25.463
netweters
|
157.152
antwoorden
|
21.233
vragen
|
Hey all, ik zit met een bizar probleem met mijn pixel 9.
De telefoon werkt perfect op wifi in buitenland en wifi van concurrenten van Telenet, maar van zodra ik me connecteer op een telenet netwerk (thuis en bij vrienden) werkt de wifi totaal niet naar behoren en vooral op bepaalde apps werkt het totaal niet. Strava, garmin connect, outlook, teams en nog een paar andere. Instagram en whatsapp werken dan wel weer perfect en ook surfen gaan even snel als voorheen.
dit probleem stelt zich dus enkel bij wifi netwerken van Telenet en ik word er redelijk lastig van 🙂
ps aan de mods -> ik pas mijn taal altijd aan naar NL maar hij springt automatisch naar FR terug
@Steven_V schreef:
...
ps aan de mods -> ik pas mijn taal altijd aan naar NL maar hij springt automatisch naar FR terug
@Steven_V dat zou normaal niet mogen gebeuren. Kijk zeker na dat de taal in je instellingen (onder Voorkeuren) op 'Standaard (Nederlands)' staat of 'Nederlands' specifiek. Als je hier per ongeluk 'Frans' hebt gekozen bij registratie, gaat het platform als default de Franse kant van De Netweters blijven geven.
Ik heb hetzelfde probleem op mijn pixel 7a.
Sinds kort werken enkele apps zeer traag (bijna niet) op het Telenet netwerk (thuis).
Op andere netwerken heb ik dit probleem niet.
Toestel al meerdere malen aan en uit gezet. Op een ander Telenet netwerk werken de apps wel vlot.
Zou het kunnen te maken hebben met de DNS settings of een firewall?
Heb je je modem (en eventueel router) al eens herstart? Heb je Android 16 geïnstalleerd? Ik heb gisteren nog gelezen dat die bij sommige mensen problemen geeft. Deze maand zou er echter geen nieuwe update zijn.
Kan bevestigen dat er wel degelijk problemen zijn met Telenet en Google Pixel. Heb een 10 Pro en WiFi is heel instabiel, sommige apps werken gewoon niet (meer) zoals Saxo app, anderen wel maar traag. Als ik Wifi Uitschakel werkt alles prima. Heb nu net een test gedaan door met een kabel er een andere Wifi router tussen te stoppen die dan als router ook daadwerkelijk dienst doet, daar de Wifi opgezet en alle apps werken prima. Ik zie dingen zoals 3 DNS waarden, 3 ip6 addressen op mijn toestel als ik op Telenet Wifi zit, die zie ik niet als ik er een router nog eens tussen zet. Dus blijkbaar toch wat issues hier.
Er zijn geen problemen met Pixel en Telenet in het algemeen. Pixel 3 en 6 werken zonder problemen en ik meen dat 9 ook OK is. Die 10 Pro van je is pas uit sinds 28 augustus 2025, dus mogelijk wordt een en ander verholpen na een paar updates. Ik vermoed dat er op Reddit een Pixel10 subreddit is, dus ik zou daar eens kijken. Dat kan zonder account (tenzij je wil posten).
Wat je aanhaalt is IPv6 en het is normaal dat die je 3 adressen geeft. Als ik me niet vergis 2 externe en 1 lokaal.
Dat het (beter) werkt met een router ertussen heeft wellicht te maken dat die geen IPv6 ondersteunt of dat dit uitgeschakeld is. Op die manier krijg je dus 1 IPv4 intern IP.
Zelf werk ik met een eigen router en de modem in bridge mode. Mijn router ondersteunt IPv6, maar ik heb het uitgeschakeld, omdat ik met /i-Hole werk en ik kan geen vaste IPv6 DNS instellen op mijn router.