25.126
netweters
|
154.661
antwoorden
|
20.947
vragen
|
Hey all, ik zit met een bizar probleem met mijn pixel 9.
De telefoon werkt perfect op wifi in buitenland en wifi van concurrenten van Telenet, maar van zodra ik me connecteer op een telenet netwerk (thuis en bij vrienden) werkt de wifi totaal niet naar behoren en vooral op bepaalde apps werkt het totaal niet. Strava, garmin connect, outlook, teams en nog een paar andere. Instagram en whatsapp werken dan wel weer perfect en ook surfen gaan even snel als voorheen.
dit probleem stelt zich dus enkel bij wifi netwerken van Telenet en ik word er redelijk lastig van 🙂
ps aan de mods -> ik pas mijn taal altijd aan naar NL maar hij springt automatisch naar FR terug
@Steven_V schreef:
...
ps aan de mods -> ik pas mijn taal altijd aan naar NL maar hij springt automatisch naar FR terug
@Steven_V dat zou normaal niet mogen gebeuren. Kijk zeker na dat de taal in je instellingen (onder Voorkeuren) op 'Standaard (Nederlands)' staat of 'Nederlands' specifiek. Als je hier per ongeluk 'Frans' hebt gekozen bij registratie, gaat het platform als default de Franse kant van De Netweters blijven geven.
Ik heb hetzelfde probleem op mijn pixel 7a.
Sinds kort werken enkele apps zeer traag (bijna niet) op het Telenet netwerk (thuis).
Op andere netwerken heb ik dit probleem niet.
Toestel al meerdere malen aan en uit gezet. Op een ander Telenet netwerk werken de apps wel vlot.
Zou het kunnen te maken hebben met de DNS settings of een firewall?
Heb je je modem (en eventueel router) al eens herstart? Heb je Android 16 geïnstalleerd? Ik heb gisteren nog gelezen dat die bij sommige mensen problemen geeft. Deze maand zou er echter geen nieuwe update zijn.