Beantwoorden
Darks
Experienced Beetjesweter
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Geen verbinding via 2.4 GHz

Gegroet, 

Een familielid kocht onlangs een indoor wifi-camera die enkel op 2.4 Ghz werkt en vroeg me om hulp met de configuratie. Het probleem: het toestel kan geen netwerk vinden. 

'One wifi' is uitgeschakeld en zowel het 2.4 Ghz als 5 Ghz netwerk hebben een unieke naam. Beiden staan actief als 'zichtbaar'. Toch kan ik het 2.4 Ghz netwerk niet vinden (ook niet op een ander apparaat). 

De setup bestaat uit een Telenet modem (witte kubus) en een Telenet acces point. Ook vlakbij de eigenlijke modem, geen spoor van het 2.4 Ghz netwerk. Ondanks dat in de 'mijn Telenet' instellingen ze actief staan bij zowel het tab modem als acces point. 

Iemand een idee wat ik hier over het hoofd gezien heb? Alles herstarten is ook al meermaals gebeurd.. 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: 2.4 Ghz netwerk blijft onzichtbaar

0 Likes
8 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Is het 5GHz signaal van de modem wel zichtbaar op een ander toestel.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Verander de bandbreedte eens: Auto/20MHz/40MHz.

(Als dat mogelijk is. Kan het momenteel niet nakijken vermits er weer werken zijn aan Mijn Telenet).

Om welke camera (merk, model) gaat het overigens?

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes
Darks
Experienced Beetjesweter
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Het 5 Ghz is zichtbaar op verschillende apparaten, dat is dan ook het enige. 

Het gaat om een Tapo C225 indoor camera. 

0 Likes
Ex-Netweter

@Darks  schreef:

Iemand een idee wat ik hier over het hoofd gezien heb?

Als je het 2,4 GHz-netwerk een aparte naam hebt gegeven en het voor geen enkel toestel (laptop, smartphone) zichtbaar is, dan ligt de fout bijna zeker bij de Telenet-modem.
Je kan eenmalig nog eens de Telenet-modem terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw proberen. Als het na een herstart niet lukt, kan je niet veel meer doen dan vaststellen dat het Telenet-systeem niet doet wat het belooft.

Een andere mogelijkheid is de Wifi van de Telenet-modem volledig uitschakelen en eigen degelijke Wifi-apparatuur aanschaffen. Dat werkt altijd.
Je hebt Telenet niet nodig om een Wifi-netwerk in je woning te voorzien.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

@Darks 

Heb je de camera's al eens geprobeerd via de kabel te configureren en dan in de settings op wifi te zetten ?

Heb zelf ook camera's thuis en bij de eerste installatie ervan moest ik ze met een kabel verbinden. Daarna kon ik tijdens de configuratie ervan kiezen dat ze via wifi zouden werken. Misschien kun je dat eens proberen.

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Is de WiFi in de 2,4GHz band van het AP ook niet zichtbaar?

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Het is best om de modem te herstarten na deze aanpassing.

Heb je deze aanpassing gedaan op zowel de modem als het AP? Indien niet, op het ogenblik dat de modem ook het 2,4 Ghz signaal geeft, het AP herstarten door uitschakeling (indien nodig stekker uittrekken), 30 seconden te wachten en dan terug aanzetten.

0 Likes
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Darks Persoonlijk denk ik dat er iets aan je modem van Telenet ligt. Vermits dat je die vierkante "vuilbak" hebt 😁

Er zijn blijkbaar veel problemen met die modem. Je kan de wifi op de andere toestellen ook niet zien, dus denk ik dat het probleem niet aan je camera ligt maar eerder aan je Telenet Modem. 

Test het anders even door een hotspot op te zetten met je gsm en daar je camera op te connecteren.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
0 Likes