Beantwoorden
Jan85
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Giga Speedboost via Wifi Powerlines

Hallo,

 

Ik ben onlangs overgestapt naar Giga speedboost maar mijn internet werkt via de powerline adapters van Telenet. Heb nu te horen gekregen dat dit zo niet werkt alleen via de kabel naar de modem ?

Ik denk toch dat de meeste mensen internet hebben via de powerline adapters ? Maar wat heeft het voor zin om sneller internet te maken als dit bij de mensen niet tot aan hun computer geraakt ? zijn deze powerline adapters beter (Devolo Magic 2 Wifi Multiroom kit) voor sneller internet ? Ik hoop via deze weg aan meer uitleg te geraken want via de klantendienst van Telenet kom ik ook niet meer te weten.

 

 

Tags (1)
0 Likes
37 reacties
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Giga Speedboost via Wifi Powerlines

@Jan85 

 

Neen een telenet technicus gaat u elektriciteitsnetwerk niet kunnen nakijken. Wat je kan doen is eventueel proberen de powerlines te hersteken in een ander stopcontact. Zeker zien dat ze niet in een stekkerblok zitten maar rechtstreeks in het stopcontact.

 

Ook zijn er 2 mogelijkheden voor de powerlines om door te sturen, bij telenet noemen ze dat MIMO en SISO boost. Standaard staan deze op mimo en in sommige gevallen geeft het een serieus verschil in snelheid als je ze op de andere manier instelt. Ik heb geen idee of je dit via mijn telenet kan aanpassen als je je powerline via mijn telenet gaat bekijken?

 

edit: Als je dit zou kunnen aanpassen zeker zien dat je beide powerlines aanpast anders gaat het niet goed werken. En als het geen verbetering geeft ze terugzetten naar de standaardwaarde.

 

Als laatste kan je wel eens vragen of je je powerline set bestaande uit pg9073 en 9072 niet kan ruilen naar een pg9083-9082, dit is een nieuwere set. Ik heb uit persoonlijke ervaringen gemerkt dat achter dat nieuwere type powerline de snelheden meestal hoger liggen.

 

Maar als je richting gigabit wil gaan zal je toch voor utp kabels moeten gaan zoals eerder al vermeld, powerlines zijn en blijven tenslotte een alternatief voor als er geen kabel ligt en zal dus zelden even veel geven als een kabel.

Jan85
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Giga Speedboost via Wifi Powerlines

Bedankt om mij dit te laten weten want ik wist niet dat er al nieuwe powerline adapters bestonden van Telenet. Ik heb het gevraagd via hun website en wacht af wat ze gaan antwoorden.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Giga Speedboost via Wifi Powerlines

Het is nog niet zolang geleden dat ze mensen die klaagden over traag internet over WiFi of powerline een zwaarder abonnement verkochten. Zelfs nu nog verschijnen advertenties op FB voor PWL om zogezegd de snelheid van het internet van uw provider omhoog te trekken. Wees gerust het zal nog lang duren voor de alternatieven zo goed zijn als het echte (= UTP).

Maar mensen focussen zich op de snelheid, maar even belangrijk is de bandbreedte vooral als je met meerdere gebruikers tegelijk op het internet aan het streamen bent. Vraag dat maar aan de gezinnen waar ze met 4 of meer tegelijk aan het gamen zijn enzo.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Giga Speedboost via Wifi Powerlines

Hiermee kan je een UTP poort verlengen via een coax. Daar kan je dan een switch op aansluiten en heb je daar 1Gbps.

https://www.kabelshop.nl/Hirschmann-Inca-1G-Internet-over-coax-2-stuks-695020579-i17097-t24998.html

Via WiFi of powerlines is 1 Gbps hopeloos.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Giga Speedboost via Wifi Powerlines

@igvfer Maar mensen focussen zich op de snelheid, maar even belangrijk is de bandbreedte vooral als je met meerdere gebruikers tegelijk op het internet aan het streamen bent. Vraag dat maar aan de gezinnen waar ze met 4 of meer tegelijk aan het gamen zijn enzo.

 

Telenet kan dit makkelijk aan.

https://press.telenet.be/we-verpulverden-op-een-dag-het-downloadvolumerecord-van-een-jaar#

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Giga Speedboost via Wifi Powerlines


@robatoras  schreef:

... knip ...

 

Telenet kan dit makkelijk aan.

https://press.telenet.be/we-verpulverden-op-een-dag-het-downloadvolumerecord-van-een-jaar#


Dit is een globaal overzicht. De situatie kan heel verschillend zijn per wijk. Alles hang af van met hoeveel je op één node zit. En waar ge woont ... niet overal is alles even snel ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Giga Speedboost via Wifi Powerlines

@StefaanHTelenet weet best waar ze mee bezig zijn

1Gbps aanbieden en ze maken er volop reclame over,je kan er niet naast kijken.

Ze hadden ook eerst trapsgewijs 500 of 750Mbps kunnen aanbieden,

Ik woon dichtbevolkte wijk,rand van een Stad.Geen snelheid  problemen in de piek uren.

Hun Nodes kunnen dit makkelijk aan.Ze zijn er ook jaren mee bezig geweest,niet

https://www.telecompaper.com/nieuws/telenet-ziet-netwerkverkeer-met-70-pieken-door-lockdown--1337414

Hoe groter het gezin,hoe zwaarder je abonement.

Met 6 of 5 kruip je ook niet in 'n auto voor 4 personen.

 

 

 

 

0 Likes
Jan85
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Giga Speedboost via Wifi Powerlines

Hallo,

 

Ik heb dan toch beslist om de Devolo magic 2 wifi multiroom kit te kopen.Hopelijk zijn die toch wat beter dan de Powerline adapters van Telenet en ook omdat het interessanter is dat er meer aansluitingen op zitten.

Nu heb ik wel wat vragen in verband met Wifi gaat dit geen problemen geven met de Telenet Modem ? Als je daar meer over weet zou je mij dan wat raad kunnen geven. Alvast bedankt

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Giga Speedboost via Wifi Powerlines

@Jan85  Normaal gezien niet. Stel ze gewoon in met hetzelfde SSID en paswoord als je Telenet router. Moet je manueel doen met de Telenet PWL kan dit automatisch. Of je kan verschillende SSID aan houden dan weet je op welke je verbonden bent of wil zijn. het heeft ook geen nut om ze in de onmiddelijke buurt van de Telenetmodem/router te plaatsen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Giga Speedboost via Wifi Powerlines

Ik hoor geruchten over Orange.

Weet niet of dit klopt.

 

De optie internet boost wordt opgetrokken van 200 naar 400 vanaf 15/06
de prijs gaat omhoog van 10 naar 15 euro., deze gaat in vanaf 15/7
Download 400Mbps upload 40Mbps

 

2Pack

gewoon internet TV 100/10 - 49€
internet boost TV 400/40 - 64€

Dan is de prijs wel interressant.Zeker voor die upload al.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Giga Speedboost via Wifi Powerlines

Het klopt Orange heeft hun klanten ingelicht per post

100/10  met boost 400/40Mbps + HDtv 64 euro

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Giga Speedboost via Wifi Powerlines

@robatoras bedankt om deze info te delen! Altijd interessant om te weten wat de andere providers wijzigen en aanbieden. 😁


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Giga Speedboost via Wifi Powerlines

Orange boost 400/40Mbps + HDtv 64 euro is wel goedkoop

Waarom kan Telenet dit niet in 2 pack aan dezelfde prijs.

Als ik daar 15 euro bijreken heb ik 1000/40Mbps voor 79 euro

Nu betaal ik 99,55 euro voor vaste lijn telefoon die ik niet gebruik.

Heb ik gewoon uitgetrokken hier.

Telenet moet luisteren wat de klant wil

En niet iets opdringen wat je niet gebruikt.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Giga Speedboost via Wifi Powerlines

@robatoras  Telenet dringt niets op. Als de slager een pakket maakt van 250gr gehakt en 1 worst voor de prijs van 250gr gehakt dan kan je de worst weigeren of in de vuilbak gooien als je thuiskomt.

Maar je zal ook niet moeten eisen van de slager dat hij u 250 gr gehakt verkoopt en er de prijs van de worst aftrekt omdat je die niet wil.

Elke verkoper stelt zijn pakketten samen zoals hij wil. Te nemen of te laten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes