Beantwoorden
mantifreak
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Hoe Philips multiroom speaker connecteren met WiFi?

Ik heb problemen om mijn Philips multiroom speaker te connecteren op mijn nieuw netwerk. Voorheen werkte dit prima, maar in mijn nieuw telenet netwerk krijg ik op geen enkele manier de speaker op het netwerk, niet met wat voor wizard dan ook, niet met WPS. beveiligingsprotocol en frequentie lijken het probleem niet te zijn. Ideeën?

 

Titel gewijzigd door NV1 (mod) | Vorige titel: multiroom speaker

Tags (2)
0 Likes
6 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Philips multiroom speaker connecteren met WiFi?

@mantifreak 

Staat uw systeem op één netwerk of heb je 2,4 GHz en 5 GHz gescheiden (met apart SSID)? Dat laatste wil wel eens helpen in dergelijke situaties.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mantifreak
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Hoe Philips multiroom speaker connecteren met WiFi?

Ik vermoed 1 netwerk met beide frequenties actief

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Philips multiroom speaker connecteren met WiFi?

@mantifreak 

 

Dan zou ik het eens uittesten met de beide frekwenties een apart SSID te geven. Het kan geen kwaad en je kan het altijd ongedaan maken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1672
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe Philips multiroom speaker connecteren met WiFi?

@mantifreak 

Mogelijk hebt u een netwerk dat gebruikmaakt van een verborgen SSID en dat niet kan worden gevonden door het apparaat. Volg de onderstaande stappen als u een verbinding tot stand wilt brengen met een verborgen SSID:

1) Zorg dat de router is ingeschakeld en verbonden met internet.

2) Selecteer [Wireless (WiFi)] (Draadloos (Wi-Fi) > [Look for network] (Zoeken naar netwerk) > Manual.

3) Voer de SSID van uw Wi-Fi-netwerk in.

Het apparaat zou nu uw thuisnetwerk moeten kunnen detecteren
4) Voer de encryptiesleutel voor het thuisnetwerk in.

Het apparaat vraagt een IP-adres aan, dat automatisch door het Wi-Fi-netwerk wordt toegewezen
Wanneer het apparaat is verbonden met het netwerk, wordt het bericht “Successfully connected to (SSID van uw netwerk)” (Verbonden met (SSID van uw netwerk)) weergegeven.

Moest dit niet lukken moet je kijken of de aparaten die op je netwerk zijn elkaar kunnen "zien". Deze functie moet aanstaan voor een multiroom systeem, anders kunnen ze meestal niet samenwerken, tenzij die toestellen die onderling verbonden zijn.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Philips multiroom speaker connecteren met WiFi?

@mantifreak 

Staat de wps functie wel aan in je Telenet? 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe Philips multiroom speaker connecteren met WiFi?

Wou ik ook vragen. WPS staat al een tijdje standaard uitgeschakeld op de Telenet modem, dacht ik.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes