halen.

 

0 Likes
lesley1
Ex-Moderator
Berichten: 9
WOW, overzichtelijk! Say what?! Alles op zijn plek! Nog geen reader's digest? :-)

Gaan we nu eindelijk iets aan die FUP doen? Het is 2021

Hey iedereen, 

 

Ik kom met heel goed nieuws. De FUP werd onlangs aangepast voor ONE(up) en All-Internet. Deze werd opgetrokken naar 3 TB. Hadden jullie dit ook al opgemerkt? 

Ik bezorg jullie dan ook heel graag de link met alle info: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-onbeperkt-surfen/. 

Neem dus zeker eens een kijkje! 🙂

 

Veel groetjes, 

Lesley 

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gaan we nu eindelijk iets aan die FUP doen? Het is 2021

@lesley1 ik was al op de hoogte 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Gaan we nu eindelijk iets aan die FUP doen? Het is 2021

Ja, ik had dat ook al opgemerkt. Denk dat ik dit op ‘De Netweters’ ergens gelezen had.

kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Gaan we nu eindelijk iets aan die FUP doen? Het is 2021

Inderdaad, maar enkel voor One, de 750 GB blijft bestaan voor Wigo helaas.  Dit terwijl Orange (die ook gebruik maken van het netwerk van Telenet, dus geen koper...) dit wel optrekt naar 3 TB.

 

Wil je die 3TB FUP dan moet je naar One (wat in veel gevallen een aardige meerkost is), of switch naar Orange.  Voorlopig stelt dit probleem zich niet voor mij maar moest het zich stellen zou ik Orange als een heel valabel alternatief bekijken.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gaan we nu eindelijk iets aan die FUP doen? Het is 2021

@kve2002of naar all internet gaan daar is de fup 3TB ook op.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Gaan we nu eindelijk iets aan die FUP doen? Het is 2021

klopt, maar dan moet ik wel 4 mobiele abonnementen er ook bij nemen --> is ook duurder dan huidige Wigo.  Dus dat is ook geen alternatief, enigste alternatief blijft dan denk ik Orange. Blijf het raar vinden dat de 3 TB FUP ook niet voor Wigo klanten opgezet wordt.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gaan we nu eindelijk iets aan die FUP doen? Het is 2021

@kve2002 En als je voor Orange kiest,wat voor jou beter uitkomt,verdiend er Telenet ook nog wat aan.Dat is in Mechelen allemaal mooi uitgekiend.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gaan we nu eindelijk iets aan die FUP doen? Het is 2021

@kve2002Omdat Wigo niet meer bestaat om te abonneren, het blijft enkel bestaan voor bestaande klanten tot Telenet beslist dat ook op te doeken omdat er nog amper dit abbo hebben doordat ze zijn overgeschakeld omdat ze profijt doen (bv met 1 gsm nr).

Je moet niet bij Telenet blijven voor je gsm toestel hè, er zijn genoeg providers voor gsm, bv youfone is nu ook beschikbaar in België via het Proximus netwerk met een startende Sim van 10€ per maand en je kan ze samenstellen naar je eigen noden, dit als tip optie 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dafran
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Gaan we nu eindelijk iets aan die FUP doen? Het is 2021

Ik zie op mijn afrekening Wigo Home als abonnement staan.

Maar als ik in de Telenet app kijk zie ik All Internet 300 staan.

Blijf ik dan een FUP hebben van 750GB (Wigo) of toch 3TB (All Internet) ?

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Gaan we nu eindelijk iets aan die FUP doen? Het is 2021

orange betaald elke maand 23 euro voor kabel te gebruiken  en tot 3tb mogen ze gebruiken al de rest dag en nacht is ook zelfde de tijdelijk corona heb ze ook als telenet volgende week zegt dat 2tb wordt is dat orange ook zo zij kunnen niets regelen

0 Likes
Ex-Netweter
 

Gaan we nu eindelijk iets aan die FUP doen? Het is 2021

Duidelijk