Beantwoorden
Mistral
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Gekozen WiFi-kanaal wordt aangepast door modem

Ik heb mijn wifi gesplitst in 2,4 ghz en 5 ghz.  Ik heb een kanaal gekozen waar ik op wil surfen maar mijn koppig modem wil niet volgen en zet me gewoon op een ander kanaal. 

 

Een ander probleem is dat mijn 5 ghz alleen de keuze geeft om 802.11 anac in te stellen (al weet ik niet wat dat betekent en waar het voor staat maar het vraagteken van Telenet schrijft voor dat je best 802.11 bgn instelt. Maar dat gaat dus niet. 

9 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gekozen WiFi-kanaal wordt aangepast door modem

@Mistral over welk type modem spreken we dan??? er is hier een topic dat hetzelfde probleem meld van poort dat aangepast word maar niet gebruikt word.

de laatste nieuwe modem heeft daar last mee.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gekozen WiFi-kanaal wordt aangepast door modem

@Mistral  Als je spreekt over de 5 Ghz frequentie dan weet ik dat je in theorie een ruim aantal kanalen hebt waaruit je kan kiezen. Maar ik weet ook dat er in de praktijk flink wat kanalen in gebruik zijn door weer radars enz.. Een AP moet zo werken dat als je een van die kanalen hebt gekozen maar er is toevallig een weerradar in de buurt dat dit kanaal moet uitgeschakeld worden en er een ander kanaal moet gekozen worden en dit gebeurt automatisch. Indien niet en de weerradar wordt gestoord gaan ze naar jou op zoek en kan dit je een zware boete opleveren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1672
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Gekozen WiFi-kanaal wordt aangepast door modem

802.11 bgn is voor het 2.4 ghz segment en AC is voor 5ghz.

Je moet bekijken op welk segment je de kanalen aanpast, dus het 2.4 ghz of 5ghz. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mistral
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Gekozen WiFi-kanaal wordt aangepast door modem

Configuratie 5 GHz.jpg

 

Dit bedoel ik. Er staan wel pijltjes bij 802.11 anac maar er is geen keuze. Telenet schrijft nochtans iets anders voor. Je ziet ook mijn keuzekanaal en het modem kiest gewoon een ander kanaal. Indien kanaal 64 voorbehouden is voor eender wat, vind ik het bizar dat ik dat kanaal gewoon kan kiezen.
Is Telenet zo onduidelijk? Of is er iets mis met mijn verbinding? Mijn modem is een

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS).

Ik heb nog maar een drietal maanden Telenet en dit is al het tweede modem. Het eerste werd vervangen omdat ik beeldblokjes had op de tv.

0 Likes
Mistral
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Gekozen WiFi-kanaal wordt aangepast door modem

Ik wil een screenshot posten maar het lukt niet.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Gekozen WiFi-kanaal wordt aangepast door modem

@Mistral 

De foto's die je hier plaatst moeten eerst goedgekeurd worden. Bij deze is dat gebeurd.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mistral
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Gekozen WiFi-kanaal wordt aangepast door modem

@louishufk 

Met een beetje hulp kunnen we straks wat we doen...

Bedankt voor de foto. 


Echter, ik ben nog geen stap dichter bij de oplossing van mijn vraag. 

0 Likes
Ananas_101
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Gekozen WiFi-kanaal wordt aangepast door modem

Beste,

 

Is er reeds een oplossing voor dit probleem aangebracht? Wij hebben namelijk hetzelfde, dat mijn 5ghz kanalen van zowel de router als de netwerk uitbreiders (via stopcontact) hun manueel gekozen kanaal verlaten en zelf een kanaal kiezen waar reeds 6 a 7 andere netwerken op uitzenden.

 

 

Groeten,

J.

0 Likes
Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Gekozen WiFi-kanaal wordt aangepast door modem

@Ananas_101  Dit is normaal voor 5.0GHz. Alles boven kanaal 48, is onderhevig aan DFS (Dynamic Frequency Selection) wat wil zeggen dat als de router of access point, een radar detecteert op de frequentie die in gebruik is voor wifi, hij verplicht plaats moet maken en daarom moet verspringen naar een ander Wifi kanaal. Als je in Mijn Telenet dus een kanaal hoger dan 48 kiest, en een week wacht, mag je er bijna zeker van zijn dat je als 'Huidig wifi-kanaal' een ander kanaal zult zien staan. En dat kan blijven verspringen als het telkens kanalen boven de 48 is.

Goede uitleg hier : https://www.techzine.nl/howtos/workplace/102805/optimaliseer-wifi-signaal/2/