Beantwoorden
Laurentdes
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe Linksys Velop verbinden?

Hallo, 

 

Ik probeer mijn Linksys Velop Mesh-netwerk verder te optimaliseren. 

Ik zit echter met volgende vraag: moet de hoofd node steeds rechtstreeks verbonden zijn met de router (ethernet kabel in router naar hoofd node) of kan de hoofd node ook verbonden worden met een ethernet poort uit de muur ergens anders in de woning (waardoor er dus geen rechtstreekse fysieke verbinding met de modem is)? 

 

Mijn modem is immers geplaatst in onze elektriciteitskast met domotica systeem. Ik vrees dus dat er te veel interferentie is met het signaal waardoor we geen optimaal bereik krijgen. 

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord! 

0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Linksys Velop verbinden?

@Laurentdes  ik heb ook hetzelfde mesch wifi systeem. Het antwoord is ja dat kan. Ik heb hem ook niet aan de modem staan omdat deze ergens anders staat. Heb er een switch tussen staan maar een aansluitpunt in de muur gaat ook , zolang die maar aan de modem zit. Het is dan de hoofd node die alles bepaald en aanstuurt. Heb ook geen wifi op de modem heb de Docsis 3,1 E-router staan.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Laurentdes
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe Linksys Velop verbinden?

Erg bedankt voor je snelle reactie! Heb zelf ook de Doc 3 Wireless (DOCSIS) modem. 

Zijn er bepaalde instellingen die ik moet aanpassen aan de Telenet modem? 

Momenteel zijn mijn instellingen als volgt: 

- Draadloos signaal: ingeschakeld

- Persoonlijke WiFi (private SSID): uitgeschakeld

- Wi-Free: ingeschakeld

- MAC-filtering: uitgeschakeld

- WPS-ondersteuning: uitgeschakeld

 

Ben zelf een complete nitwit wat networking betreft. 🙂 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Linksys Velop verbinden?

@Laurentdes  je wifi compleet uitschakelen dat is de beste werking. Je hoofd node zal zelf je netwerkinstellingen regelen DHCP. Je kan de Wi-free aan laten staan eventueel als je dat gebruikt. Vandaar uit kan je dan met de App van Linksys alles installeren en regelen. Bridging alles zit in je hoofd node. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Laurentdes
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe Linksys Velop verbinden?

Moeten er dan op de hoofd node bepaalde instellingen anders ingesteld worden? (Bridging?) 

Wat is DHCP? 🙂 —> moet ik daar iets voor instellen? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Linksys Velop verbinden?

@Laurentdes  nee als jij ervoor zorgt dat je wifi uitgeschakeld is van de modem komt het allemaal in orde. Via de App kan je de plaats bepalen of je node op die plaats waar jij wil correct staat. Voor de rest zal het zich uitwijzen en moet je nergens je iets van aantrekken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Laurentdes
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe Linksys Velop verbinden?

Erg bedankt! 🙂 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe Linksys Velop verbinden?

@Laurentdes  Elke verbinding via een UTP kabel, maakt niet uit als dit via een muuraansluiting of wat dan ook is, is een rechtstreekse, fysieke verbinding.

En voor mesh systemen gelden de volgende regels. Hoofdunit zo centraal mogelijk. Satelieten binnen het bereik van de hoofdunit (7 meter maximum als er een muur tussen zit) en onderling ook in elkaars bereik. Hier een schematische uitwerking. Bij 1 hoofdunit en 2 satelieten moeten ze voor het best mogelijke rendement in een driehoek staan. Op een lijn heeft het geen nut en is en blijft het een gewoon repeatersysteem. Binnen de grijze cirkels zal het goed werken. Om nog meer afstand te overbruggen moet je extra satelieten zetten binnen het bereik van een andere sateliet. Mesh werkt op een honingraat motief.

meshsysteem.png



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Laurentdes
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe Linksys Velop verbinden?

Super duidelijk! 

Erg bedankt! 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe Linksys Velop verbinden?

@Laurentdes duid zeker nog even aan welk antwoord voor jou het meest geholpen heeft. Zo kunnen andere leden met gelijkaardige vragen ook snel de oplossing vinden. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.