Beantwoorden
Super
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Dat loopt vlotjes. A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe WiFi-snelheid via modem CH6643E verbeteren?

Ik heb een Telenet modem CH6640E CH6643E.

Wanneer ik een download test doe op mijn PC via een Ethernet kabel dan heb ik een downloadsnelheid van ongeveer 95 Mbps, wat volgens mij zeer goed is.

Wanneer ik dezelfde test doe via WiFi op 2 meter van de modem bedraagt de snelheid slechts 19 Mbps. Ik heb reeds heel wat modeminstellingen (kanaalnummer, signaalfrequentie, enz...) gewijzigd maar dit verandert niets aan de WiFi snelheid. De signaalsterkte van de WiFi is ongeveer -35 dBm wat uitstekend is. Er zijn geen stoorzenders in de buurt.

Waarom is de WiFi zo traag ?

 

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | modem type gecorrigeerd

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Sterkte WiFi signaal

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe WiFi-snelheid via modem CH6643E verbeteren?

@Super  het zou ook nog een probleem aan de modem zelf kunnen zijn. Heb je de wifi kanalen ook opgesplitst eentje in 2,4 GHZ en de 5 GHZ ? Kijk eens of dat dan verbetering brengt. Eventueel ook nog eens een kanaal wijziging als je de kanalen opgesplitst hebt. Op die manier eens testen 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Super
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Dat loopt vlotjes. A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe WiFi-snelheid via modem CH6643E verbeteren?

Hey Patrick ! Ik heb geprobeerd op 2.4 GHz en 5 GHz, elk apart en de twee samen maar het heeft geen enkel effect. Kanaalwijzigingen hebben ook geen enkel effect. Ik heb dezelfde test gedaan met de Telenet app op mijn smartphone en de snelheid is eveneens minder dan 20 Mbps. Het ligt dus niet aan de PC.

Ik heb zelf een telecom background en ik heb al van alles geprobeerd maar zonder resultaat.

Is er een andere manier om de WiFi component van de modem te testen ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe WiFi-snelheid via modem CH6643E verbeteren?

@Super  heel veel meer testen zijn er niet natuurlijk om het op die manier te testen. Kan zijn dat je wifi gedeelte , je router , toch een defect heeft. 

 

Hoe heb je je opstelling gemaakt ? Dus waar staat je modem ten opzichte van jou zelf ? Bedoel daarmee te zeggen hangt je modem bijvoorbeeld in een garage en jij zit aan de muur aan de andere kant ? Of hangt je modem ook in die ruimte en staat deze totaal vrij van alles ? Ook dit zijn belangrijke dingen om zeker niet te vergeten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Super
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Dat loopt vlotjes. A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe WiFi-snelheid via modem CH6643E verbeteren?

@patrick37  De modem staat in de living en ik zit op een stoel op ongeveer twee meter van de modem. Er staat niets tussen mij en de modem.

Weet jij of ik de modem eventueel gratis kan omruilen voor een nieuwe in de Telenet shop ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe WiFi-snelheid via modem CH6643E verbeteren?

@Super  ja hoor dat kan zeker . Je kan kosteloos je modem omruilen voor een andere. Het is Telenet materiaal en het werkt niet naar behoren dus er is zeker een gratis omruiling. Zou wel even naar je Telenet center bellen bij jou in de buurt e vragen of er nog voorraad is. Denk het wel hoor maar best is eens vragen. En dan kan je daar misschien vandaag nog heen om die omruiling te doen en de nieuwe ook laten activeren hé. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe WiFi-snelheid via modem CH6643E verbeteren?

Doe je de speedtesten met een Telenet server?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe WiFi-snelheid via modem CH6643E verbeteren?

@Super  Heb je alles eens herstart? Soms helpt dat wel. Even een 10tal seconden zonder stroom zetten en dan terug insteken. 

Veel succes!


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Hoe WiFi-snelheid via modem CH6643E verbeteren?

@Super 

welke modem is het juist? bekijk het nog eens (sticker)

CH6640 wordt niet gebruikt bij telenet

 

SVG6540E (oud model)

CH6541E (oud model)

CH6643E (wellicht deze)

 

enig idee hoe oud je modem is?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe WiFi-snelheid via modem CH6643E verbeteren?

@Super 

Kijk eens hier.

0 Likes
Super
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Dat loopt vlotjes. A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe WiFi-snelheid via modem CH6643E verbeteren?

Bedankt voor jullie reacties allemaal !

Het modem type is inderdaad CH6643E en niet CH6640E zoals ik eerder vermeldde...

Ik heb nu een aparte WiFi router naast de modem gezet, de twee verbonden met een Ethernet kabel en de WiFi component van CH6643E uitgeschakeld. Alles werkt nu veel sneller en het probleem ligt dus wel degelijk aan de WiFi snelheid van de CH6643E. Ondanks het feit dat zijn signaalsterkte -35dBm is (uitstekend), is de snelheid tergend traag...

Stefanvb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 36
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Hoe WiFi-snelheid via modem CH6643E verbeteren?

Hoeveel mpbs haal je nu dan draadloos? ik heb een deco m5 aangeschaft maar blijf steken tussen de 35-50 mpbs.

0 Likes