24755
netweters
|
152382
antwoorden
|
20698
vragen
|
Sinds gisteren hebben we ineens geen internet en geen tv meer. Al verschillende keren de modem heropgestart zonder resultaat. Er flikkert een blauw lampje. Telenet gecontacteerd maar ze kunnen geen technicus sturen omwille van updates aan hun systemen. Ik werk van thuis, dus heb dringend internet nodig. Wat zouden we kunnen doen?
Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Storing
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als het bovenstaande niet snel lukt:
Tweedehands VDSL-modem verkrijgbaar op zondag:
https://www.2dehands.be/q/vdsl+fritzbox
https://www.2dehands.be/q/bbox3
Naar de toekomst toe zorg je dat je steeds een backup-verbinding hebt als je inkomen/werk er van afhangt! Je hebt al een volwaardige onbeperkte internetverbinding vanaf 35 euro/maand! https://bestetarief.be/
Een nieuwe modem halen die dan niet geactiveerd kan worden door de gekende problemen bij telenet dat gaat haar probleem oplossen ja......
De blauwe led die flikkert is meestal teken dat je helemaal geen (of onvoldoende) signaal ontvangt de tussenkomst van een technicus is dan nodig .
Zoals @Janneke_Dust zegt, als zowel TV (als je kijkt via de kabel en niet via Internet) als Internet niet werkt dan is het niet de modem maar een signaal probleem.
Kijk na of de NIU (netwerkverdeler/versterker) nog stroom krijgt (breed bakje met zwarte of grijze kap of klein wit bakje met TV/FM aansluiting) de meeste van die modellen hebben een groen lampje om aan te geven of ze stroom krijgen.
Het probleem kan ook buitenshuis liggen; hoor eventueel eens bij je buren of hun diensten nog werken (als ze Telenet klant zijn).
Ik zou wel in ieder geval nog eens de klantendienst contacteren; telefonisch (vandaag tot 20u - 015 66 66 66 & kiezen voor optie 2) of via Messenger (vandaag tot 18u).
@Caroline4 Het blauwe lampje betekend meestel: je gebruikte de WPS-functie van je modem.
Het probleem kan aan verschillende dingen liggen, maar Telenet kan op afstand kijken wat er juist aan de modem ligt.
Dus het beste is terug te bellen en je uitleg te doen.
Heb je toevallig een nieuwe modem of een nieuw abonnement ? Dan zou het inderdaad kunnen dat het langer duurt.
Als je regelmatig van thuis werkt is het beter dat je een Mifi router aanschaft met een 4G/5G data sim kaart in. Zo kan je op de Mifi router de wifi opzetten en surfen zoals voordien. Dat is altijd als backup , maar je weet nooit natuurlijk 😉
@Ex-Netweter
Als er een blauw lapmje knippert hoeft men geen overstap te doen .
Jij kan echt geen normale informatie geven het is erg vermoeiend alle informatie die jij geeft.
Gelieve niet te reageren als je geen info kan geven zonder overstappen erin te plaatsen.
Telenet kan geen technicus sturen omwille van updates aan hun systemen.
De klant wordt dus gedwongen een alternatief te zoeken. Zeker als je het risico loopt zonder inkomen te vallen aangezien je een internetverbinding voor je job nodig hebt.
Ik sluit aan bij Proximus als klant.
Ze maken een afspraak op de 07/03/2023 voor technieker te laten installeren.
Die afspraak was in totaal 8 keren verplaatst;
08/03/2023
09/03/2023
10/03/2023
17/04/2023
20/03/2023
21/03/2023
24/03/2023
27/03/2023
Zo slechte ervaring terwijl ik net klant ben bij hun & willen ze geen compensatie geven.
Weigeren een verantwoordelijke door te verbinden & zijn te lui om te gaan vragen in de hulplijn van de medewerkers.
Ook de afsprakendienst doet niks alleen maar nieuwe afspraak geven en komt dan weer niemand.
Om zelfs iemand aan de lijn te krijgen van de afsprakendienst duurt het gemiddeld 45 minuten en liep bij mij 2keer tot 3 uren op.
Datum van ervaring: 27 maart 2023
Bron: Klachtenforum scarlet Proximus
Modem gaan omruilen in een telenetcenter en zien wat het resultaat is.
Wat voor nog veel verwarring zorgt , is als mensen zeggen. Dat je een signaal hebt via internet als je tv kijkt , maar geen signaal via modem. Als er nu een ding is , is als je geen signaal hebt via de modem. Dat je ook niet hebt via internet. Want beide hangen aan elkaar.
Als je geen signaal hebt via modem lijkt het mij dat je dan ook geen signaal hebt via WiFi Free ?
Iets uitleggen is vaak een moeilijke opgave vooral als men geen kennis van zaken heeft. Ik wens ook niemand voor het hoofd te stoten met deze uitspraak want dat is ongewenst.
Als je lineair tv kijkt (rechtstreeks kijken met een tv of met een settop box [Digicorder, Digibox, TV-Box]) heb je enkel een antennekabel nodig. Bij Telenet is dat de Coax-kabel. De Coax-kabel komt in uw woning en is aangelsoten aan een NIU. Dit toestel filtert het signaal in twee soorten. Aan één uitgang krijg je een digitaal internet signaal dat naar de modem gaat (en waar het telefoonsignaal gescheiden wordt van het pure internetsignaal) en op twee tot vier uitgangen van de NIU komt het TV-antennesignaal.
Dus om rechtstreeks tv te kijken heb je in principe genoeg aan de coax met het antennesignaal.
Maar, de TV-Box is zo geprogrammeerd dat die altijd ook nog een internetverbinding moet hebben. De reden hiervoor is simpel. De TV-Box kan niet opnemen (het toestel zelf), maar je kan wel opnemen via de TV-Box. Als je bij de Digicorder wat opvraagt (een vroegere uitzending, een film, een serie, ...) komt dat binnen met een TV-signaal. Bij de TV-Box komt dat binnen met een internetsignaal.
Voor de puristen: Struikel er niet over dat ik hier het woord internetsignaal gebruik. Het is zo al meer dan moeilijk genoeg om het min of meer duidelijk uit te leggen.
Een Coax-kabel ken ik wel , die gebruik je oa ook bij bv KG antennes. Tv heb ik al jaren niet meer sinds het analoge signaal weg is. 1) te veel pulp en 2) te duur , daarom heb ik dus geen tv meer.