24758
netweters
|
152469
antwoorden
|
20712
vragen
|
Hoe kan ik voorkomen dat de buren mijn wifi gebruiken?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat klopt. En dat heb ik al gedaan.
surf naar mijn telenet
meld je aan
ga naar internet in menu
dan wifi paswoord dan
daar kan je dingen aanpassen en wifi uit zetten of paswoord veranderen
free wifi kunnen ze alleen op als ze eigen paswoord hebben
kan zijn dat het dat is
Dit ga ik doen.
☺️
Je kan uw SSID (netwerknaam) misschien verbergen? Zo weet alleen jij (en degenen waaraan je de naam vertelt) de juiste netwerknaam?
@F1Tim schreef:Je kan uw SSID (netwerknaam) misschien verbergen? Zo weet alleen jij (en degenen waaraan je de naam vertelt) de juiste netwerknaam?
Het SSID wordt altijd uitgezonden. Het 'verbergen' gebeurt door een signaal te sturen met de vraag om het niet te tonen. De brave buur zal het niet zien. De hackende buur blijft evenveel zien.
Voor we met zijn allen oplossingen trachten te verzinnen voor een probleem, moeten we misschien eerst weten wat het probleem is.
De vraagsteller is heel summier met informatie, en "denkt" dat zijn gebuur gebruikt maakt van zijn WiFi.
Hoe weet hij dat zo zeker? Hoe bemerkt hij het? Is zijn gebuur een professionele hacker?
Vooral het feit dat hij schrijft dat dit "telkens met een ander MAC adres" gebeurt doet mij serieus twijfelen wat het juiste probleem is.
Als de vraagsteller echt een oplossing wilt, moet hij eerst het probleem wat nauwkeuriger omschrijven 🤔
Dank voor je reactie.
De vraagsteller kan dit zien met een aantal apps, zoals de Telenet app, Fing enz.
De geburen zitten op de trap voor mijn deur en als de vraagsteller de stekker van de modem uittrekt en de deur opent, vraagt mevrouw die op de trap zit: “geen verbinding?”
@nic1 Maar dan kan het net zo goed zijn dat die via WiFree surft. Als je wifi paswoord goed is ingesteld kan ze er niet op. Simpel. Je moet het dan natuurlijk niet open en bloot gaan afficheren ook.
Kan, maar wifree is uitgeschakeld.
Welk wifi modems, wifi switches, wifi routers, wifi access points, wifi powerlines heb je?
Heb je alleen maar de kabelmodem van Telenet? Heb je nog andere wifi verbindingspunten? Heb je zowel 2,4 GHz als 5 GHz wifi? Heb je meerdere toestellen een zelfde SSID gegeven?
1 modem type wireless, 5 ghz
@nic1 schreef:1 modem type wireless, 5 ghz
Dus enkel die van Telenet. Hiervan heb je de 2,4 GHz wifi uitgezet.
Welke beveiliging gebruik je?
Hebben uw buren fysisch toegang tot uw modem?